AKTUALNO

Baleno 
drugič in 
drugače

Objavljeno 17. junij 2016 17.00 | Posodobljeno 17. junij 2016 17.00 | Piše: Gašper Boncelj
Ključne besede: suzuki baleno

Suzuki je na trg lansiral novega balena, a tokrat le kot kombilimuzino, dizla ni v ponudbi. Drugače čeprav ni razburljiv, pa je prostoren in praktičen avto. Ter presenetljivo lahek – tehta le od 835 do 980 kilogramov, odvisno od vrste pogona.

Foto Gašper Boncelj

Suzuki je japonska avtomobilska družba, ki je specialist za manjše avtomobile, in teh po vsem svetu izdela veliko, čez tri milijone na leto. Le redko se je s svojimi izdelki dvignil iz nižjega in nižjega srednjega razreda, nasprotno, doma je eden od treh proizvajalcev, ki se ukvarjajo tudi s t. i. kei avtomobili, izdelki res majhnih mer. A ti so pridržani za Japonsko, v Evropi je tudi najmanjši avtomobil pač nekoliko večji.

Presenetljivo prostoren

Po športnih terencih in lanskem celeriu je letos na vrsti baleno, model, ki oživlja ime, ki je bil pri Suzukiju že v uporabi. A za tiste čase je bil to nekoliko večji avtomobil, pripravljen tudi kot karavan. Tokrat je baleno značilni predstavnik nižjega razreda, torej avtomobil, ki naj poskuša tekmovati s falango tovrstnih modelov, tem v Evropi dajejo ton volkswagen polo, ford fiesta, renault clio, peugeot 208, renault corsa.

Baleno je pripravljen v le eni karoserijski izpeljanki, je petvratna kombilimuzina. Dolg je štiri metre in je presenetljivo lahek, masa znaša, odvisno od vrste pogona, od 835 do 980 kilogramov. Za volanom je vse nujno in ni ničesar razburljivega, no, včasih to tudi malce začutite, ko zapirate vrata, v višjih opremah so prikazi različnih informacij bogatejši.

Suzuki baleno s pojavo ne prinaša takšne svežine kot nekoč recimo swift, od katerega je malce večji. Za njim se na cesti ne obračajo pogledi, a če bo kdo pogledal v njegovo kabino, bo prijetno presenečen, baleno je za svoje mere konkretno prostoren avtomobil. To velja tako za potovanje spredaj kot za drugo klop in ne nazadnje tudi za prtljažnik, ki ima dvojno dno in v osnovi prinaša 355 litrov prostora. Ob tem boste morda preživeli, da je rob prtljažnika precej visok.

Veliko dražji boosterjet

Evropski proizvajalci imajo v ponudbi manjših avtomobilov pogosto tudi dizelske agregate, čeprav se prodajajo le v majhnih količinah. Suzuki si v tem pogledu ne meče peska v oči in dizla ni v balenovi ponudbi. Na voljo sta dva bencinska motorja, štirivaljni in trivaljni. Prvi ima prostornino 1,2 litra ter najvišjo moč 66,6 kW (pripravljen je tudi v izvedbi zelo blagega hibrida), drugi je novejši izdelek in zmore 82 kW, do česar pride s pomočjo turbine, zaradi katere ga tudi imenujejo boosterjet. Oba smo preizkusili na kratko in nobeden v lahkotnem balenu ne deluje slabo; boosterjet ima še več zgodnje odzivnosti, ima pa drugo slabo stran, ki se ji reče cena. A o tem čisto pri koncu, prej povejmo, da je za prenos na sprednji kolesi na voljo petstopenjski ročni menjalnik ali pa tudi avtomatika, ki je za vsakega od agregatov pripravljena nekoliko drugače. Poraba govori o ugodnih povprečnih vrednostih nekaj nad štiri litre, predstavniki Magyar Suzuki so nam zatrdili, da tudi v realnem življenju ni velikih odstopanj. Kar pa bo treba le še preveriti v praksi. Mimogrede, tudi Suzuki je imel doma na Japonskem nedavno neprijetno zgodbo v zvezi z nedovoljenimi postopki pri tovrstnem merjenju.

Baleno zmore v višji opremi ponuditi tudi nekaj danes že dokaj razširjene asistenčne tehnike, dobro deluje sistem zaviranja v sili, lahko dokupite še radarski tempomat. Avtomobil se v Sloveniji že lahko naroči, za primerno opremljeni model z 1,2-litrskim motorjem je treba odšteti slabih 12 tisočakov, z boosterjetom je žal občutno dražji (16.000). Morda pa se to s časom še kaj spremeni. 

Deli s prijatelji