Audi je nedavno predstavil novega A5 coupé in njegovo športno izvedenko S5, ki v marsičem prekašata predhodnika. Tudi v videzu, pa čeprav se nad potezami zdaj že starega A5 coupéja nismo nič pritoževali. Predstavniki znamke pravijo, da gre pri novem A5 za evolucijo dizajna ikone, šef Audijevega oblikovanja Frank Lamberty pa, da je kombinacija športnosti in elegance. Linije novinca so še izrazitejše, uravnotežena razmerja med dolgim pokrovom motornega prostora, daljšo medosno razdaljo in kratkimi previsi odražajo njegovo športnost. Izrazita oblika mreže hladilnika z enodelnim okvirjem pa je bistveno nižja in širša kot pri predhodniku. Zadnje luči so že serijsko v LED-tehniki, sprednje pa v ksenonski; če sežemo globlje v denarnico, si lahko omislimo LED- oziroma matrične LED-žaromete.
Skupna platforma
Tako A5 kot S5 sta narejena na skupni platformi MLB 2. generacije – isto platformo so že uporabili pri novem Q7 in A4. Zato v A5 najdemo nekatere njune oblikovne in tehnološke rešitve, vključno z asistenčnimi sistemi, kot so radarski tempomat, asistent za zastoje, parkirni sistem s krmilno avtomatiko, asistent za ohranjanje smeri na voznem pasu ipd.
Prvič lahko v A5 coupé – seveda za doplačilo – vgradimo Audijev virtualni prikazovalnik z 12,3-palčno diagonalo, ki nadomešča klasične merilnike. Ko že govorimo o zaslonih in povezljivosti – če naročimo MMI plus navigacijo, je nad sredinsko konzolo še 8,3-palčni zaslon, ki je osrednja informacijska enota. Tako opremljen audi ima tovarniško vgrajen modul audi connect s SIM-kartico in kupcu omogoča tri leta brezplačne uporabe vseh storitev, vključno s prenosom podatkov.
Novinec je v primerjavi s predhodnikom zrasel, a tudi shujšal za 60 kilogramov. Predvsem je prostornejši v notranjosti in prtljažnem prostoru, ki je s 465 litri brez dvoma med večjimi v kupejevskem razredu.
Poskočni konjiči
Bistvo novincev A5 in S5 coupé je očem skrito: dva bencinska TFSI in trije dizelski motorji TDI bijejo pod motornim pokrovom in pokrijejo razpon od 140 do 210 kilovatov moči. Češnja na vrhu torte je brez dvoma pogonski agregat za S5. Zanj so Audijevi inženirji na novo razvili šestvaljni turbobencinski motor 3.0 TFSI, ki ima kar 260 kilovatov (354 konjev) in navor 500 Nm. Zmogljivosti zadoščajo za pospešek od 0 do 100 km/h v 4,3 sekunde, obenem pa njegova povprečna poraba po tovarniških podatkih znaša 7,3 litra na 100 kilometrov. Kot zanimivost povejmo, da so za novi šestvaljnik na novo razvili prek 800 delov.
Podvozje in elektromehansko servokrmiljenje sta bili prav tako razviti na novo. Šibkejši motorji so na voljo tako s sprednjim pogonom kot s štirikolesnim quattro, kupci pa pri njih lahko izbirajo med šeststopenjskim ročnim in sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom S tronic. Najmočnejši dizel in izvedenka S5 imata že serijsko pogon quattro in osemstopenjski samodejni menjalnik tiptronic, za doplačilo pa lahko pri njiju naročimo športni diferencial. Prvič so pri Audiju ponudili štirikolesni pogon tudi za varčno izvedenko ultra.
Na evropskih trgih pričakujemo prve dobave v letošnji jeseni. Na nemškem trgu bodo za A5 coupé zahtevali od 38.000 evrov dalje, za S5 pa od 63.000 evrov naprej; cene pri nas so še uganka.