Avtomobilski proizvajalec Alfa Romeo ima v Sloveniji številne oboževalce, še posebno so vsi navdušeni nad novo giulio. Po prvih fotografijah, ki so prišle v javnost, je ogromno obetal tudi stelvio, toda ljudsko občudovanje je vendarle manjše kot pri giulii. To občutimo tudi avtomobilski novinarji, saj nas v času testnih voženj s stelviom za rokav potegne manj ljudi, kot je bilo na začetku leta za giulio.
Zanimiv in uporaben
Kljub temu lahko pričakujemo pomembno razliko. Giulio so Slovenci do zdaj le občudovali, kupili pa so jih bistveno manj od načrtovanih številk. Stelvio bo morda bolj zanimiv, saj je bolj uporaben. Z 4,69 metra ponuja več prostornosti, tako za potnike kot prtljago. Še posebno spredaj sedita voznik in sovoznik brez vseh težav, saj je v vse smeri obilo prostora. Malce težje je zadaj, toda zgolj če sprednja sedeža nista pomaknjena povsem nazaj. Precej razkošen je prtljažnik s 525 litri, poveča pa se s podiranjem druge klopi v razmerju 40-20-40.
Marsikdo se ne more izogniti občutku, da so razvojniki pri načrtovanju stelvia pogledovali proti porschejema cayenne (oblika) in macan (vozne lastnosti), le da so uporabili malce slabše materiale, da ni povsem predrag. V osnovi to pomeni, da je štirikolesno gnani stelvio primeren predvsem za urejena cestišča, na vseh drugih pa se kmalu izrazi trdo in neudobno podvozje. Seveda je povsem drugače na gladkem asfaltu, na katerem stelvio s svojo poskočnostjo in lego takoj navduši.
Poskočni štirivaljnik
Testni primerek se sicer lahko pohvali s štirivaljnim bencinskim motorjem, ki zmore 281 konjskih moči (206 kW), kar je odlična pomoč pri dinamični vožnji. Moč se razporeja z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, skrajna hitrost je 230 kilometrov na uro, pospeševanje do stotice pa traja 5,7 sekunde.
Voznikov delovni prostor spominja na giulio. Armaturna plošča je dinamična in privlačna, gumb za zagon motorja je kar na volanu, a kakovostnejši bi bil lahko zaslon z informacijsko-zabavnim sistemom, saj imajo naprednejše rešitve celo nekateri fiati in tako rekoč vsi tekmeci, ki jim hoče stelvio ukrasti kupce. Dobro opazen je gumb za spremembo voznih lastnosti, ki ga že poznamo iz prejšnjih modelov Alfe Romeo. To je stikalo D. N. A. s tremi profili dynamic, nature in advanced efficiency. Stelvio se še posebno dobro znajde v športni nastavitvi.
Najmanjša poraba je bila okoli osmih litrov na sto kilometrov, ob malce težji nogi pa je takoj poskočila še za liter ali dva. Tudi cena je kar zajetna, toda takšen je prestiž pri Alfi Romeo.
Alfa romeo stelvio 2.0 turbo 280 Q4 first edition Motor: štirivaljni bencinski |