Potem ko zlasti ameriška tehnološka giganta Google in Apple že razvijata svoje robotizirane avtomobile ali pa o tem vsaj intenzivno razmišljata, in medtem ko je znamka Tesla nekakšen hibrid avtomobilskega koncerna in tehnološkega podjetja, je konzorcij nemških premijskih avtomobilskih znamk prevzel Nokijin zemljevidno-navigacijski oddelek Here.
Nemci krenili v protinapad
Pogodba, vredna 2,8 milijarde evrov, ki so jo podpisali predstavniki finske Nokie ter Audija, BMW in Daimlerja, pomeni prvi resni protinapad ali pač obrambo pred vdorom ameriških tehnoloških gigantov na področje avtomobilizma.
Pospešeno napredovanje tradicionalno neavtomobilskih podjetij na področje transporta je posledica vse bolj jasnega razvoja vozil v smeri njihove avtomatizacije, kjer so družbe, kot sta Google in Apple, s svojimi izkušnjami – in orjaškim kapitalom – vsekakor v prednosti.
Obsežna, podrobna in ažurna kartografija je namreč pomembna strateška dobrina pri razvoju samovozečih oziroma avtonomnih vozil, pri čemer pa avtomobilski koncerni nočejo biti odvisni od ponudnikov digitalnih zemljevidov. Ti, med njimi sta največja prav Google in Apple, zraven pa je še Tomtom, bodo namreč že čez nekaj let po vsej verjetnosti njihovi najsrditejši tekmeci.
Kako negotovo je vprašanje sodelovanja s ponudniki digitalnih zemljevidov, kaže dejstvo, da so trije nemški izdelovalci premijskih vozil, ki so obenem tudi največji tekmeci, nasprotja pustili ob strani in se odločili za sodelovanje, s tem pa so naredili strateško potezo.
Izkušnje ali kapital?
S tem so si morda zagotovili pomemben element za nadaljevanje uspeha na trgu, ki bo v naslednjih letih z razvojem samovozečih vozil postal še bolj negotov in neusmiljeno konkurenčen.
Izid te tehnološke tekme je namreč skrajno negotov, saj imajo velikani avtomobilizma resda na svoji strani izkušnje in številne sinergijske učinke, vendar jih po drugi pestijo nasičenost trga, ostra konkurenca in visoki stroški razvoja klasičnih avtomobilov.
Na drugem bregu so tehnološki orjaki z zalogami kapitala, ki presegajo proračune manjših držav, vendar so tako rekoč brez izkušenj, čeprav je njihov način vodenja drznejši in podjetnejši.
Nekateri bi sodelovali,
drugi samozadostni
Med strogo tehnološkimi družbami najbližje uspehu je Google, ki je v Kaliforniji že pred leti registriral svoje avtomobilsko podjetje z imenom Google Auto. Družba je že pred časom, poleg lexusov in priusov, predelanih v samovozna vozila, predstavila tudi lastni dizajn robotiziranega avtomobila.
Apple je glede svojih načrtov na področju avtomobilizma veliko bolj skrivnosten, čeprav tudi v tem podjetju skoraj zagotovo zelo zagnano delajo pri razvoju novega vozila. Tej oceni pritrjuje novačenje kopice strokovnjakov z različnih področij, ki so tako ali drugače povezani z avtomobilsko industrijo in izdelavo oziroma razvojem vozil. Njihova stvaritev, po navedbah Bloomberga naj bi bil to električni avtomobil, naj bi luč vsakdana ugledala do leta 2020.
Po drugi strani pa britanski časopis Guardian navaja, da naj bi se predstavniki ameriškega giganta že večkrat srečali z možmi v nemškem BMW, kar naj bi nakazovalo na možnost sodelovanja na tem področju.
Morda je še najbližje realizaciji naslednjega koraka v razvoju vozil prav Tesla v lasti multimilijarderja Elona Muska, ki je z idealnim presečiščem tehnološkega in avtomobilskega podjetja ter Muskovimi milijardami dolarjev skorajda samozadostna. Med drugim je za lastnike njihovih avtomobilov pravkar predstavila programsko posodobitev, ki vključuje funkciji za samodejno parkiranje in krmiljenje.