Abarth 595 turismo se zdi kot demonstracija italijanskega stila. To je avtomobil za sladokusce, ki sanjajo, a si večinoma ne morejo kupiti pregrešno dragega športnega avtomobila. Malček spominja z nekaj pretiravanja na pomanjšanega ferrarija. To je teater stila, šarma in radoživosti, ki se mu priklanjajo celo največji analfabeti. Abarth te zlahka prevzame s poplavo detajlov, kot so dvobarvna karoserija, velika platišča, rdeče zavorne čeljusti, odebeljena izpuha, zabuhla odbijača, karoserijske obrobe in stilizirani škorpijoni, ki štejejo že od prvega dne med njegove zaščitne znake. Imenitnost nadgrajuje platnena streha s prefinjenim električnim odpiranjem, nadpovprečno zvočno in toplotno izolacijo ter svobodo, ki jo prinaša vožnja z vetrom v laseh.
Nekaj trde plastike
Spogledovanje z visoko modo se nadaljuje v notranjosti. To ni običajen fiat 500, čeprav najdeš v njem nekaj trde plastike, slabo nastavljiv volanski obroč, oblikovno zastarel avdiosistem in visoko nasajena prednja sedeža. A vse to so puhlice, ki ne pokvarijo adrenalinskih občutkov. Iz sveta dirkalne zabele prihajajo športna prednja sedeža s sredinsko odprtino za dirkalne varnostne pasove, kovinske stopalke, kratka prestavna ročica v karbon-srebrni izvedbi in analogen merilnik za prikaz tlaka v turbopolnilniku. Povrhu so tu še merilniki s sedempalčnim LCD-zaslonom in možnostjo izbire med dvema grafičnima zasnovama.
Majhen zunaj, velik znotraj
Vsaj omembe vreden je v lesketajočo se belo barvo odet sredinski del armaturne plašče, ki se zdi kot klavirska površina. To je hkrati čistokrvni italijanski avtomobil majhnih zunanjih, a velikih notranjih mer. Na sovoznikovem sedežu je dovolj prostora za več kot dva metra visokega človeka, ki ne drgne z glavo po strehi in s koleni po armaturni plošči. Celo zadnja klop zna biti, ko se skobacaš tja, na krajših poteh dovolj spodobna za odraslega človeka, čeprav deluje precej patetično.
Bolj ključno je srce. Mojstri iz Abartha dodelajo izhodiščni 1,4-litrski bencinski t-jet z večjim turbopolnilnikom in spremenjeno motorno glavo, ki ni le rdeče obarvana in dopolnjena z velikim škorpijonom – to je namreč astrološki znak na Dunaju rojenega Karla oziroma pozneje Carla Abartha. Stroj razvaja s 118 kW (161 KM), konkretno zalogo prožnosti od najnižjih vrtljajev naprej in veliko zalogo karakterja. Štirivaljnik zna zagrmeti in med prestavljanjem občasno pokajoče grgrati. To je ljubezenska afera, kjer bi najraje brez premora bežal pred policijo, vžigal abartha v zaprti garaži ali grobo pospeševal v predorih. Tu ne zmanjka veselja!
Malček se povrhu pelje precej spodobno za avtomobil s kratko medosno razdaljo. Abarth 595 turismo rahlo plava le pri največji avtocestni hitrosti in ob močnem pospeševanju sredi zavojev, kjer kaže veliko tendenco po siljenju prednjega dela iz smeri ovinka. Se pa šminker pelje silovito in po potrebi drzno na regionalkah in zavitih podeželskih cestah. Abarth je tam kot jegulja v vodi. Malce pazljivosti zahteva le vožnja prek ležečih policajev in lukenj. Tam opaziš, da je to v primerjavi z običajnim fiatom 500 dirkalnik z nižje nastavljenim, bolj trdim in posledično glasnejšim podvozjem, ki precej dramatično zaokrožuje italijansko ljubezensko romanco.
Abarth 595C 1.4 t-jet 16v 160 turismo Motor: štirivaljni bencinski s turbopolnilnikom in štirimi ventili na valj Gibna prostornina: 1368 ccm Največja moč: 118 kW (161 KM) pri 5500 vrt./min. Največji navor: 206 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon: prednji s petstopenjskim ročnim menjalnikom Masa praznega vozila: 1150 kg Največja dovoljena masa: 1430 kg Mere (D/Š/V): 3657/1627/1485 mm Medosna razdalja: 2300 mm Prostornina prtljažnika: 185 l Posoda za gorivo: 35 l Največja hitrost: 209 km/h Pospešek do 100 km/h: 7,9 s Poraba goriva (EU): 7,9/4,9/6,0 l/100 km Izpust CO2: 139 g/km Uradni zastopnik: Avto Triglav Maloprodajna cena: 24.490 €/25.680 € testni model Euro NCAP: 5 zvezdic (2007) Rahlo plava le pri največji avtocestni hitrosti. Stroj razvaja s 118 kW (161 KM). |