To ni običajen priključni hibrid, kakršni so Toyotin prius in njemu podobni posebneži, ki znajo šokirati z obliko in razočarati z dinamiko. BMW serije 3 oziroma 330e je v prvi vrsti vozniško brezkompromisen avtomobil, ki je v mestu ekološko zelen in na odprtih cestah prav tako hiter kot njegovi sorodniki z vrha zmogljivostne ponudbe. Izvor moči je bencinsko-električni pogon s kombinacijo 2,0-litrskega turbo štirivaljnika s 135 kW (184 KM) in elektromotorja s trajno močjo 45 kW, največ 65 kW ter konstantnimi 250 Nm navora. Skupna moč, kjer je elektromotor vgrajen v ohišje samodejnega menjalnika, doseže vse prej kot anemičnih 258 KM. Še bolj adrenalinska je odzivnost z mesta in pri nižjih hitrostih, v čemer se bavarec zlahka primerja z bolj plemenitimi in dragimi športniki.
V tišini
Uživaška je vožnja na elektriko, čeprav doseže avtonomija le od 20 do 25 kilometrov oziroma 15 manj od tovarniško deklarirane, ob kateri se zdi Ostržek Carla Collodija precej spodoben fant. Se pa pelje BMW na elektriko pritajeno, tiho, elegantno in po potrebi precej odzivno ter hitro. S polno baterijo, ki jo napolniš prek običajne vtičnice v treh oziroma najhitreje dobrih dveh urah, lahko kar nekaj časa drviš s končnimi 120 km/h. Zabavo prekine izpraznjena baterija z uporabno kapaciteto 5,7 kWh – celotne kapacitete je za 7,6 kWh. V igro se opazno, a načeloma ne preveč glasno vmeša bencinski motor. Voznik lahko izbira z ob prestavno ročico nameščenim stikalom med tremi pogoni: kombiniranim, električnim ali napajalnim. Pri slednjem lahko na odprti cesti s pomočjo bencinskega motorja napolniš baterijo do polovične kapacitete, kar omogoča ob prihodu v urbano okolje čistejšo in tišjo uporabo vozila.
Piljenje energijske bilance nadaljuje proactive driving assistant, ki s pomočjo v navigacijo vnesene poti in prometnih informacij izbira optimalno vrsto pogona. Njegova prioriteta je v mestu električni in zunaj njega bencinski pogon. BMW premore še opozorilnik za optimalno popuščanje plina, s katerim rekuperira del med zaustavljanjem izgubljene energije. Eno izmed ključnih vlog ima pri tem zavorni sistem, ki je kot pri večini hibridov zaradi dvojne vloge informacijsko manj povraten kot pri običajnih avtomobilih.
Zaželena redoljubnost
Med manjše minuse štejeta še 165 kilogramov večja masa in 100 litrov manjši prtljažnik. Vprašanje, koliko lahko s takšnim bavarcem privarčuješ, je zato več kot primerno. Odgovor seže od nekaj do precej. Povprečna poraba se na relacijskih vožnjah, na katerih gre za običajno hibridno dopolnjevanje obeh pogonov, vrti okoli šest litrov in pol. Še precej več pridobiš, če imaš dovolj električne energije, med krajšimi vožnjami. Le redoljuben moraš biti pri polnjenju baterije, kar je lahko za marsikaterega lastnika dražjega priključnega hibrida precej velik problem. Postopek vklopa avtomobila na omrežje je žal še vedno precej preprost in hiter predvsem v domači garaži. Na zunanjih polnilnicah je zgodba večinoma drugačna. Pogosto so pač zasedene, uporaba in pospravljanje priključka pa ne štejeta med najčistejša opravila. Rokavice ne škodijo! Po vseh drugih plateh je hibridni BMW precej velik in nepozaben užitek, zaradi katerega se 330e v številnih pogledih uvršča med najboljše predstavnike hibridne rase.
BMW 330e Motor: štirivaljni bencinski s turbopolnilnikom in elektromotorjem Gibna prostornina: 1998 ccm Največja sistemska moč: 185 kW (252 KM) Največji sistemski navor: 420 Nm Pogon: zadnji z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom Masa praznega vozila: 1735 kg Največja dovoljena masa: 2195 kg Mere (D/Š/V): 4633/1811/1429 mm Medosna razdalja: 2810 mm Prostornina prtljažnika: 370 l Posoda za gorivo: 41 l Najvišja hitrost: 225 km/h Pospešek do 100 km/h: 6,1 s Kombinirana poraba goriva (EU): 2,1 l/100 km Izpust CO2: 49 g/km Uradni zastopnik: BMW Slovenija Maloprodajna cena: 44.750/63.437 € testni model Euro NCAP: 5 zvezdic (2012) Povprečna poraba se vrti okoli šest litrov in pol. |