Vožnja z motorjem je za motoriste užitek, ki mu ni para, a začetek letošnje motociklistične sezone je že zahteval svoj krvni davek. Na žalost so vozniki enoslednih vozil, od koles do težkih motociklov, med najbolj ogroženimi udeleženci v prometu, zato sta znanje vožnje motocikla na eni strani in pozornost preostalih udeležencev v prometu na drugi zelo pomembni za njihovo varnost. Nekaj koristnih nasvetov nam je podal inštruktor varne vožnje iz Centra varne vožnje AMZS Brane Legan.
Ali smo pripravljeni
Za varno vožnjo sta ključna tehnično brezhiben motocikel in psihofizično pripravljen motorist. Naš sogovornik pravi, da so motoristi po daljšem obdobju zimskega počitka leseni in potrebujejo nekaj časa, da spet izostrijo svoje čute in se počasi zlijejo v eno z motociklom. Priporoča, da se pred vsako vožnjo razgibamo. »Zahtevnost in dolžino voženj postopoma povečujemo in tako utrdimo še svojo vozno kondicijo. Na prve vožnje ne odhajajmo neučakani, preden speljemo, umirimo glavo in vožnjo začnimo strpno,« priporoča Legan. Večdnevno turo takoj na začetku sezone toplo odsvetuje.
Nevarnosti, ki prežijo na motoriste Brane Legan, inštruktor varne vožnje AMZS, izpostavlja naslednje nevarnosti, ki botrujejo nesrečam motoristov: |
Zavore, pnevmatike, svetila
Večina motoristov svoje konjičke po koncu sezone skrbno očisti in namaže ter poskrbi za vzdrževanje napetosti akumulatorja. Zato je zanje priprava motocikla na prvo vožnjo preprosta in hitra. Brane Legan svetuje, da pred vsako vožnjo preverimo stanje pnevmatik in polnilni tlak, delovanje zavornega sistema in vzmetenja, napolnjenost akumulatorja in količino tekočin, ključnih za delovanje motorja (motorno olje, hladilna in zavorna tekočina). Tistim, ki na leto prevozijo malo kilometrov, priporoča še, da preverijo starost pnevmatik s pomočjo DOT-oznake na bočnici. »Pnevmatike se starajo in izgubijo lastnosti, potrebne za varno vožnjo,« sklene Legan.
Primerna oprema
Brane Legan vsem voznikom enoslednih vozil priporoča, naj poleg zakonsko predpisane čelade uporabljajo še certificirano zaščitno opremo: rokavice, jakno s certificiranimi ščitniki, hlače in škornje. »Ko izbirate oblačila, naj bodo ta ustreznih velikosti, svetla in vidna,« poudari. Pove še, da moramo poškodovano opremo, še posebno tisto, ki je preživela oziroma doživela padec, nemudoma zamenjati, saj poškodovana ne omogoča več enake zaščite kot pred padcem. To še posebno velja za čelado, za katero so lahko usodni tudi primeri, ko se skotali s sedeža motocikla. Pri oblačilih preverimo brezhibnost vseh spojev in zadrg, še priporoča naš sogovornik in doda, naj raje vložimo več denarja v zaščitno opremo in kupimo cenejši motocikel.
Najpogostejše napake motoristov Brane Legan, inštruktor varne vožnje AMZS, poudarja naslednje napake motoristov: |
Trening varne vožnje Inštruktor varne vožnje iz Centra varne vožnje AMZS na Vranskem Brane Legan toplo priporoča obisk treninga varne vožnje. Programi, ki jih izvajajo na Vranskem, so primerni za vse motoriste, ne glede na njihov vozniški staž. Na tečaju jih med drugim naučijo veščin pravilnega, učinkovitega in varnega krmiljenja in vodenja motocikla pri spremembi smeri, zaviranja v sili, umikanja nenadni oviri, pravilnega usmerjana pogleda in obvladovanja gledanja, učinkovitega vodenja motocikla v zavojih in podobno. Organizirajo tudi treninge za motoriste in njihove sopotnike. |