PARKIRIŠČE

BMW X5: Terenska pošast 
iz Münchna

Objavljeno 20. julij 2016 21.00 | Posodobljeno 20. julij 2016 21.00 | Piše: Bruno Kuzmin
Ključne besede: bmw X5 M

Ljubitelji narave bi ga sežgali na grmadi, privrženci elitnih športnikov utopili v žlici vode. Ob njegovi brutalnosti, s katero besno in grozeče zagrize v asfalt, obmolknejo tako eni kot drugi. najbolj divjaški X5 je angel, hudič in presežek absurda.

BMW X5 M spada v kategorijo superšportnega terenskega absurda. Foto Bruno Kuzmin

To je svet mišic in adrenalina, kjer se epopeja začenja z navitim osemvaljnikom. Bencinska zverina pospešuje in rohni kot čistokrvni ferrariji. Minejo le dobre štiri sekunde in že letiš prek sto kilometrov na uro. Z dvema turbopolnilnikoma podprt osemvaljnik renči, besni in suva v telesa potnikov s 575 divjimi vranci kot ranjena žival. Dramatika se odvija vse do elektronsko omejenih 250 km/h, čeprav se zdi, da bi lahko bavarec obliznil magičnih 300 km/h. Bolj kritično je zaustavljanje. Orjak pomakne kazalec na tehtnici z nekaj žive vsebine prek 2500 kilogramov. Zajetne zavorne čeljusti silovito zagrizejo v kot družinska pica velike zavorne kolute, a mase ne gre podcenjevati. Spredaj 285 in zadaj 325 milimetrov široki pnevmatiki se kar zarijeta v asfalt, a fizike ne gre izzivati. X5 M se na pregretem asfaltu zaustavlja kot boeing 747 na mokri pristajalni stezi, čeprav lahko v propagandnem materialu prebereš, da potrebuje velikan od hitrosti 100 km/h do popolne zaustavitve le 34 metrov oziroma 3,3 sekunde.

Za veščega voznika

Privlačen, a hkrati precej strašljiv je najmočnejši X5 med bočnim drsenjem, v katero ga spraviš sredi zavoja z že srednje močnim plinom. A vsa ta gimnastika zahteva veliko prostora, precej znanja in ogromno pobalinstva, s čimer germana spremeniš v nevarno orožje. Med takšnim početjem je BMW precej gibčen, čeprav se zdi po marsikateri plati prej sumo borec kot atlet. Inercija je prav tako velikanska, kot je brutalna, čeprav ponujata z žlahtnim usnjem prekrita prednja školjkasta sedeža ogromno oprijema. Le zadnja klop se zdi z dvema TV-zaslonoma rahlo absurdna – le kdo bo med vožnjo gledal osladno nanizanko ali pogovorno oddajo, če se zunaj in znotraj dogaja prvorazredna drama. Je pa neposredna primerjava z zadaj gnanimi bavarskimi brati, kakršen je M3, vse prej kot posrečena. X5 M ni pri natančni vodljivosti in nadzorovanem drsenju nikoli tako igriv, kaj šele oster. Gre za drugačen svet in drugačna občutja, nastopajo orjaki in bencinski požeruhi tipa porsche cayenne turbo, mercedes GLE 63 AMG in range rover sport SVS.

Poraba – nepomembna

To je resnično avtomobil za šejke in mogotce, ki ne sprašujejo o porabi. To je bogokletno ali nepomembno. O takih vprašanjih naj razpravljajo okoljevarstveniki, zeleno obarvani politiki in vsi tisti, ki menijo, da bi morali takšne avtomobile prepovedati. Razmišljanje, kje in kdaj spusti BMW po turbogrlu le 17 ali še raje 25 litrov na sto kilometrov, ni smiselna. Je pa 85-litrski rezervoar za marsikoga premajhen. A se zato v najhitrejšem X5 počutiš, kot da ob tebi sedi Pavarotti. Pa ne gre le za motorno glasbo, ki jo ustvarja 4,4-litrski biturbo s sesanjem zajetnih količin zraka in grgranjem izpušnega sistema. Z enako prefinjenostjo igra eden izmed najboljših avtomobilskih avdiosistemov. Ozvočenje Harman Kardon razvaja z neverjetno prefinjenim tonskim razponom, ki se zlahka kosa z bobnečim osemvaljnikom, ki vsako menjavo prestave pospremi z manjšo eksplozijo. Zdi se, kot da bi nekdo pri vsakem pomiku osemstopenjskega menjalnika steptronic neposredno v izpuh vbrizgal nekaj bencina. Topniške salve so balzam za bencinsko dušo. BMW grmi kot jumbo jet med vzletno proceduro, s katero dokazuje, da lahko tudi Nemci naredijo brutalno notoričen, romansko neracionalen in z zdravo pametjo povsem sprt avtomobil, kakršni se najpogosteje rojevajo na Apeninskem polotoku. 

BMW X5 M
  • Motor: Osemvaljni bencinski s štirimi ventili na valj
  • Gibna prostornina: 4395 ccm
  • Največja moč: 423 kW (575 KM) med 6000 in 6500 vrt./min
  • Največji navor: 720 Nm med 2200 in 5000 vrt./min
  • Pogon: štirikolesni z 8-stopenjskim robotiziranim menjalnikom
  • Masa praznega vozila: 2350 kg
  • Največja dovoljena masa: 2970 kg
  • Mere (D/Š/V): 4880/1985/1754 mm
  • Medosna razdalja: 2933 mm
  • Prostornina prtljažnika: 500 l
  • Posoda za gorivo: 85 l
  • Najvišja hitrost: 250 km/h
  • Pospešek do 100 km/h: 4,2 s
  • Poraba goriva (EU): 14,7/9,0/11,1 l/100 km
  • Izpust CO2: 258 g/km
  • Uradni zastopnik: BMW Slovenija
  • Maloprodajna cena: 154.950 /183.274 € testni model
  • Euro NCAP: preskus še ni bil opravljen Bencinska zverina pospešuje in rohni kot čistokrvni ferrariji.

 

Deli s prijatelji