LJUBLJANA – Na prvi šolski dan leta 1999 je tragična smrt novogoriške družine Lutman – med počitnicami na otoku Pag jih je do smrti povozil podivjani voznik osebnega avtomobila renault 5 – dobila epilog. V Slovenskih novicah smo poročali, da je preiskovalna sodnica hrvaškemu vozniku, 44-letnemu Ivici Vuliću, ki je vinjen za krmilom povzročil smrt 37-letnega Franca Lutmana, njegove 33-letne žene Erike in šestletne hčerkice Katje, odredila pripor. Pretreseni domači javnosti, ki si še vedno ni opomogla od tragične novice, smo sporočili, da bo najverjetneje sledila kazenska ovadba.
Vse pa ni bilo tako črno. Prvi dan po koncu počitnic smo se skupaj z zakoncema Petročnik veselili uspeha malega človeka nad vzvišenimi trgovci. Par, ki je leto pred tem kupil novo kio sephia, je kar sedem mesecev čakal na nadomestni rezervni del. Na pooblaščenem servisu v Ljubljani jim PVC-letve, ki sta jo nujno potrebovala, saj jima je brez nje v prtljažnik vdirala voda, v vsem tem času ni uspelo priskrbeti. A glej ga, zlomka: med našim poizvedovanjem o razlogih so s servisa zagotovili, da se bodo potrudili popraviti napako v najkrajšem možnem času, nato pa zakonca, še pred izidom članka, povabili, naj se oglasita v njihovi montaži!
Z mešanimi občutki smo 1. septembra 1999 spremljali pot uparjalnika za jedrsko elektrarno v Krškem. Ta je, kot smo zapisali, nadaljnjo pot za spremembo začel točno. Trije vlačilci spredaj in eden zadaj so se ob 7. uri zjutraj podali s počivališča pri Črnem Kalu in krenili proti Dolenjski. Primorska avtocesta še ni bila zgrajena, zato je morala najznamenitejša tovorna kompozicija tistih dni na poti od Kopra premagati znameniti ostri ovinek na Črnem Kalu.