PREVIDNO Z MOTORJEM

Želimo si varne motoristične sezone

Objavljeno 12. april 2016 22.30 | Posodobljeno 12. april 2016 22.30 | Piše: Blaž Kondža

Naravnost poletne temperature so v prejšnjih dneh premamile marsikaterega motorista, da je spet zajahal svojega jeklenega konjička. Kako zmanjšati tveganje nezgode, smo spraševali inštruktorja varne vožnje AMZS Braneta Legana.

Inštruktor varne vožnje Brane Legan. Foto: S. N.

Vožnja z motorjem je za motoriste užitek, ki mu ni para, a začetek letošnje motociklistične sezone je že zahteval svoj krvni davek. Na žalost so vozniki enoslednih vozil, od koles do težkih motociklov, med najbolj ogroženimi udeleženci v prometu, zato sta znanje vožnje motocikla na eni strani in pozornost preostalih udeležencev v prometu na drugi zelo pomembni za njihovo varnost. Nekaj koristnih nasvetov nam je podal inštruktor varne vožnje iz Centra varne vožnje AMZS Brane Legan.

Ali smo pripravljeni

Za varno vožnjo sta ključna tehnično brezhiben motocikel in psihofizično pripravljen motorist. Naš sogovornik pravi, da so motoristi po daljšem obdobju zimskega počitka leseni in potrebujejo nekaj časa, da spet izostrijo svoje čute in se počasi zlijejo v eno z motociklom. Priporoča, da se pred vsako vožnjo razgibamo. »Zahtevnost in dolžino voženj postopoma povečujemo in tako utrdimo še svojo vozno kondicijo. Na prve vožnje ne odhajajmo neučakani, preden speljemo, umirimo glavo in vožnjo začnimo strpno,« priporoča Legan. Večdnevno turo takoj na začetku sezone toplo odsvetuje.

Nevarnosti, ki prežijo na motoriste

Brane Legan, inštruktor varne vožnje AMZS, izpostavlja naslednje nevarnosti, ki botrujejo nesrečam motoristov:

1. Večina nevarnih prometnih situacij se pojavlja v naseljenih območjih, kjer je preostalih udeležencev precej več.

2. Posebnosti infrastrukture, kot so denimo križanje ulic, stranskih priključkov ipd.

3. Izsiljevanje prednosti.

4. Nepravilno vključen smernik – na avtomobilu ali motociklu.

5. Nepravilno prehitevanje – tako avtomobilistov kot motociklistov.

6. Zanemarjanje, pogosto tudi ignoriranje upoštevanja pravil vožnje in vedenja posameznika, ki je na koncu vpleten v nevarno situacijo ali celo v prometno nesrečo. 

Zavore, pnevmatike, svetila

Večina motoristov svoje konjičke po koncu sezone skrbno očisti in namaže ter poskrbi za vzdrževanje napetosti akumulatorja. Zato je zanje priprava motocikla na prvo vožnjo preprosta in hitra. Brane Legan svetuje, da pred vsako vožnjo preverimo stanje pnevmatik in polnilni tlak, delovanje zavornega sistema in vzmetenja, napolnjenost akumulatorja in količino tekočin, ključnih za delovanje motorja (motorno olje, hladilna in zavorna tekočina). Tistim, ki na leto prevozijo malo kilometrov, priporoča še, da preverijo starost pnevmatik s pomočjo DOT-oznake na bočnici. »Pnevmatike se starajo in izgubijo lastnosti, potrebne za varno vožnjo,« sklene Legan.

Primerna oprema

Brane Legan vsem voznikom enoslednih vozil priporoča, naj poleg zakonsko predpisane čelade uporabljajo še certificirano zaščitno opremo: rokavice, jakno s certificiranimi ščitniki, hlače in škornje. »Ko izbirate oblačila, naj bodo ta ustreznih velikosti, svetla in vidna,« poudari. Pove še, da moramo poškodovano opremo, še posebno tisto, ki je preživela oziroma doživela padec, nemudoma zamenjati, saj poškodovana ne omogoča več enake zaščite kot pred padcem. To še posebno velja za čelado, za katero so lahko usodni tudi primeri, ko se skotali s sedeža motocikla. Pri oblačilih preverimo brezhibnost vseh spojev in zadrg, še priporoča naš sogovornik in doda, naj raje vložimo več denarja v zaščitno opremo in kupimo cenejši motocikel.

Najpogostejše napake motoristov

Brane Legan, inštruktor varne vožnje AMZS, poudarja naslednje napake motoristov:

1. Prevelika hitrost glede na trenutno situacijo pred njimi.

2. Slabo znanje pravilnega sedenja in položaja na motociklu, pravilne drže glave in usmerjanja pogleda ter obvladovanja upravljanja motocikla z vsemi napravami in opremo, ki so temu namenjene.

3. Slabo znanje učinkovitega in varnega zaviranja ter vodenja motocikla.

4. Neučinkovito prepoznavanje in preprečevanje nevarnih elementov.

5. Razumevanje razlogov za obstoj pravil vožnje in vedenja. 

 

Trening varne vožnje

Inštruktor varne vožnje iz Centra varne vožnje AMZS na Vranskem Brane Legan toplo priporoča obisk treninga varne vožnje. Programi, ki jih izvajajo na Vranskem, so primerni za vse motoriste, ne glede na njihov vozniški staž. Na tečaju jih med drugim naučijo veščin pravilnega, učinkovitega in varnega krmiljenja in vodenja motocikla pri spremembi smeri, zaviranja v sili, umikanja nenadni oviri, pravilnega usmerjana pogleda in obvladovanja gledanja, učinkovitega vodenja motocikla v zavojih in podobno. Organizirajo tudi treninge za motoriste in njihove sopotnike.

 

Deli s prijatelji