MOTORJI

BMW GS: Kralj prelazov in prodajnih lestvic

Objavljeno 20. april 2016 17.10 | Posodobljeno 20. april 2016 17.12 | Piše: Blaž Kondža

Tokrat predstavljamo naše vtise s številnih voženj z veliko geesko, R 1200 GS, ki je prodajna uspešnica po vsem svetu.

Motocikle Beemvejeve družine GS bi lahko primerjali s priljubljenim avtomobilističnim razredom SUV. Dobro se počutijo tako na urejenih cestah kot zunaj njih, odvisno od obutve. Skratka, nič čudnega, da je R 1200 GS že vrsto let prav v vrhu prodajnih lestvic motociklov nad 500 kubičnih centimetrov. Aktualna generacija modela R 1200 GS, ki ga od prejšnje loči motor z vodno-zračnim hlajenjem, je na trgu že dobra tri leta in je z modelnim letom 2016 poleg spremenjene barvne palete (posebni v črno barvo odeti model triple black) dobila možnost vgradnje doplačljivega zavornega sistema ABS PRO. Serijsko je motocikel opremljen z integralnim sistemom ABS. Sistem ABS PRO, ki je del 1184 evrov dragega dinamičnega paketa opreme (vključeni so še sprednji žarometi in smerniki v LED-tehniki), pa združuje napredni sistem ABS, ki omogoča varno polno zaviranje tudi v nagibu, in dinamične zavorne luči.

Težek, a okreten

Dinamične zavorne luči delujejo tako, da ob naglem zaviranju pri hitrosti nad 50 km/h utripajo s frekvenco 5 Hz. Pri hitrosti 14 km/h pa se dodatno prižgejo še varnostne utripalke in utripajo še pri zaustavitvi. ABS za ovinke, kot bi lahko poimenovali to programsko nadgradnjo sistema, pa je tako ali tako odlična rešitev. Brez njega se namreč naglo zaviranje v nagibu praviloma konča na tleh. Kljub temu pripišimo, da je sistem sicer dober, a ni vsemogočen in ima omejitve – zakone fizike pač. Toliko o novostih modelnega leta 2016.

Vtise o R 1200 GS, ki jih delimo z vami, smo nabrali v lanski sezoni med vožnjami s polno opremljeno izvedenko. Roko na srce, večina kupcev izbere ta model z vsemi zlatimi ribicami, ki so na voljo, čeprav katerega od elementov, ki so zajeti v treh paketih opreme, ne potrebujejo nujno. A pod črto je tako cenovno ugodneje, kot če bi izbirali posamezne dodatke – osnovna izvedenka stane 15.700 evrov, opremljena z vsemi tremi paketi in pomočnikom pri prestavljanju PRO pa 19.277. Čeprav tehtnica na vožnjo pripravljenemu motociklu pokaže 238 kilogramov, motorist sploh nima občutka, da vozi težak motor. Še več, sila okreten je, tudi pri nizkih hitrostih. Kilogrami se pokažejo šele takrat, ko moramo motocikel pomakniti ročno v klanec ali če se nam – bog ne daj – zvrne in ga moramo pobrati. Zanimivo, občutek za krmilom je celo boljši kot pri vožnji sicer lažjega F 800 GS.

Praktična kovčka

Dvovaljni 1170-kubični bokser je zdaj vodno-zračno hlajen, razvije največjo moč 92 kilovatov pri 7750 vrtljajih v minuti in največji navor 125 Nm pri 6500 vrtljajih v minuti. Moč se prenaša prek 6-stopenjskega menjalnika na kardan. Sklopka je mokra s funkcijo anti-hopping, upravljamo jo prek hidravlike. Beemvejev bokser ima od nekdaj dober vlek že pri nizkih vrtljajih, zato lahko z njim vozimo tudi sila ekonomično. Prožnost agregata se izkaže tudi pri vožnji navkreber in kadar prevažamo sopotnico. Zaloga moči je velika, potrebe po prestavljanju minimalne. Povprečna poraba se giblje od 4,5 do 5 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Glede na težo in zmogljivosti motocikla je to ugodno. Večji delež avtocest pri višji hitrosti bo pomenil tudi večjo povprečno porabo.

Odziv motorja in preostalih sistemov (ABS, proti zdrsovanju, dinamična ESA) nastavljamo s pomočjo voznih programov (5 nastavitev). Dinamično vzmetenje ESA omogoča še preprosto nastavitev prednapetosti vzmeti in blaženja (tri nastavitve) s pomočjo stikala. Piko na i pomeni pomočnik pri prestavljanju PRO (doplačilo 420 evrov), ki omogoča prestavljanje navzgor in navzdol brez uporabe sklopke. Vsekakor kos opreme, vreden vsakega evra. Voznikov sedež lahko prilagodimo na dve višini – 850 in 870 milimetrov –, zadnje sedalo je vzdolžno pomično. Zapišimo, da je nižjeraslim voznikom na voljo možnost nakupa nižjega sedeža ali celo tovarniškega znižanja podvozja. Sedenje je udobno tako za voznika kot sopotnico. Vetrobran je preprosto nastavljiv po višini z vrtljivim gumbom. K potovalnim lastnostim spadata še originalna vario kovčka, ki imata za moj okus enega od najbolj praktičnih sistemov odpiranja in zapiranja; s pomočjo vzvoda v notranjosti jih lahko dodatno povečamo. Tu je še tempomat za lažje premagovanje avtocestnih etap.

Pod črto lahko zapišem, da je ta motor eden od najbolj vsestranskih. Drži pa tudi, da v zadnjih dveh letih dobiva resno konkurenco, in če bodo v Münchnu želeli ohraniti primat, bodo morali ponuditi še kakšen bombonček več. 

BMW R 1200 GS

Motor: 1170 ccm, štiritaktni, dvovaljni bokser, 4 ventili na valj, tekočinsko-zračno hlajeni
Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, kardan
Moč: 92 kW (125 KM) pri 7750 vrt./min
Navor: 125 Nm pri 6500 vrt./min
Zavore: spredaj: dvojna kolutna zavora, plavajoča koluta, premer 305 mm, 4-batna radialna zavorna sedla; zadaj: enojna kolutna zavora, premer 276 mm, plavajoče zavorno sedlo z dvojnim batom, integralni ABS z možnostjo izklopa
Pnevmatike: 120/70 R 19, 170/60 R 17
Okvir: dvodelni koncept ogrodja iz prednjega in zadnjega dela, nosilnost agregata
Vzmetenje: spredaj BMW telelever, zadaj BMW paralever
Teža s tekočinami: 238 kg
Medosna razdalja: 1507 mm
Višina sedeža: 850/870 mm (osnovna različica)
Posoda za gorivo: 20 l Velika zaloga moči, minimalne potrebe po prestavljanju. 

 

Deli s prijatelji