PARKIRIŠČE

BMW X4: Stilist s terenskim priokusom

Objavljeno 26. november 2014 18.30 | Posodobljeno 26. november 2014 18.30 | Piše: Bruno Kuzmin

BMW X4 ob boku porschejevega macana in range roverja evoqua.

Foto: Bruno Kuzmin

Hermes, Channel, Christian Louboutin, Louis Vuitton in BMW X4. Napaka? Sodeč po salonski uglajenosti, urbanistični dedni zasnovi in terenski vprašljivosti niti po naključju!

Dobrodošli v visoki družbi, kjer ni prostora za populizem. To je svet visoke mode, kjer se bavarski športni terenec vozi ob boku porscheja macana in range roverja evoqa. Govorica telesa, pod katero se skriva iz X3 prevzeta mehanika, igra ključno vlogo. V ospredje silijo zajetna motorna maska, masiven prednji odbijač in ramenska drža v slogu proteinsko predoziranih dvigovalcev uteži. Podobnost z večjim ter pri damah in metrogospodih iz visoke družbe zelo cenjenim X6 ni naključna.

Manj dramatična se zdi notranjost, kjer ne gre iskati tektonskih oblikovalskih razlik v primerjavi z udomačenim X3. Visoka šola oblike in priročnosti se začne s preglednimi merilniki, udobnim položajem za volanom in dobro sedežno oprijemljivostjo ter se nadaljuje s prefinjenim izborom materialov, kjer si lahko s polno denarnico privoščiš marsikaj perverznega. Model X4 je hkrati vse prej kot kupejevski, kar zlahka pomisliš ob pogledu na zunanjo silhueto. V smislu sedenja na zadnji klopi ni bavarec nič mačehovski. Bolj omejen je zaradi položnega in majhnega zadnjega stekla le vzvratni pogled, kjer se velja zanašati na kamero.

Kralj asfalta

Zelo športen zna biti trilitrski dizel z dvema turbo polnilnikoma in 190 kW (258 KM). Šestvaljnik požene 1,9 tone težkega orjaka prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika do 100 km/h v le 5,8 sekunde. Moči in navora ne zmanjka vse do končnih 234 km/h. X4 je kralj asfalta. Čez ovinke se pelje prilepljeno kot žvečilka na vroč asfalt. Med ostrimi manevri pokaže nekaj terenskega vedenja le zadek. Med divjo telovadbo je njegovo zibanje izrazitejše kot pri hišnih limuzinah, čeprav ima X4 v primerjavi z X3 nižje težišče, trše blaženje in širše koloteke.

Še bolj pohvalen je štirikolesni pogon s teoretično zmožnostjo prenosa vse moči na prednji ali zadnji kolesi. Z njim se zlahka prebiješ sredi zimskega meteža do še tako ekskluzivnega smučarskega središča. Le na terenski ekstremizem je treba pozabiti, saj ima X4, za katerega je treba odšteti v dani izvedbi slabih 62.000 evrov, običajne pnevmatike in nima reduktorja. Pričakovano, bi lahko dejali. Sicer pa, ali bi v Louboutinovih salonarjih stopili v blato? 

Deli s prijatelji