NOČNA AKCIJA

Uporniku iz Stožic zažgali tovornjake

Objavljeno 05. maj 2015 15.25 | Posodobljeno 05. maj 2015 15.25 | Piše: Aleksander Brudar

Požar v nedeljo zvečer uničil devet tovornjakov podjetja Leko plus.

Miran Srčnik v razgovoru s preiskovalcem. Foto: Dejan Javornik/Novice

MENGEŠ – Le komu se je lastnik podjetja Leko plus Miran Srčnik tako zameril, da je njegovo podjetje v nekaj trenutkih izgubilo velik del premoženja? Le kdo bi lahko stal za vsem tem? Takšna in drugačna vprašanja je bilo mogoče včeraj slišati pred vhodom v ograjeno zemljišče v kraju Topole pri Mengšu, ki je bilo nekoč del propadlega gradbenega podjetja SCT.

Tako Srčnik kot nekateri njegovi zaposleni so se le držali za glavo, saj niso mogli verjeti, da se je lahko zgodilo kaj takega. Od desetih tovornjakov, kolikor so jih premogli v podjetju, je nepoškodovan le eden. Dva sta delno uničena, sedem so jih popolnoma uničili ognjeni zublji, so sporočili s Policijske uprave Ljubljana. »Tovornjaki so bili ves čas v pogonu. En tak tovornjak stane med 50.000 in 80.000 evri,« je namignil eden izmed delavcev Leka plus. Škode, ki jo je povzročil tokratni požar, je po oceni policistov za 740.000 evrov.

»Ne vem, zakaj se je to zgodilo? Ne vem, komu sem se zameril? Dolžan nisem ne banki in ne privat osebam,« nam je včeraj popoldne povedal Srčnik, ki je bil ob našem obisku kraja dogodka ves čas s kriminalisti. »Če se z drugimi ne bi razumel, me danes ne bi klicali iz vse Slovenije in me spraševali, ali mi lahko kako pomagajo,« še pravi in doda, da so mu pred 14 dnevi v kamnolomu zažgali bager. Srčnik je tudi povedal, da tovornjakov ni imel zavarovanih in da so se popoldne policisti vrnili na pogorišče, da bi našli še kakšen dokaz.


S protestom do zasluženega denarja

Mirana Srčnika je slovenska javnost spoznala leta 2010, ko se je po izkopu gradbene jame za stadion v Stožicah boril za zasluženo plačilo. S 15 tovornjaki je avgusta tistega leta zapeljal pred športno dvorano v Stožicah in zagrozil, da se ji bodo pridružili še drugi tovornjaki, s katerimi bodo pred večerno tekmo blokirali ceste okoli nje. S protestom, ki je povzročil nekajurno zaprtje severne obvoznice, je podjetje Leka s predstavniki Grepa in Sector betona (podizvajalca Grepa, s katerim je Leka neposredno podpisala pogodbo) sklenil dogovor, s katerim je bil Leki poplačan dolg. Leki so tako na račun nakazali 900.000 evrov, preostali dolg pa poplačali s 16 stanovanji. Kot nam je včeraj povedal Srčnik, je bila zadeva Stožice s tem končana.

Že včeraj dopoldne, ko je na Topolah pospešeno potekala preiskava, je bilo marsikomu jasno, da se tovornjaki sami niso mogli vžgati. Sume, da je šlo najbrž za požig, so včeraj nekaj minut po poldnevu potrdili tudi policisti: »Dogodek ima elemente naklepnega kaznivega dejanja.« Preiskovalcem bodo morda v pomoč posnetki nadzornih kamer, po naših neuradnih informacijah naj bi celo posnele dva požigalca in njunega pajdaša, ki je čakal v avtomobilu.

Hidrant je počepnil

V nedeljo okoli 11. ure zvečer so gasilci iz GZ Mengeš dobili poziv o požaru v bližini objekta Topole 51. Ko so prišli na kraj dogodka, so takoj opazili, da gre za »polno razvit požar«, kot ga je opisal poveljnik GZ Mengeš in vodja intervencije Andrej Bizjak. Seveda so za pomoč zaprosili sosednja gasilska društva (PGD Loka pri Mengšu, Topole, Komenda, Moste in Križ), ki so poskrbela za dovoz požarne vode, »kar se je izkazalo za zelo dobro potezo«.

Žal ob intervenciji mengeškim gasilcem ni uspelo najti niti enega hidranta, ki bi jim bil lahko v pomoč. »Hidrant, ki smo ga uporabljali na tem območju, je počepnil oziroma ni zagotavljal ustrezne požarne vode,« nam razloži Bizjak in vse lastnike podjetij poziva, naj poskrbijo za tehnično brezhibnost hidrantov.

Opozoril je še, da so direktorji podjetij odgovorni za požarno varnost na zemljiščih podjetij in da bi morali lokalnim gasilskim enotam posredovati požarne načrte: »Zelo malo je podjetij, ki dajo svoje požarne načrte.« Za območje tokratne intervencije imajo gasilci denimo požarni načrt iz leta 2009 oziroma iz časa, ko je še deloval SCT.

V intervenciji je sodelovalo 76 gasilcev, ki so 20 minut pred eno uro zjutraj zublje ukrotili in pred požarom uspešno obvarovali dve tovorni vozili. Gašenje, kot pravi poveljnik, za gasilce ni pomenilo večje nevarnosti. »Največja nevarnost je bilo širjenje požara na nepoškodovana vozila, zato smo ravnali tako, da smo napravili presek med tovornimi vozili in nadaljevali gašenje navzgor, kjer so bili vsi tovornjaki v polno razvitem požaru,« je opisal. Ker se drsna vrata niso dovolj hitro odprla, so morali na zemljišče vstopiti z druge strani, kjer so prerezali žičnato ograjo. »Fantje so nato uspešno omogočili varen in učinkovit dostop do tega mesta,« je dodal sogovornik. Zadnja enota je pogorišče zapustila nekaj minut pred tretjo uro zjutraj.

Deli s prijatelji