TRAGIČNO

FOTO: Za eno najhujših nesreč kriv človeški dejavnik?

Objavljeno 10. februar 2016 08.45 | Posodobljeno 09. februar 2016 20.26 | Piše: U. S., T. L., STA
Ključne besede: vlak trčenje

Nesreča zasebnih vlakov se je zgodila ob reki na Bavarskem.

Še vedno iščejo preživele.

MÜNCHEN – Število žrtev torkove železniške nesreče v nemški zveni deželi Bavarska se je povzpelo na enajst, potem ko so našli truplo še zadnjega pogrešanega potnika, je sporočil tiskovni predstavnik policijske uprave v Rosenheimu.

Enajst ljudi je umrlo v čelnem trčenju dveh potniških vlakov pri Bad Aiblingu na Bavarskem, letoviškem kraju 60 kilometrov jugovzhodno od Münchna. Bila sta last zasebnega podjetja Meridian, podružnice francoske družbe Transdev, ki je sporočilo, da sta se delno iztirila oba, nekaj vagonov se je prevrnilo. Okoli 80 ljudi je bilo po zadnjih podatkih poškodovanih. Med skupno enajstimi mrtvimi so tudi obe strojevodji in dva sprevodnika. Z vlakom so se med drugimi peljali sodelujoči na lokalnem karnevalu, med njimi na srečo ni bilo šolarjev, saj imajo počitnice.

Oblasti so zaprle ceste v bližini kraja nesreče, takoj so zaustavili tudi železniški promet med krajema Holzkirchen in Rosenheim. 
Sredi dopoldneva, več kot tri ure po trku, je bilo na kraju nesreče še vedno na stotine reševalcev in zdravnikov, ki so se poskušali dokopati do ljudi, ujetih med razbitinami. Ranjence so v bolnišnice vozili tudi s helikopterji, na ducate jih je stalo v pripravljenosti na bližnjem polju, pomagali so tudi avstrijski reševalci. Nesreča se je zgodila ob 6.48 na enotirni progi, vzrok zanjo – tehnična ali človeška napaka –– še ni znan, saj so preiskovalci šele v zgodnjem dopoldnevu, ko so reševalci odstranili zadnje truplo, lahko začeli pregledovati razbitine. 
Kako hitro sta vlaka vozila, še ni znano, nemške železnice pa so sporočile, da smejo tam voziti s hitrostjo do 120 kilometrov na uro. Regija je težko dostopna, zaradi česar je bilo reševanje oteženo. Nesreča se je zgodila blizu reke Mangfall na eni strani in gozda na drugi. Ranjence so morali prenašati čez reko na drugo stran, kjer so stala reševalna vozila, ki so jih prepeljala v več bolnišnic na jugu Bavarske.

Razbitine bodo odstranjevali žerjavi

Zakaj sta se vlaka znašla na istem tiru, še ni znano. Po poročanju nemških medijev je bila vzrok trčenja človeška in ne tehnična napaka. To je za agencijo dpa potrdil tudi neimenovani vir blizu preiskavi. Preiskovalci sicer pregledujejo tudi sistem za preprečevanje trčenja vlakov ter dve črni skrinjici. Tretje črne skrinjice še niso našli v razbitinah. Iskanje morebitnih novih žrtev so ponoči prekinili in ga bodo nadaljevali davi. Odstranjevanja razbitin, za kar bodo potrebni veliki žerjavi, naj bi se lotili danes in bo trajalo več dni.

Enotirna proga je po najhujši železniški nesreči na Bavarskem v zadnjih 40 letih še vedno zaprta.

Ta nesreča je najhujša po aprilu 2012, ko so v trčenju dveh regionalnih vlakov v zahodnem nemškem mestu Offenbach umrli trije ljudje, 13 pa je bilo ranjenih. Najhujša povojna železniška nesreča v Nemčiji pa se je zgodila leta 1998, ko se je v severnem mestu Eschede iztiril visokohitrostni vlak, ki je povezoval München in Hamburg, umrl je 101 človek, 88 je bilo poškodovanih. 

Deli s prijatelji