V evropskem premijskem svetu najbolj in najprej štejejo tri nemška imena – Audi, BMW in seveda Mercedes-Benz. In prav vsako ima v svojem programu avto, ki je osnova, vozilo, ki, kot pravijo, prinaša kruh in mleko. Prispodoba je malce zastarela, toda pri bavarskem BMW se točno ve, kateri je to – serija 3. Najuspešnejši avtomobil hiše belo-modre vetrnice.
Že 40 let
Prav letos oziroma te mesece BMW serije 3 praznuje štiridesetletnico. Prvič so ga poslali na cesto sredi leta 1975 in do danes so povili šest generacij. Številke kažejo, da se je za ta avto odločilo dobrih 14 milijonov kupcev oziroma četrtina vseh, ki so kadar koli zavili v trgovino s temi nemškimi avtomobili! Presenetljiva in po svoje presunljiva statistika, kajti vse od prve generacije se ve, da trojka ni za vsak žep. In ker v bavarski prestolnici dobro vedo, da je vsak avto, pa naj gre še tako dobro v promet, smiselno in pametno posodabljati oziroma prenavljati, je sredi poletja na ceste zapeljala prenovljena ali bolje rečeno osvežena serija 3.
Tokratna prenova je opravljena minimalistično, v skladu s prepričanjem, ki ima svojo težo, da konja (avtomobila), ki privablja toliko kupcev, ne menjaš kar tako. Dimenzijsko je serija 3 v obeh izvedbah – kot štirivratna limuzina in kot petvratni karavan, ki v Münchnu že vse od prvega rojstnega dne nosi ime touring – ostala do milimetra enaka. To med drugim pomeni, da ostaja v dolžinskem smislu nekako tipični predstavnik srednjega razreda (4633 milimetrov, kar velja za limuzino). No, tokrat so se nekoliko pomudili pri lučeh, ki so v dnevni različici v LED-izvedbi; kdor hoče imeti svetleče se diode tudi v kratkih oziroma dolgih, jih bo moral doplačati. Tudi prednji odbijač je nekoliko drugačen, prav tako zadnje luči oziroma odbijač. In to bi bilo vsaj pri zunanjosti tako rekoč vse.
Spremembe pri motorjih
Notranjost je prav tako ostala načeloma enaka. Resnici na ljubo je treba priznati, da ni bilo resnega razloga za veliko spremembo: sredinski del armature je še naprej diskretno obrnjen k vozniku, vgrajeni materiali še vedno potrjujejo premijski izvor, prtljažnik je vsaj v limuzini (480 litrov) tako kot doslej razmeroma skop in seznam opreme, ki si jo je treba dokupiti, da je življenje s tem avtom še nekoliko prijetnejše, še vedno zelo dolg. Ampak dvoma ni – serija 3 ostaja pomembni igralec v srednjem premijskem razredu in očitno je, da BMW s sprotnimi posodobitvami skrbi, da bi tako ostalo.
Največ novega je pravzaprav pri motorjih, pri čemer ne skrivajo, da je nekaj malenkostnih, toda pomembnih sprememb doživelo tudi podvozje. In čeprav se BMW pri tokratni prenovi ni šel nikakršne revolucije, je nedvomno velika novost to, da se bo prvič v trojki vrtel bencinski trivaljnik! Zmogel bo 100 kW/136 KM in bo imel 220 Nm navora, tovarna pa napoveduje najvišjo hitrost okoli 210 km/h in 8,9 sekunde do 100 km/h, povprečna poraba pa naj bi bila približno pet litrov. Na voljo je enajst agregatov (štirje bencinski in sedem dizelskih), za globalno izvedenko pa po novem šteje varianta 340i. To poganja bencinski šestvaljnik z 240 kW/326 KM, ki te do 100 km/h pripelje v 5,1 sekunde (končna hitrost je po znani nemški nenapisani navadi omejena na 250 km/h), v zrak pa izpusti 179 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Še naprej ostajajo v ponudbi tudi štirikolesni pogon in dva menjalnika – šeststopenjski ročni in osemstopenjski samodejni steptronic, ki se zdi odlična izbira.
Čeprav sveže prenovljena, je trojka že na prodaj. V najcenejši izvedbi je na voljo za 31.750 evrov.