PARKIRIŠČE

Avtomobilski prestiž gre za med

Objavljeno 10. marec 2015 17.45 | Posodobljeno 10. marec 2015 17.45 | Piše: Aleš Kovačič

Lani so tovarne izjemno dragih avtomobilov prodajale in tudi poslovale zelo dobro, vse pa kaže, da jim bo šlo v prihodnje še bolje.

Ferrari je bil lani uspešen, a manj, kot si je obetal njegov lastnik. Foto: Reuters

Lani je bilo na obli 1826 takšnih, ki so imeli na svojem računu več kot milijardo dolarjev. To pomeni, da je svet urejen – bogati so vse bogatejši, revni vse revnejši. Zato ni čudno, da je šlo lani tovarnam prestižne avtomobilske pločevine kot še nikoli.

Zlata jajca

Večina tovarn, ki na trge pošiljajo najdražja in s tem najprestižnejša vozila, ima za seboj izjemno uspešno leto. Številke o prodaji so bolj ali manj znane, toda v glavnem manjkajo podatki o finančnem poslovanju, kar je seveda še bolj pomembno. Za lastnike, običajno so to veliki avtomobilski konglomerati, so te hiše izjemnega pomena.

FCA, Fiat Chrysler Automobiles, italijansko-ameriški koncern, ki ga vodi dokaj kontroverzni Sergio Marchionne, je lastnik dveh zelo znanih in uspešnih tovarn – Ferrarija in Maseratija. Obe sta lani k skupni prodaji prispevali manj kot odstotek (prodali so 7255 ferrarijev in dobrih 26.000 maseratijev), toda v skupno blagajno sta prinesli kar 21 odstotkov tako imenovanega operativnega dobička! V številkah to pomeni, da je FCA lani ustvaril približno 3,2 milijarde evrov dobička, malčka Ferrari in Maserati pa 662 milijonov evrov. Torej ni čudno, da ima Marchionne, človek, ki si zaveže kravato zgolj za obisk papeža, z obema izjemno ambiciozne načrte.

Dolge čakalne dobe

Hkrati je očitno, da tem mini tovarnam – vsaj po obsegu proizvodnje – ne more do živega nobena kriza, naj bo globalna ali morda lokalna. Lani je ruski avtomobilski trg tako rekoč kolapsiral, a so bogati Rusi v zadnjih mesecih na vrat na nos kupovali izjemno drago pločevino, da bi tako vsaj deloma obdržali vrednost svojega premoženja.

Tudi zato pri slovitem Lamborghiniju, ki je v lasti koncerna Volkswagen, pravijo, da je treba na njihovega superhitrega in izjemno dragega aventadorja čakati dolgih sedem mesecev, medtem ko še niso dobavili dveh tretjin lani naročenih huracanov. In da ne bo pomote – ne prvi ne drugi ne bosta zapeljala v domačo garažo za manj kot 200.000 evrov – brez DDV!

Prestižni avtomobil kot umetnina ali draga ura?

Seveda bi bilo sila nenavadno, da si slastnih rezin avtomobilske pogače ne bi rezala Rolls-Royce in Bentley. Prvemu ukazujejo iz Münchna (BMW), drugemu iz Wolfsburga (Volkswagen). Za seboj imata prav tako izjemno uspešno leto, saj je prvi prodal več kot 4000 avtomobilov, drugi pa prav tako rekordnih 11.200.

Najcenejši rolls stane vsaj 275.000 evrov, medtem ko hočejo za najcenejšega bentleyja sto tisočakov manj. Čeprav pri obeh tovarnah še niso objavili podatkov o lanskem poslovanju, pravijo, da je bilo »dobičkonosno«. Bilo bi čudno, ko bi ne bilo, saj so rollsi in bentleyji še vedno pojem pravega, skoraj pozabljenega aristokratskega avtomobilskega prestiža. Vse skupaj gre tako daleč, da prvi mož RR Torsten Müller-Ötvös na vprašanje, kdo jim najbolj vozi v zelje, prepričano odgovarja: »Naša konkurenca je izjemna umetnina, zelo draga ura ali koča v švicarskih Alpah!«

Deli s prijatelji