AVTOMOBIL

Alfa Romeo 
z najlepšo Julijo

Objavljeno 17. avgust 2016 21.00 | Posodobljeno 17. avgust 2016 21.00 | Piše: Gašper Boncelj

Že dolgo ni bilo avtomobila, ki bi ga tako vneto čakali. Res, v časih, ko avtomobilske tovarne predstavljajo nove modele skoraj po tekočem traku, obstaja znamka, pri kateri z novostmi ne gre kar tako lahko.

Quadrifoglio je vrhunec športnosti tega modela. Foto Alfa Romeo
To je alfa Romeo, italijanski simbol prestižne športnosti, ki je že davno napovedovala svojo novo giulio, model srednjega razreda, ta naj zapolni veliko vrzel, ki je pred leti nastala po ukinitvi alfe romeo 159. 

Gulio so prvič razkrili že lani na 105-letnici znamke v Areseju, povedali o njej najbolj bistvene stvari, potem pa so jo še kar pilili in jo to pomlad res predstavili v proizvodni različici. Tudi k nam je to poletje že pripeljala, najprej na nekakšno pokušino in ogled, za ljubitelje znamke, ki jih tudi v Sloveniji ni tako malo. Ker nosi ime res uspešnega modela iz polpretekle zgodovine, je bila tod predstavljena v družbi dveh nekdanjih predstavnic, ki sta sodelovali na reliju Peking–Pariz.

Zadnji pogon

Čast in priznanje starejši Juliji, a za te čase je vendarle pomembno povedati, kaj prinaša njena sodobna naslednica. Pogled na avtomobil kljub novemu oblikovalskemu pristopu jasno kaže, da je to alfa, tisti trikotni sredinski del maske jo dela jezno napadalno, čez kolesa so previsi kratki, motorni pokrov pa hudo dolg. Najprej je pripravljena kot limuzina z dolžno 4,6 metra, po zatrjevanju snovalcev je v vseh pogledih zasnovana zelo športno. Najprej so namreč razvili najbolj zmogljivo izvedenko quadrifoglio, večinoma proizvajalci počnejo obratno. Ti geni naj bi bili izraženi tudi v bolj prizemljenih izvedbah, pri čemer se misli na zelo lahko gradnjo, zatrjevano odlično lego na cesti in čuteče natančno vodljivost. Ima zadnji pogon, kar je drugače kot pri njeni predhodnici alfi 159, ima zatrjevano dobro razporeditev mase, prav tako poudarjajo, da je povsem na novo pripravljen sistem z znanim imenom DNA, pri katerem gre za nastavljanje odzivnosti podvozja, volana, motorja.

Čez 500 konjev

Alfa se v kabini ne postavlja s kakim ultravelikim informacijskim zaslonom. Sicer ga ima, ampak se zdi notranjost le malce klasična, predvsem pa pripravljena s poudarkom na voznika. Sedež ga objame, v njegovo smer je rahlo obrnjena armatura, prestavna ročica je kratka, na volanskem obroču je gumbek za zagon stroja. Slednji bo najbolj hrumel v že omenjeni izvedenki quadrifoglio, ki jo žene bencinski šestvaljnik s prisilnim polnjenjem in kar 510 konji pa seveda zajetnim navorom. Ampak to bo izpeljanka za sladokusce, ki v nobenem primeru ne bo poceni in tudi ne prav pogosta. Večje prodajne številke naj bi dosegali z 2,2-litrskim dizelskim štirivaljnikom, ki bo imel moč 150 ali 180 konjev. Dobro se sliši, da imajo namen uvesti še kak bencinski štirivaljnik, prostornina bo 2 litra, izvedbi moči pa 200 in 280 konjev. Menjalnik je šeststopenjski ročni ali osemstopenjski samodejni. V nekaterih pogonskih izvedbah naj bi gulia dobila tudi štirikolesni pogon.

V Fiatovi senci

Alfa Romeo je znamka, ki bije v marsikaterem srcu. Cuore sportivo je bil nekoč sinonim vrhunskih športnih avtomobilov, pred desetletji so bili po količini prodaje polnokrven tekmec kakemu BMW. Slednji je iz leta v leto rasel, Alfa pa je zaradi mnogo premajhne pozornosti matičnega Fiata ostajala na obrobju. Ko vemo, da so lani vsega skupaj prodali komaj 70.000 avtomobilov, si lahko tudi predstavljamo, kako pomembna je zanje nova giulia. Z njo naj bi se Alfa Romeo po dolgem času resno spopadla s tekmeci v premijskem srednjem razredu, ki ga močno obvladujejo Nemci, kot BMW serije 3, audi A4 ali mercedes razreda C. K nam bodo prve limuzinske giulie pripeljale kmalu, to jesen. Čeprav o tem nič ne govorijo, si skoraj ne moremo predstavljati, da ne bi giulia dobila tudi karavanske izpeljanke. Spomnimo se še izjave nekdanjega direktorja Audija Franza-Josefa Paefgna, kako ga teži, ko zjutraj pogleda na sosedov vrt in tam ugleda najlepši karavan na svetu, alfo 156 wagon … Tudi karavanska 159 po njej je bila nadvse elegantna in ničesar manj ne bi od morebitnega Alfinega karavana pričakovali v teh časih. 

Deli s prijatelji