DVA MRTVA

Vlačilec v levo, potem je počilo

Objavljeno 26. julij 2015 14.08 | Posodobljeno 26. julij 2015 14.08 | Piše: Boštjan Celec

Hrvatom se je pokvaril uno, obtičali so na višnjegorskem klancu.

Zmečkani zagrebški uno. Foto: 24ur.com

LJUBLJANA – Kamničan Dejan Pristovnik je star 34 let, je oče dveh otrok, starih pet in deset let, par stotakov na mesec odšteje za njuno preživljanje. Ob njegovi plači je to ogromno denarja, saj je kot šofer tovornjaka zaposlen za določen čas, na plačilni listi pa ima pod rubriko Za izplačilo zapisano bornih 550 evrov. Da se bodo njegove težave le še nakopičile, so zdaj poskrbeli na kazenskem oddelku okrožnega sodišča in mu sporočili, naj za dolgih sedem mesecev kar pozabi na vožnjo vozil, za katerih je potrebno vozniško dovoljenje kategorije C. Prepoved vožnje je le ena od kazni za povzročitev prometne nesreče, v kateri sta umrla dva človeka.

Na klancu

Konec oktobra pred tremi leti je bilo že belo, Pristovnik je na avtocesti med Ivančno Gorico in Grosupljim po pasu za počasna vozila upravljal Mercedesovega atega. Kot so ugotovili preiskovalci prometnih nesreč, je natanko ob 8.58 peljal po klancu navzgor, po mokri cesti je vozil tik za vlačilcem in zato ni mogel videti, kaj se dogaja pred tem. Vlačilec je nenadoma zavil v levo, kronisti pa so tisti dan poročali o tem, kar se je zgodilo v naslednjem trenutku: na višnjegorskem klancu je tovornjakar, domnevno zaradi vožnje z neprilagojeno hitrostjo, najprej podrl 44-letnika iz Zagreba, ki je stal na pasu za počasna vozila ob fiat unu, nato pa se zaletel še v tega. Pri tem je 38-letnik, ki je sedel na prednjih sedežih, umrl. Pešca so na kraju nesreče oživili in odpeljali v bolnišnico, a je tam umrl. Tja so odpeljali še enega sopotnika, starega 44 let, ki je dobil lažje rane.

Ko je vlačilec nenadoma zapustil pas za počasna vozila, se je namreč Pristovnikovemu pogledu razkril stoječi uno z zagrebškima tablicama, potniki so se tam ustavili zato, ker se jim je Fiatov malček pokvaril. Za njim je stal voznik Amir Dupanović, tovornjakar (izvedenec je izračunal, da je vozil okrog 60 kilometrov na uro) je sicer zaviral, a je najprej podrl njega, nato pa treščil še v una in ga odbil skoraj 20 metrov naprej.

Na zadnjih sedežih je sedel Robert Jureša, na sprednjih pa Igor Armanini. Ta se trka zagotovo ni niti zavedal, saj je bil takoj mrtev, Dupanovićeve poškodbe (prsni koš, notranji organi, hrbtenjača, hrbtenica, medenica, noge) pa so bile tako hude, da so v kliničnem centru po večurnem boju ob štirih popoldne razglasili njegovo smrt.

Preživeli potnik iz una – Jureš torej, ki je bil lažje ranjen – se je pozneje spominjal, da je bil fiat že sicer v precej klavrnem stanju, prav na tem klancu pa je odpovedal. Tako vsaj sodi po glasnem pogovoru Dupanovića in Armaninija, ko sta ga zbudila z besedami, da se je pokvaril, zato je Amir z voznega zavil na počasni pas, ustavil in se napotil ven, da bi iz prtljažnika vzel trikotnik ter ga na primernem mestu postavil na cesto. Iz avta je za njim hotel izstopiti tudi Igor, »potem pa je že počilo«.

Ljudstvu bo služil 1030 ur

Pristovnik, vozil je delodajalčev tovornjak, ki je imel izrabljene pnevmatike in vse prej kot brezhiben krmilni mehanizem, pravi, da že od svojega 18. leta sedi za volanom in v tovornjaku do usodnega 29. oktobra 2012 ni zagrešil niti ene najmanjše napake, prekrška ali kaznivega dejanja. Tistega jutra pa je torej po mnenju izvedenca cestnoprometne stroke naredil veliko napako – vzrok za nesrečo je namreč zapoznelo reagiranje na nastalo prometno situacijo.

Kamničan v življenju ni bil drugega kot šofer, z izjemo enega leta, ko je delal za nekim strojem, odslej pa torej tudi to za nekaj časa ne bo smel biti. Pred okrožno kazensko sodnico Katarino Turk Lukan je na predobravnavnem naroku očitke na svoj na račun priznal, a je njegov odvetnik Robert Čebular upal, da mu bo ostal vsaj izpit. Sodnica mu je sporočila, da to ne gre, saj zakonodaja veleva, da mu ga mora odvzeti vsaj za pol leta. »Za sedem mesecev prepovedujemo vožnjo vozil kategorije C, čeprav vem, da boste zaradi tega morda ob službo in si boste najverjetneje morali poiskati kako drugo delo.«

Tudi druga želja odvetnika in njegovega klienta je padla v vodo, pogojna obsodba namreč. Očitno nista vedela, da si predstavniki organov pregona v sodnih dvoranah že dlje ne smejo dovoliti, da bi za povzročitelje prometnih nesreč s smrtnim izidom zahtevali samo kazen pogojnega zapora. Storilci takih kaznivih dejanj morajo v zapor, le v določenih primerih smejo svoj greh odslužiti z vikend zaporom ali z opravljanjem del v splošno korist.

Tožilka Manja Prezelj je za Pristovnika našla dovolj olajševalnih okoliščin, da je za glavno kazen predlagala leto dni in pet mesecev zapora. Vikend zapor v njegovem primeru kajpak odpade – da bi torej ob koncih tedna živel na Puščavi, med tednom pa normalno hodil v službo in bival doma, saj brez vozniškega dovoljenja ne bo imel kaj za delati. Zato bo leto dni in pet mesecev služil v obliki družbenokoristnih del. Sodnica je izračunala, da mora Pristovnik brezplačno oddelati 1030 ur. Če jih ne oddela v dveh letih, je naslednji korak justicije znan – za 17 mesecev ga bo poslala za zapahe. 

Deli s prijatelji