TEST

Bavarski pohod na premijski olimp

Objavljeno 10. april 2016 13.00 | Posodobljeno 10. april 2016 13.00 | Piše: Bruno Kuzmin
Ključne besede: BMW 730d xdrive

Nova, a na pogled precej zadržana münchenska limuzina serije sedem stopa v svet aristokratske elite z zračnim vzmetenjem in poplavo tehnike, s katero želi pristriči krila predvsem prodajno najuspešnejšemu mercedesu razreda S.

Foto: Bruno Kuzmin

Sedmica je precej diskreten avtomobil, po katerem ne bodo segali bahaško razposajeni predsedniki uprav in njim podobni promocijski nastopači. Limuzina, ki je precej podobna nekdanji, stavi predvsem na čvrsto arhitekturno držo in germansko redoljubnost ostrih ter prečiščeno začrtanih potez. Tu ni prostora za italijansko razposajenost, s katero aristokratsko vzvišeno razburjajo novodobni maseratiji, ali za britansko iskanje nove poti, kakršno nakazujejo največji jaguarji razreda XJ. Vse to odpade ob pogledu na zunanjo podobo. Bolj velikopotezna je notranjost. To je svet plemenitosti, v katerem te obkrožijo prefinjeno krojeno usnje, vrhunsko lakiran les in do potankosti zloščen, čeprav na otip in pogled precej hladen aluminij.

Poplava tehnike

Nadgradnjo ponuja poplava tehnike, ki precej olajša voznikovo početje. Radarski tempomat, videopodpora in asistenčni varnostni sistemi skrbijo za vožnjo po izbranem pasu, vzdržujejo želeno hitrost in varnostno razdaljo. Voznik dobi v roke še zajeten ključ z barvnim zaslonom, prek katerega preveri stanje vozila, nastavi ogrevanje ali hlajenje notranjosti in avtomobil daljinsko parkira v recimo ozko nišo, iz katere bi se težko spravil čez premalo odprta vrata – za takšne radosti je treba seveda doplačati. Manj imeniten je v slabem vremenu le parkirni sistem s štirimi kamerami in omejenim prikazovanjem realnega stanja zaradi čezmerne količine dežnih kapljic, rose ali cestne nesnage na preveč tovrstnim vplivom izpostavljenih lečah. Tehnično abecedo nadaljujejo digitalni merilniki s tremi grafičnimi zasnovami. Pri običajni prevladuje bela osvetlitev, modro se vklopi pri eko nastavitvi voznih parametrov. Pri športnem programu z večjo motorno odzivnostjo, krajšimi prestavnimi časi v samodejnem menjalniku in boljši odzivnosti volana pa so merilniki kičasto rdeči.

Avantgardo nadaljuje informacijski sistem, prek katerega brez pretiranih zapletov izbiraš barvo večerne osvetlitve, uravnavaš štiridelno klimatizacijo notranjosti, povezuješ avtomobil z zunanjimi napravami in mu v nekaj primerih ukazuješ s kretnjami dlani, pri čemer se zdi najbolj posrečeno pomikanje dlani v nasprotni ali dejanski smeri urnega kazalca za glasnost avdiosistema. Kot zakladnica elektronskih igrač se zdi v sredinski naslon zadnje klopi vgrajena tablica samsung z aplikacijo za ukazovanje napravam – vključno z izborom različnih sedežnih masaž. Je pa osnovna sedmica kljub vsemu zadaj utesnjena, ko nanese beseda na poslovno uporabo, velja doplačati za 14 centimetrov podaljšano karoserijsko izvedbo.

Zračno vzmetenje

Med znance šteje 3,0-litrski dizel z začetka motorne ponudbe. Šestvaljnik s 195 kW (265 KM) in 620 Nm navora med 2000 in 2500 vrtljaji teče s prijetnim, a takoj dizelsko prepoznavnim glasom. Izvrstno ga dopolnjujeta 8-stopenjski menjalnik in štirikolesni pogon in je vse prej kot zaspan. BMW potegne z mesta do 100 km/h v 5,8 sekunde in zlahka doseže elektronsko omejenih 250 km/h, čeprav tehta dve toni in porabi povprečno brez hitrostnega omejevanja le od sedem do osem litrov goriva. Povrhu je to prva sedmica z zračnim vzmetenjem, ki se po uglajenosti in vrhunskem udobju prvič enači z mercedesi razreda S. Po tej plati so bile sedmice vedno bolj dinamično in športno naravnane, a nisi iz njih nikoli stopil po dolgih vožnjah tako svež in sproščen kot iz največjih mercedesov. Zdaj so razlike malenkostne, je pa bavarska križarka s karoserijsko zasnovo z dodatkom karbonskih vlaken izgubila nekaj športnega potenciala.

Sedmica je ob zunanji diskretnosti, pod katero ponuja izjemen nabor tehnične imenitnosti, postala čistokrvna salonska limuzina, ki bo lažje konkurirala stuttgartskemu rivalu. O morebitni revoluciji, s katero bi Bavarci opazno spreminjali prodajna razmerja v najvišjem limuzinskem razredu, pa kljub vsemu ne gre razmišljati. Ali pač?

BMW 730d xdrive: Tehnični podatki

 

  • Motor: šestvaljni dizelski z dvema turbopolnilnikoma in štirimi ventili na valj
  • Gibna prostornina: 2993 ccm
  • Največja moč: 195 kW (265 KM) pri 4000 vrt./min.
  • Največji navor: 620 Nm od 2000 do 2500 vrt./min.
  • Pogon: štirikolesni z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom
  • Masa praznega vozila: 1900 kg
  • Največja dovoljena masa: 2540 kg
  • Mere (D/Š/V): 5098/1902/1467 mm
  • Medosna razdalja: 3070 mm
  • Prostornina prtljažnika: 515 l
  • Posoda za gorivo: 78 l
  • Najvišja hitrost: 250 km/h
  • Pospešek do 100 km/h: 5,8 s
  • Poraba goriva (EU): 6,1/4,6/5,2 l/110 km
  • Izpust CO2: 137 g/km
  • Uradni zastopnik: BMW Slovenija
  • Maloprodajna cena: 107.750/165.452 € testni model
  • Euro NCAP: preskus še ni bil opravljen 
Deli s prijatelji