AKTUALNO

Abarth za strupeno petstotico

Objavljeno 12. oktober 2016 18.30 | Posodobljeno 12. oktober 2016 18.30 | Piše: Gašper Boncelj

Zadnja leta za italijanski Fiat in njegove nove modele niso bila ravno rodovitna, a če je firmi kateri avtomobil res uspel, je bil to fiat 500, mali retro izdelek kot vrhunska sodobna interpretacija nekdanje uspešnice iz šestdesetih let.

Pod znamko Abarth že nekaj časa vozi športno naravnani cinquecento, od letos v prenovljeni podobi, v trivratni in kabrio izvedbi. Foto: Gašper Boncelj

Tako ni presenetljivo, da so Italijani poskusili iz pestotice iztisniti čim več, fiata 500 so postopoma širili v modelsko družino še večjih bolj družinskih modelov, po drugi strani pa so ga pripravili tudi zelo športno in mu dali drugačno ime pod športno znamko Abarth.

Z abarthom ima Fiat že dolgo zgodovino. Znamka ima ime po Karlu Abarthu, ki se je rodil v začetku prejšnjega stoletja na Dunaju. Navdušeno je dirkal z motorji, po hudi nesreči pa začel predelovati izpušne sisteme. Po drugi vojni, ko je živel pri nas, je začel sodelovanje s Fiatom in jim nato vse skupaj prodal. Ko ga že dolgo ni bilo več, so Italijani to ime začeli dodajati na različne bolj športne izvedbe fiatov, leta 2007 pa so se odločili pripraviti samostojno znamko, katere edini model je pri nas trenutno 595 abarth, se pa obeta še kaj, a o tistem pozneje. Abarth 595 je športno dodelani cinquecento, letos je bil prenovljen, njegov bencinski turbomotor je v določenih izpeljankah dobil še malce več moči pa nekaj dodatne, predvsem športne opreme. Od kod oznaka 595? Tudi ta je povezana z zgodovino, tolikšna je bila prostornina motorjev nekdanjih abarthov, zdaj pa je bencinski motor kot rečeno prostornine 1,4 litra, je prisilno polnjen in odvisno od izvedbe zmore moč 107, 121 ali 132 kW. Skupaj z močmi gredo tudi stopnje opreme, najprej je vstopna, za njo turismo in potem competizione. Abarth 595 je po prenovi na zunaj pričakovano le rahlo spremenjen, na maski ima večji zračnik za zajemanje zraka, luči imajo sveteče diode, zadaj je nov difuzor, spremenjena so platišča. Še marsikaj je možno dokupiti na temo športa, npr. mehansko zaporo sprednjega diferenciala, športna sprednja sedeža sabelt iz usnja in karbona...

Vstopnega abartha je pri nas moč kupiti za 19.000 evrov, turismo se ceni na 23.000 in competizione na 26.000. To so cene za trivratni model, lahko pa je abarth tudi z zložljivo platneno streho, kar vse skupaj podraži za dva tisočaka. Abarth 595 ne bo edini model, ki ga Fiat ponuja pod znamko Abarth. Pripravili so tudi malce večjega športnika, roadsterja 124, ki je tehnični sorodnik nove mazde MX-5, v še bolj športni izvedenki pa je pripravljen kot abarth 124 spider. Na tega pa bomo morali v Sloveniji predvidoma počakati do začetka prihodnjega leta.

Deli s prijatelji