SLAB DAN?

Rešite neuspešen dan v službi

Objavljeno 07. november 2013 15.15 | Posodobljeno 07. november 2013 15.15 | Piše: M. V.

Pride kakšen dan, ko vam delo ne gre od rok, pa naj se še tako trudite, da bi bilo drugače.

Na delovnem mestu, na novem pa sploh, se je treba vzdržati brskanja po spletu za osebne potrebe.

V  službi imate slab dan. Morda ste zjutraj vstali z levo nogo ali pa se ne počutite najbolje, mogoče v vašem osebnem življenju kaj ni v redu ali pa imate težave s sodelavcem, nadrejenim ... Če bi lahko, bi zbežali domov, se skrili pod odejo in na varnem počakali, da veter odpihne težave in temne oblake slabe volje. Pa, žal, ne živite v pravljici.

Zaradi slabe volje niste tako učinkoviti, kot bi želeli ali se od vas pričakuje. Ure se vlečejo počasi, z nalogami, ki jih običajno opravite brez težav, se mučite. A ne obupajte. Z majhnimi koraki lahko izboljšate še tako črn dan. Ne bo se izboljšalo le vaše razpoloženje, temveč tudi pozornost in uspešnost pri delu, menijo novodobni dušeslovci in nizajo nasvete, kako naj to naredite.

Otresite se

Prvi korak je, da odkrijete, kaj kali vaše razpoloženje. Morda imate slab dan v službi zaradi potlačenih, neizraženih čustev, kot so žalost, strah, jeza, ki kar kipijo v vas. Ko se zalotite pri mračnih mislih in čezmernem mrščenju čela, se vprašajte, zakaj ste jezni, žalostni ali zakaj vas je strah. Ko to spoznate, si vzemite nekaj minut, da sprostite negativno energijo in jo preženete iz svojega telesa in glave.

Poiščite prostor, kjer se dobro in varno počutite ter vas nihče ne bo motil. Če ste, denimo, žalostni, pojdite na stranišče ali v avto in se zjočite. Če ste zaskrbljeni, nervozni, stresite iz sebe tesnobo. Dobesedno stresajte roke in noge ter si zamislite, da skrbi padajo ven, ali spuščajte nenavadne glasove. Gre za posnemanje naravnega odziva telesa na strah, le da si v tem primeru sami pomagamo do tega. Če vas razjeda jeza, cepetajte in topotajte naokrog. Pojdite ven in se z rokami uprite v steno z vso močjo, kot da bi jo hoteli premakniti.

Določen dogodek vas je vznemiril in vas še vedno žuli. Poskusite natančno določiti, kaj vas moti, kaj je sprožilo vašo slabo voljo, in se osredotočite na reševanje problema. Ne utapljajte se v morju negativnih čustev. Dajte si prostor, da jih sprostite, izženite jih iz svojega telesa. Če jim dovolite, da vas preplavijo, se boste hitro ujeli v začaran krog mračnih misli in slabega razpoloženja, to pa se bo prej ali slej začelo poznati pri vašem delu. Delali boste nesmiselne napake, lovili korak pri najbolj preprostih stvareh ali se zaradi malenkosti sprli s sodelavcem.

Opomnite se

Vzemite si trenutek, da se spomnite na nekaj ali nekoga, ki vam res veliko pomeni, na primer družina, hišni ljubljenček, dom. Gre le za kratek predih od dela, ki vas bo opomnil, za kaj v svojem življenju ste hvaležni, in preusmeril vaš pogled na tisto, kar res šteje.

Drugih ne morete spremeniti, lahko zgolj sebe. Začnite pri tem.

Bodite pozorni na vaš notranji pogovor. Če se ujamete pri slabih mislih, na primer Moj šef je grozen, nalaga mi preveč dela, Moji sodelavci so nadležni ali Tega ne znam, ne zmorem, hitro sprožite rdeči alarm. Drugače bo vaša glava, preden se boste zavedali, preplavljena z negativnimi mislimi, iz katerih rastejo občutki nezadovoljstva in obupa. Le kako bi se ob njih počutili dobro?! Pravočasno zaznajte negativne misli, nato pa poiščite njihova nasprotja, ki pa morajo biti smiselna in uresničljiva. Če denimo razmišljate o tem, da vam ne bo uspelo pravočasno dokončati dela, si raje recite: Naredil bom toliko, kolikor bom zmogel. Dal bom vse od sebe. Korak po korak.

Če ste nesrečni, nezadovoljni v službi, za to ne krivite drugih. Ne zatekajte se k naivnim mislim, kot so: Ko bi bil le moj šef, sodelavci drugačni, bi bilo vse bolje, drugače, saj se ne bodo izpolnile. Vedite, ljudje in stvari so, kakršni so. Zgolj vaša želja, da bi se spremenili, še ne pomeni, da se bodo. Drugih ne morete spremeniti, lahko zgolj sebe. Začnite pri tem.

