AUDI

A1 za začetek druženja z audiji

Objavljeno 05. januar 2015 18.40 | Posodobljeno 05. januar 2015 18.42 | Piše: Gregor Pucelj

Pomlajen najmanjši audi, ki je globalna uspešnica, pri nas pa (še) bolj redek ptič.

Na sprednjem delu so predvsem nekoliko drugačne luči, malce nižja in širša je tudi motorna maska. Foto: Gregor Pucelj

Če bi sodili le po naših cestah, bi težko rekli, da je najmanjši audi uspešnica; v Sloveniji so jih v zadnjih štirih letih prodali le okrog 120. Če pogledamo širše, je slika precej drugačna. Od 2010., ko je najprej prišel na trg trivratni A1 in dve leti za njim še petvratni A1 sportback, do konca pravkar končanega 2014. so jih prodali kar pol milijona. Zato ni razloga, da ne bi uspešnega nadaljevanja pričakovali tudi od pomlajenega A1.

Ostrejše poteze

Tokrat sta bila plastične operacije deležna najmanjša audija, torej trivratni A1 in petvratni A1 sportback. A1 je v skladu z aktualnimi hišnimi potezami dobil nekaj ostrejših potez, v skladu s poudarjeno športnostjo je nekoliko nižja in širša motorna maska, nove oziroma s spremenjeno grafiko so sprednje in zadnje luči v LED-izvedbi, na zadku so namestili širši difuzor in vanj ujeli tudi izpuh.

Potniška kabina ohranja premijsko vzdušje, opazni so kakovostni materiali. Zaradi nespremenjenih mer (3973 x 1740 x 1416 mm; sportback je le za nekaj milimetrov širši in višji) ni kakšnega prostorskega čudeža. Pozornost je usmerjena predvsem v sprednja sedeža. V duhu personalizacije imajo kupci na voljo številne barvne kombinacije; poleg notranjosti še karoserij in platišč. To naj bi tudi v prihodnje pritegnilo predvsem mlajše kupce, ki jim je A1 (predvsem) namenjen; zato sta družinska uporabnost in prostornost na drugem mestu, kar se kaže tudi pri prtljažnem prostoru, ki ima v osnovni postavitvi zgolj 270 litrov prostornine. Kljub temu ponujajo nekaj osnovnih opremskih paketov (design line, sport line, S line in še design selection).

Odlična vodljivost

Prav tako so posodobili motorje – na voljo so štirje novi bencinski TFSI in nova dizla TDI. V resnici sta nova predvsem trivaljnika, litrski TFSI (70 kW/95 KM) in 1,4-litrski TDI (66 kW/90 KM), ki se odlikujeta po nizki porabi in izpustih. Na drugi strani sta zanimiva predvsem 1,4-litrski TFSI COD (110 kW/150 km), ki za večjo varčnost izklaplja valje, in seveda najmočnejši ter že zelo športni 1,8-litrski TFSI s kar 141 kW/192 KM. Slednji ima serijsko sedemstopenjski samodejni menjalnik S tronic; ta je doplačljiv tudi v vseh drugih motornih možnostih, ki imajo serijsko pet- oziroma šeststopenjskega ročnega.

Da gre za pravi audi, dokazujejo še nekatere premijske možnosti. Med drugim Audi drive select, ko lahko voznik izbira med dinamično in varčnejšo oziroma udobnejšo nastavitvijo podvozja in motorja. Vgradili so tudi najsodobnejši povezljivostni sistem Audi connect, ki prek pametnega telefona omogoča povezavo z internetom.

Čeprav ima A1 vedno le sprednji pogon, je vodljivost odlična, k čemur svoje doda tudi nov elektromehanični volanski mehanizem. Presenetljivo dobro se pelje najmanjši bencinski trivaljnik. Veliko vozne dinamike pa omogoča najmočnejši 1,8 TFSI, ki kljub le sprednjemu pogonu brez težav prenaša na cesto vseh 192 konjev.

Na slovenski trg bo pomlajeni A1 zapeljal marca. Cenovno menda ne bo odstopal od sedanjega modela, zato lahko sklepamo, da se bodo cene začele pri dobrih 17.000 evrih.

 

Deli s prijatelji