Če drži, da za vsakim velikim moškim stoji še večja ženska, je še bolj res, da je za vsakim dobrim golfistom še boljši caddy. Tudi Volkswagnov se lahko pohvali s podobno velikostjo: lani si je v svojem razredu na izjemno pomembnem nemškem trgu prisvojil kar 42,9-odstotni tržni delež, na evropskih tleh pa skoraj 20-odstotnega. In da se je minulo leto zanj odločilo približno 900 slovenskih kupcev, prav tako ni nepomembno.
V četrto gre rado
Caddy je zdaj narejen povsem na novo, četrta generacija, ki bo na slovenski trg pripeljala septembra, pa hoče biti tržno prav tako uspešna kot prejšnja, ki je doživela kar 1,5 milijona ponovitev. Veliko za razred in za avto, ki je nekakšen avtomobilski mešanec, saj je na voljo tako v potniški kot gospodarski različici, in to v dveh različnih dolžinah in tudi z različnima medosnima razdaljama ter v precej številnih izvedenkah glede na opremo, motorje, menjalnike ipd.
Četrta generacija ni doživela karoserijskih sprememb, kar je povsem razumljivo in znova potrjuje znano oziroma uspešno strategijo tovarne iz dolgočasnega Wolfsburga – konja, ki dobro teče, ne menjaš. Tudi dimenzije so tako rekoč enake – v dolžino meri malenkost več kot 440 centimetrov, v podaljšani (maxi) izvedbi se raztegne za dolgih 47 centimetrov.
Potniška, lahko bi rekli družinska varianta ima pet ali sedem sedežev, vedno pa zelo uporabna drsna vrsta na desni strani, kar velja tudi za gospodarsko različico. Tudi odpiranje zadnjih vrat je različno – dvodelno, lahko si omisliš še klasična dvižna vrata. Ker je v caddyjevem rojstnem listu zapisana uporabnost oziroma praktičnost, je velikost prtljažnika odločilnega pomena: ko jih je pet, je zadaj na voljo velikih 2850 litrov, pri maxi izvedbi in sedmih sedežih pa kar 3700. Dovolj, da se za dopust brez prepira preseliš na morje...
Caddy tudi na plin
Raznolikost motorjev, pogonov, menjalnikov in vsega drugega je v tako velikem koncernu, kot je VW, zagotovljena in po tovarniških napovedih prinaša skromnejšo porabo in zato manjše izpuste škodljivih plinov. Na izbiro je osem motorjev – štirje bencinski in trije dizelski v razponu moči od 55 do 110 kW, povrhu je zraven tudi novi 1,4-litrski agregat na stisnjeni zemeljski plin (CNG). Tovarna poudarja še večjo varčnost kot pri prejšnjem dvolitrskem agregatu, kar je seveda pesem, ki gre v današnjih okoliščinah zelo dobro v uho. Pogon je spredaj, a je na voljo tudi znani štirikolesni 4motion, menjavaš pa lahko na roke ali tudi to stori avtomatika, ki pa jo je treba doplačati. Caddy novih časov niti v gospodarski različici ni avto, ki bi bil opremsko in tudi sicer podhranjen. Na voljo je marsikaj, recimo sodobni asistenčni sistemi (zaviranje v sili pri majhnih hitrostih, aktivni oziroma radarski tempomat, elektronika za zaznavanje mrtvega kota ipd.), a tudi v varnostnem smislu je zlahka primerljiv tako s konkurenco kot s klasičnimi osebnimi avtomobili.
Na naš avtomobilski prostor bo pripeljal konec poletja in bo menda komaj kakšen evro dražji. Za pokušino pa nekaj cen iz Nemčije, kjer ga bodo imeli malo prej, že konec junija. Tam bo v najcenejši izvedbi stal 14.785 evrov, vendar brez 19-odstotnega DDV, ki pa je pri nas za tri odstotke višji.