TEST

Clubman: Največji mini vseh časov

Objavljeno 01. junij 2016 18.00 | Posodobljeno 01. junij 2016 18.00 | Piše: Bruno Kuzmin

To ni mini! To je maksi, pri katerem odpadeta prostorska zagata z zadnjo klopjo in damska histerija ob požrtvovalnem tlačenju na zadnjo klop s potencialnim trganjem hlačnih nogavic. Clubman, ki se po konstrukcijski plati spogleduje z BMW serije 2, je največji mini vseh časov.

Notranjost razvaja kot drugi značilni hišni modeli, ne gre spregledati merilnikov, bogatega izbora dodatne opreme in poplave kultnih detajlov, kot so potezna stikala. Foto: Bruno Kuzmin

Clubman ni običajen mini. Gre za drugačno zgodbo od tiste, ki jo je leta 1959 začel pisati z miniaturnim, med ovinki okretnim in zelo seksi majhnim mestnim avtomobilom sloviti britanski inženir Alec Issigonis. Obliko in tehniko, s katerima se je malček vpisal med najbolj kultne stvaritve na štirih kolesih, prehitevajo drugačne vrednote. Clubman igra predvsem na družinske strune in gre za precejšen odmik od striktnega individualizma, morebitne narcisoidnosti in lastnega glamurja. Vse skupaj se začne s karavansko telesno arhitekturo in nič manj kot šestimi vrati. Občutki so mešani, čustva izrazita. Clubman je samosvoj in prav tako poseben, kot so bili britanski obrtniški karavani iz osemdesetih letih prejšnjega stoletja. Nov val navdušenja ali ogorčenja prinašajo dvodelna prtljažna vrata, ki so takšna kot na dostavnikih, le da ju dopolnjujeta patetično majhna brisalca. Sta pa ročaja zajetna, čeprav lahko odpiraš tako imenovana »split doors« na daljavo! Prvi pritisk stikala na ključu odpre desno krilo, drugi levo. Nov val navdušenja prinaša 360-litrski prtljažnik, ki se primerja s tistim v običajnem golfu ali astri. Pa to ni vse! Najdaljši mini ima dva para klasičnih stranskih vrat in zaresno zadnjo klop, na kateri se damice in otroci prvič vozijo dostojno. Primerjava z nekdanjim clubmanom in njegovimi čudaškimi polvrati je neprimerna, s praktičnega zornega kota bogokletna.

Eden najbolj izvirnih in šarmantnih novodobnih karavanov.

Je pa to še vedno mini z velikima, rahlo izbuljenima in s kromom obdanima žarometoma, ki sta prav tako prepoznavna kot logotipi največjih svetovnih koncernov. Naslado stopnjujejo na atletsko izklesanem prednjem delu ostro za motornim pokrovom dvignjeno steklo, napihnjena streha in široki koloteki z nabreklimi blatniki. Seznam imenitnosti nadaljujejo oznaka SD in z njo povezani detajli. Dizelsko najbolj popopran clubman ima na sredini motornega pokrova nameščeno režo za dotok svežega zraka, ki je sicer blindirana. Enako velja za stranska smernika. Sta pa zaresni vsaj dve bahavi in nič anonimni izpušni trobenti.

Dovolj tudi odlagališč

Notranjost se zdi kot bombonjera. Gre za prijeten preplet visoke mode, izvirnega dizajna in novodobnih reliktov nekdanjih časov, kjer ne spregledaš obveznih poteznih stikal na sredinskem delu armaturne plošče. Počutje je v marsikaterem pogledu daleč od običajnega, čeprav sediš precej nizko in utesnjeno. Je pa to največji in najbolj razkošno dodelani mini, tako da ne tarnaš nad pomanjkanjem običajnih pritiklin, kot so odlagališče za mobilni telefon, ključe, denarnico ali litrsko plastenko. Vse to in še marsikaj ponuja clubman, ki ga ob ustrezni finančni podpori prefinjeno prilagodiš lastnemu okusu in potrebam.

Povsem z vrha dizelske ponudbe je 2,0-litrski SD s 140 kW (190 KM) in precej opaznim poreklom. Zvočna kulisa, ki jo oddaja štirivaljnik ob avtomobilu, se težko primerja z uglašenostjo bencinskih bratov. Je pa štirivaljnik precej živahen. Clubman ob 8-stopenjskem samodejnem menjalniku brez odlašanja potegne do 225 km/h in se ob nežni nogi zadovolji z manj kot šestimi litri goriva. To je hkrati najbolj potovalni mini, ki ima v primerjavi s trivratnim bratom 10 centimetrov daljšo medosno razdaljo in mehkejšo ter udobnejšo nastavitev blaženja ter vzmetenja. Podobno velja za volanski ojačevalnik, pri katerem ostro odzivnost zamenjuje rahlo gumijast in manj natančen občutek, čeprav je to še vedno energičen in med ovinki predvidljiv mini. Clubman je brez dvoma eden izmed najbolj izvirnih in šarmantnih novodobnih karavanov. To je avtomobil z dušo in srcem, ki zna ugajati kljub podobi enfant terribla. Najdaljši mini osvoji z duhom, pedigrejem, premijsko dovršenostjo in glede na velikost precejšnjo družinsko praktičnostjo. Če hladnokrvno preneseš še ceno, je konec precej srečen. 

Mini cooper SD clubman aut.

Motor: štirivaljni dizelski s turbopolnilnikom in štirimi ventili na valj

Gibna prostornina: 1995 ccm

Največja moč: 140 kW (190 KM) pri 4000 vrt./min

Največji navor: 400 Nm med 1750 in 2500 vrt./min

Pogon: prednji z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom

Masa praznega vozila: 1480 kg

Največja dovoljena masa: 1980 kg

Mere (D/Š/V): 4253/1800/1441 mm

Medosna razdalja: 2670 mm

Prostornina prtljažnika: 360 l

Posoda za gorivo: 48 l

Najvišja hitrost: 225 km/h

Pospešek do 100 km/h: 7,4 s

Poraba goriva (EU): 5,0/4,1/4,4 l/100 km

Izpust CO2: 117 g/km

Uradni zastopnik: BMW Group Slovenija

Maloprodajna cena: 29.800/44.477 € testni model

Euro NCAP: 4 zvezdice (2015) 


 

Deli s prijatelji