LEXUS

Drugačen športni terenec

Objavljeno 21. oktober 2014 20.30 | Posodobljeno 21. oktober 2014 20.30 | Piše: Andrej Brglez

Lexus NX je novinec, ki meri predvsem na Evropo.

Lexus NX je popolnoma nov izdelek Toyotine prestižne znamke, ki tekmuje z BMW X3, mercedesom GLK ali volvom XC60. Foto: Andrej Brglez

Mestni, rekreativni, športni ali mehki terenci, čisto vseeno je, kako jim rečemo. Dejstvo je, da se srednje veliki modeli tega tipa odlično prodajajo, zato je tudi ponudba vedno večja. Po novem pa obsega še prav posebnega predstavnika, ki ponuja drugačen pogled na ekonomijo in uživanje v vožnji.

Drzna oblika

Lexus, ki je luksuzna znamka velike Toyote, seveda ni neznanka, zato tudi ne preseneča, da z novim modelom NX odprto nagovarja kupce, ki bi sicer zavili k audiju Q5, BMW X3, mercedesu GLK ali volvu XC60. V preteklosti je Lexus udobje, obliko in vozno dinamiko oblikoval predvsem po okusu ameriških kupcev, to pa je bil tudi razlog, da na tej strani luže ni žel enakega občudovanja kot zveneče domače premijske znamke. A to se utegne spremeniti, saj so vodilni v podjetju kompas iz ZDA jasno usmerili v Evropo, kar najbolj nazorno prikazuje tudi novi NX. Oblika je športna, zazrta v prihodnost in atletsko dizajnerska s poudarjenim smislom za detajle, s katerimi NX kupcu zagotovi estetski nadstandard, ki da takoj vedeti, da je terenec v smokingu, nekakšen oblikovni hibrid, ki se odlično vklopi tako v poslovno kot prostočasno vlogo.

NX nima povsem neposrednega predhodnika, kar so znali spretno obrniti v prednost in se pri oblikovanju karoserije niso omejevali na oblikovno kontinuiteto, ampak so drzno gledali naprej. V tem pogledu nedvomno izstopajo luči s prepoznavno L-obliko, ostro odrezani karoserijski robovi kolotekov, grbine na pragovih in seveda veliko X-satovje na sprednji maski.

Nižja poraba in več udobja

Tudi tehnološko gledano so našli rešitev, s katero so šibko točko, da v prodajnem programu nimajo dizelsko gnanega NX, rešili s pomočjo elektrike, ki jo pri hiši razumejo bolje kot kdor koli. Ključno sporočilo, ki ga pošiljajo tekmecem in kupcem, je: povprečna poraba bencina 5 l/100 km v primeru različice z zgolj sprednjim pogonom in 5,3 l/100 km pri različici s tistim na vsa kolesa. Že res, da bo na vsakodnevnih poteh rezultat zagotovo drugačen, vendar hibridni lexus NX dosega prepričljiv rezultat, ki zna vzbuditi zanimanje. Še posebno zato, ker hibrid ob nižji porabi ponuja tudi občutno višjo raven udobja v vožnji, kar v avtu, kot je NX, ki v notranjosti ne skopari z izbranimi materiali, vrhunsko multimedijsko tehnologijo in nadstandardno kakovostjo izdelave, šteje še več.

No, ko smo že pri štetju, za lexusa NX 300h bo treba odšteti vsaj 39.900 evrov, kar pa je manj, kot premijski tekmeci praviloma zahtevajo za svoje podobno opremljene in dizelsko gnane modele.

Deli s prijatelji