PARKIRIŠČE

BMW 740Ld xdrive: Najlepše je zadaj

Objavljeno 16. junij 2016 20.45 | Posodobljeno 16. junij 2016 20.45 | Piše: Bruno Kuzmin
Ključne besede: BMW 740Ld xdrive

Pri podaljšani izvedbi najdaljše bavarske limuzine serije 7 se življenje odvija predvsem zadaj na zadnjih sedežih, kjer vstopimo v svet poslovnega okolja in salonskega udobja.

Pozabite na perverzno drage rolls-royce in njihovo koketiranje z okusi in potrebami kronanih glav. Za precej manj denarja lahko letite po asfaltu v 5238 milimetrov dolgem bavarcu serije 7. S 14 centimetrov podaljšano medosno razdaljo nagovarja najdaljši BMW predvsem poslovno elito svetovnega formata, čeprav ta ponekod tarna nad zadržano zunanjostjo, ki noče ali pa ne zmore odkriti vse notranje imenitnosti. Te ni malo, ko steče beseda o poplavi mehkega usnja, prefinjeno lakiranega lesa in sijočega, a precej germansko hladnega aluminija, ki se zdi bolj po godu jeklarskih mogotcev kot kolonialnih bogatašev.

Še opora za stopala

Najlepše je zadaj. Občutki so precej salonski in se zdi precej samoumevno, da tovrsten avtomobil potrebuje uglajenega voznika za pritajeno odpiranje in zapiranje kot ponedeljek dolgih vrat. Najbolj veličasten je desni sedež, ki ga s stikalom pomakneš v napol sedeč položaj. Pomiku sledi elegantno odmikanje sovoznikovega sedeža, ki sprosti prostor za noge in jim z navzven pomičnim naslonom pripravi oporo za stopala. Okolje spominja na letenje v poslovnem razredu, čeprav le redki iztegnejo noge do konca. Seveda obstajajo izjeme, a le tiste v višinski navezi s formatom Bernieja Ecclestona. A nič zato, ta BMW je za odraslega človeka kot igrišče za otroka. Če spadaš med gizmo fanatike, se ti kar trga. V sredinskem naslonu z velikim predalom, zložljivo mizico in po potrebi hladilnikom najdeš tablico samsung z aplikacijo za ukazovanje različnim napravam. Z njo si potnika vklopita najbolj priljubljen tip telesne masaže in izbirata med štirimi barvnimi tipi večerne osvetlitve – vključno z drobnimi pikami na stekleni panoramski strehi, ki naj bi jo osvetljevalo 15.000 teles. Zdi se, da manjka le še Rimska cesta...

Daljinsko parkiranje

Vse prej kot mučenik je zaradi sproščenega nizanja dolgih etap voznik. O sedenju in poplavi električnih sedežnih nastavitev ni dileme. Tu je BMW med najboljšimi na svetu. Podobno velja za raznovrstne sisteme, ki naredijo vožnjo preprosto in skorajda avtonomno. Ne gre prezreti radarskega tempomata, videopodpore in varnostno-asistenčnih sistemov za vožnjo po izbranem pasu z določeno hitrostjo in varnostno razdaljo. Izkušnjo dopolnjuje zajeten ključ z barvnim zaslonom, s katerim lahko voznik preveri stanje vozila, nastavi ogrevanje ali hlajenje notranjosti ali avtomobil daljinsko parkira v ozko nišo, ki ne omogoča normalnega odpiranja dolgih vrat. Sliši se mamljivo, čeprav z nekaj pomisleki. Ključ je zaradi velikosti v žepu težek in v dlani okoren. Če ti pade, ne preživi brez praske. Pa še njegova baterija zdrži le nekaj dni. Precej okoren je še postopek parkiranja, saj ključ porabi pol minute za povezovanje z vozilom. Šele nato sprožiš daljinski zagon motorja, ki ga BMW nadgradi z nekaj sekund trajajočo registracijo bližnje okolice. Nato začneš daljinsko vodenje, med katerim pritiskaš na parkirno stikalo in s prstom druge roke pomikaš avtomobil prek zaslonskih puščic naprej ali nazaj. Stvar se zdi varna, saj se BMW vedno inteligentno zaustavi pred oviro. Učinek je za opazovalce nedvomno čaroben. Manj imeniten je v slabem vremenu le parkirni sistem s štirimi kamerami in omejenim prikazovanjem realnega stanja zaradi čezmerne količine dežnih kapljic, rose ali cestne nesnage na tovrstnim vplivom preveč izpostavljenih lečah.

Zračno vzmetenje

Med čistokrvne člane visoke družbe spada 3,0-litrski dizel z dvema polnilnikoma in 235 kW (320 KM). Mehanska uglajenost, ki jo stroj združuje z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom, spominja na baletno predstavo. Naj bo vožnja umirjena ali ostra, pogon je vedno umirjen, čeprav ne zna skriti dizelskega izvora. Je pa poraba z osmimi litri za več kot dve toni težek avto, ki zlahka pospeši do 100 km/h v 5,3 sekunde, prijetno nizka. Podaljšana sedmica vse to dopolnjuje z zračnim vzmetenjem, zaradi katerega se vozi čez neravnine podobno kot z mercedesi razreda S. Po teh plateh res odpadejo dileme, le še tisto s kranjsko elito, ki naj bi se vozila v bavarskem cestnem falconu, je treba rešiti, a se zdi precej nerešljiva!

BMW 740Ld xdrive

Motor: šestvaljni dizelski z dvema turbopolnilnikoma in štirimi ventili na valj

Gibna prostornina: 2993 ccm

Največja moč: 235 kW (320 KM) pri 4000 vrt./min

Največji navor: 680 Nm med 1750 in 2250 vrt./min

Pogon: štirikolesni z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom

Masa praznega vozila: 1975 kg

Največja dovoljena masa: 2570 kg

Mere (D/Š/V): 5238/1902/1479 mm

Medosna razdalja: 3210 mm

Prostornina prtljažnika: 515 l

Posoda za gorivo: 78 l

Najvišja hitrost: 250 km/h

Pospešek do 100 km/h: 5,3 s

Poraba goriva (EU): 6,8/4,6/5,4 l/100 km

Izpust CO2: 142 g/km

Uradni zastopnik: BMW Slovenija

Maloprodajna cena: 119.100/171.834 € testni model

Euro NCAP: preskus še ni bil opravljen 
Pogon je vedno umirjen, čeprav ne zna skriti dizelskega izvora. 

 

Deli s prijatelji