Vprašajte se, kaj lahko pri sebi spremenite, da se boste na delovnem mestu počutili bolje. Morda so vaša pričakovanja prevelika, morda je vaš odnos napačen. Namesto da si denimo belite glavo z vprašanjem, zakaj se do mene vedejo tako, zakaj so to storili, človeka ali okoliščino sprejmite takšno, kakršna je. Nato se vprašajte, kaj lahko storite, da se boste bolje počutili. Namesto da se odzivate zgolj na čustveni ravni, dovolite umu, da se vpraša in odgovori, kako si lahko sami pomagate.

Z žlico, ne zajemalko

Mnogo težav nastopi zaradi šumov v komunikaciji, ko drugemu želimo nekaj povedati, a ta naše besede narobe razume. Zato poskrbite, da bodo vaša sporočila jasna in učinkovita. Osredotočite se na tisto, kar ste hoteli povedati, in ne skačite s teme na temo. Če ste se zapletli v nesoglasje z nadrejenim ali sodelavcem, se z njim pogovorite. Začnite denimo s stavkom: S teboj bi se rad pogovoril o tem, kaj se je včeraj zgodilo na sestanku. Ko razlagate svoje misli, občutke, izhajajte zgolj iz sebe. Ne polagajte drugim besed v usta, ne predvidevajte, kako razmišljajo, kako so se ob tem počutili, osredotočite se le nase. Na primer: O tem, kar se je zgodilo, razmišljam tako...

Če vas delo in dogodki v službi preplavijo, da jim le stežka sledite, se ustavite in najprej naredite seznam stvari, ki naj bi jih danes opravili. Nato se vprašajte, kaj je najpomembnejše oziroma najbolj nujno. Razmislite o tem, kako se jih boste lotili in začnite delati. Z majhnimi koraki boste daleč prišli.

Ne zaprite se vase. Ko imamo slab dan, se pogosto zapremo vase in svoje tegobe premetavamo sem ter tja v svoji glavi ali se jih trudimo potlačiti. A v takem primeru bo za vas najbolje, da storite ravno nasprotno, navežite pogovor s sodelavcem, vprašajte ga o njegovem delu, ponudite mu pomoč, vzemite si trenutek ali dva, da se pogovorita še o čem drugem kot službi. Sproščen pogovor bo preusmeril vaše misli in vam vlil moči, ki jih potrebujete, da se postavite po robu mrakobnemu razpoloženju in začnete opravljati nalogo za nalogo, odpravljati težavo za težavo.

image

Ko ne gre in ne gre, je najboljše, da si vzamete predah. Foto: shutterstock.com

Veselo na delo

Vsakdo si želi imeti dober dan v službi. Ko ga imamo, smo učinkovitejši, bolj samozavestni, povrhu se domov odpravimo sproščeni in zadovoljni, zaradi česar tudi v izzivih zasebnega življenja blestimo. Kako se boste imeli pri delu, nikar ne prepustite naključju, svetujejo novodobni dušeslovci, ampak sami poskrbite za to, da vam bo šlo kar najbolje.

Vstanite zgodaj. Večini je prvih dvajset minut dneva najbolj stresnih. Začnite dan počasi in sproščeno. Dobro jutro je temelj za zadovoljstva poln dan.

Ne pozabite zajtrkovati. Saj poznate rek zajtrkuj kot kralj, kosi kot meščan in večerjaj kot berač. S praznim želodcem boste težko učinkovito delali, o dobri volji pa lahko le sanjali.

Četudi v vaši službi nimate pravil oblačenja, poskrbite, da se boste lepo oblekli in uredili. Obleka lahko pripomore k temu, da se dobro počutimo v svoji koži. Preden se odpravite od doma, si nadenite še nasmeh – ta vam bo odprl marsikatera vrata.

Nikar ne lovite zadnjih minut, da se prikažete v službi. Poskrbite, da boste na svojem delovnem mestu pol ure prej kot običajno. V tem času se lahko v miru pripravite na obveznosti, ki so pred vami, postorite še kaj za nazaj ali se naučite česa novega. Dober vtis boste pustili tudi pri nadrejenem; morda bo do vas bolj prizanesljiv ali vas bo prej spustil domov.

Ne pustite se zlahka vreči iz tira. Ne razjezite se zaradi nepomembnih malenkosti. Nepričakovane in nezaželene stvari se zgodijo, na to ne morete vplivati, lahko pa na to, kako se odzovete na težave. Predvidite morebitne zaplete in imejte pripravljene rešitve za njih.

Bodite odločni in samozavestni, vendar se izogibajte nepotrebnim sporom. Poskusite se vživeti v druge in razumeti njihove motive, ki so jih pripeljali do določenih dejanj. Poiščite rešitev, ki bo za obe strani sprejemljiva.

Delo tako načrtujte, da se domov odpravite ob pravem času. Naj bodo vse stvari opravljene vsaj pol ure pred koncem delovnika, zadnjih trideset minut pa uporabite le za zaključevanje in urejanje. Domov se boste vrnili z dobrim občutkom, naslednji dan pa vam bo lažje začeti znova. 

 

Deli s prijatelji