TRAGIČNA NESREČA

Z žirokopterjem je
 strmoglavil v smrt

Objavljeno 30. maj 2013 10.36 | Posodobljeno 30. maj 2013 10.36 | Piše: Primož Škerl

Inštruktor in letalski nadzornik Aleš Bobnar je umrl uro po nesreči.

Takoj se je začela preiskava. Foto: Primož Škerl

SLOVENSKE KONJICE  – Včeraj nekaj po 11. uri je na letališču v Ločah pri Slovenskih Konjicah strmoglavilo ultralahko zračno plovilo žirokopter, ki ga je upravljal 37-letni inštruktor Aleš Bobnar, doma z območja Kranja. Pilot je kljub vsem naporom, da bi ga ohranili pri življenju, dobro uro po nesreči umrl. Kaj natanko se je zgodilo, se trudijo ugotoviti preiskovalci, a kot vse kaže, naj bi šlo za napako pilota, h kateri bi lahko pripomogel še sunek vetra. Kriminalisti so možnost kaznivega dejanja takoj izključili, letališče pa je bilo med preiskavo, ki se je zavlekla do večera, z vseh strani zaprto.

Vzletno-pristajalno območje tamkajšnjega aerokluba leži na predelu med polji in njivami in je precej izpostavljeno slabim vremenskim razmeram, zlasti vetru. Bobnar je dopoldne opravljal šolanje tujih pilotov. Tudi policisti so potrdili, da je nesrečni 37-letnik pred usodnim trkom ravno opravljal izobraževanje za bodoče pilote in podeljeval licence preostalim pilotom. Priče so povedale, da je letalski nadzornik, ki je delal v javni agenciji za civilno letalstvo, po šolanju naredil dva kroga, prvega prav počasi, pri drugem pa se mu je tragično zapletlo. Enemu od bodočih pilotov je menda celo posebej prepovedal manever, ki ga je pozneje, ko je sedel v plovilo, da bi ga preizkusil in šel letet zase, storil sam. Ta je bil zanj usoden. Modri žirokopter je na tla treščil bočno, prej pa ga je v zraku obrnilo, da je v drugi fazi poleta, med pristajanjem, izgubil vzgon. Po besedah očividca naj bi padel z višine desetih metrov.

Gre za prvo tovrstno nesrečo v tridesetletni zgodovini kluba

Upravnik Alpskega letalskega centra Lesce Milan Jukič nam je povedal, da je Aleš prišel v njihov klub že leta 2001, ko se je začel šolati na motornem letalu. Kot je dejal njegov učitelj Jukič, je novembra uspešno opravil teorijo, marca naslednje leto pa je že sedel za krmilo. Tisti, ki so ga poznali, ga bodo v spominu ohranili kot mirnega človeka in moškega, ki se je razdajal letalstvu. V zadnjem obdobju je svoj prostor pod oblaki iskal v žirokopterju: na usposabljanje je odšel tudi v tujino, vse z željo, da bi v Slovenijo pripeljal mednarodna pravila in nas s tem dvignil na višji nivo.

Kaj je žirokopter?

Žirokopter je na slovenskih tleh še novost, a sestavljajo ga tudi na Konjiškem. Velja za zelo varno zračno plovilo, ki naj bi bilo precej zanesljivejše od konvencionalnega helikopterja. Žirokopter je dvosed in lahko ob pomoči avtorotacije pristane tudi, ko mu odpove motor. Med piloti je zelo priljubljen zaradi relativno preprostega upravljanja in precejšnjega doleta, saj zmore preleteti od 400 do 600 kilometrov, doseže pa hitrost 180 km/h.

Deli s prijatelji