GRADEC, MARIBOR – Zgolj to, da manjka del ograje, ter sled, ki pelje nekam v gozd v okolici Lipnice (Leibnitz), je včeraj na avtocesti od Gradca proti Mariboru spominjalo na cestno tragedijo, ki se je zgodila prejšnje popoldne. Po tistem, ko sta sopotnici iz nesrečnega vozila preminili, so voznico in še dve preživeli sopotnici prepeljali v dve bolnišnici v Gradcu. »Najhuje jo je skupila voznica, ki jo zdravimo pri nas,« je potrdila Simone Pfand-Pichler iz graške deželne univerzitetne klinike LKH: »Njeno roko so zaradi poškodb morali amputirati, toda uspelo nam je rešiti tolikšno dolžino, da bo lahko uporabljala protezo.« Devetintridesetletna voznica je na oddelku za intenzivno nego, zdravniki jo za zdaj ohranjajo v umetni komi, najbolj spodbuden pa je navedek Pfand-Pichlerjeve: »Ni v smrtni nevarnosti.« V bolnišnici bo še vsaj par tednov, do takrat pa bo tudi bolj jasno, kakšne so poškodbe možganov in glave, ki jih je dobila v nesreči.
Drugi dve bolnici so namestili v bolnišnici za nesreče UGV; sovoznica na sprednjem sedežu jo je odnesla z lažjimi telesnimi poškodbami, a je bila v šoku. Med vožnjo je domnevno zaspala na sprednjem sedežu, zbudila pa se je ob poku vozila v drevo. Tretja sopotnica je edina, ki je preživela na zadnjih sedežih, pri njej so se menda pojavile notranje krvavitve.
Vračale so se iz službe
Tragedija na avstrijski avtocesti med Gradcem in Lipnico, ki se je zgodila predvčerajšnjim popoldne, še vedno odmeva in je čedalje bolj zavita v tančico skrivnosti. Tudi 24 ur po prometni nesreči, v kateri sta umrli dve Slovenki, tri pa so hudo ranjene, še vedno ni znano, zakaj je peugeot 307 zapeljal z dvopasovne avtoceste in silovito trčil v zaščitno ograjo. Avstrijski preiskovalci se še naprej trudijo, da bi rekonstruirali potek nesreče. Iz zaslišanj očividcev nesreče je razbrati, da ni bilo vpleteno nobeno drugo vozilo in da je peugeot, poln slovenskih državljank, nenadoma in povsem nenadzorovano zapeljal v desno s cestišča.
»Nimamo še dokončno potrjene identitete žrtev. Vseh pet žensk prihaja iz širše okolice Maribora. Identitete umrlih in poškodovanih vam ne moremo razkriti kot tudi ne krajev njihovega bivanja,« so nam dejali na policijski postaji v Lipnici. Izvedeli smo, da naj bi se peterica žensk vračala iz službe v Avstriji. Neuradno naj bi vseh pet delalo v podjetju, ki se ukvarja s čiščenjem zgradb. V podjetju naj bi bile zaposlene že dlje in na delo so se vozile skupaj, da so si zmanjšale stroške prevoza. Za volanom črnega peugeota je po naših podatkih sedela 39-letnica.
Očividci navajajo, da ga je odneslo s ceste, kjer je silovito trčil v začetek kovinske zaščitne ograje. Kovinski deli ograje so prebili vrata avtomobila in se zarili v zadnjo klop, pri tem pa preluknjali 46-letnico in 34-letno sopotnico, ki sta sedeli na zadnjih sedežih. Za nesrečnici so bile to usodne poškodbe. Vozilo je zatem zradiralo še žičnato ograjo, ki preprečuje divjadi vstop na avtocesto, in se ustavilo šele v bližnjem drevesu. Preživele potnice so imele srečo, da so jih iz peugeota rešili, še preden so ga zajeli še ognjeni zublji. Eden od očividcev nesreče, menda je tudi ta slovenski državljan, je namreč instinktivno ustavil svoj avtomobil, pograbil priročni gasilni aparat in začel gasiti požar.
Cesta je bila kot vojno polje
Še preden so na kraj tragedije prišli gasilci, so bile vse tri ponesrečene, ki so še kazale znake življenja, na varnem. Iz razbitin so jih povlekli očividci in jim dali prvo pomoč. A za dve Slovenki je pomoč prišla prepozno, saj sta njuni trupli ostali ukleščeni v zadnjem delu avtomobila. »Cestišče je bilo podobno bojnemu polju,« je dejal eden od pripadnikov avstrijskega Rdečega križa. Ti pa niso oskrbeli samo ponesrečenih žensk; avstrijski mediji namreč poročajo, da je psihološko pomoč potreboval tudi moški, ki je kot prvi pograbil gasilni aparat in pogasil ogenj.
Izvedeli smo še, da naj bi peterica delala v čistilnem servisu, ki ima sedež v predmestju Gradca, v vasici Hart pri Gradcu. Tam smo se včeraj poskušali dokopati do podrobnejših informacij, a je bila zgradba podjetja Clean Reinigung prazna, sosedje pa so nam dejali, da je tam sicer res sedež podjetja, a naj bi delovalo na drugih, različnih lokacijah. Dekleta, ki so onkraj meje začela delati, še preden se zdani, naj bi bila ob urah vračanja v domovino že precej utrujena. Viri blizu vrst preiskovalcev nesreče namreč navajajo, da naj bi nesrečo najverjetneje povzročil človeški faktor.