TRAGIČNO

Upanje je ugasnilo: Iztoka so našli mrtvega

Objavljeno 24. april 2015 09.30 | Posodobljeno 23. april 2015 23.10 | Piše: Tomica Šuljić, Špela Ankele

Po dnevu iskanja 50-letnega Iztoka Jarca izpod Krima našli mrtvega. Z zmajem se je ubil v Karavankah

Pogrešani Iztok Jarc je z zmajem odletel iz Gozda v okolici Tržiča. Foto: aeros.com.ua

KAMNIK POD KRIMOM – Včeraj okrog 18. ure je ugasnilo upanje, da bodo 50-letnega zmajarja Iztoka Jarca našli živega. Policija je namreč sporočila, da so pogrešanega našli mrtvega na območju Stuške, glavnega grebena Karavank. Vzroke nesreče še preiskujejo.

V sončnem sredinem opoldnevu je prva soseda zdaj pogrešanega 50-letnega zmajarja Iztoka Jarca pogledala proti njegovi hiši v Kamniku pod Krimom, ko so otroci ravno pakirali zmaja črne barve, tega ljubkovalno kličejo Črni biser: »Slučajno sem jih videla, ko so pakirali avto; pihalo je in bilo fino vreme, on pa je izkušen zmajar in v tem strašno uživa,« opisuje Irena Petelin Jarčeve nekaj trenutkov pred odhodom iz barjanske vasi na Gorenjsko.

Odpravili so se do Gozda pod Kriško goro blizu Tržiča na 900 metrov nadmorske višine, kjer že dve desetletji skrbijo za zmajarsko vzletišče. Alojz Kupljenik, predsednik tamkajšnjega jadralsko-padalskega kluba, opisuje sredine razmere kot dobre za letenje: »Ta dan je bilo uradno zabeleženih okoli 200 letov po Sloveniji, dan prej jih je bilo denimo manj, okoli 70. Vremenskih posebnosti, ki bi lahko pomenile nevarnost, v sredo ni bilo zaznati.« Vreme, še doda, ni odstopalo od meteoroloških napovedi.

Izginotje v zraku

Podrobnosti poleta brez konca pa je opisal kar Jarčev sin Jernej na družabnem omrežju facebook: »Včeraj ob 14.30 je moj oče Iztok startal v Gozdu na Gorenjskem z jadralnim zmajem. Nazadnje je bil viden ob 16.30 na 3200 metrih nadmorske višine nad Grintovcem, letel je proti Kranjski Gori.« Opis se pokriva s policijskim, ki ga je podal Boštjan Glavič s kranjske policijske uprave. »Po zbranih podatkih naj bi odjadral ob grebenu Karavank v smeri Jesenic. Nazadnje je bil viden okoli 17. ure še nad vasjo Gozd.«

Signal mobilnega telefona so nazadnje zaznali med Radovljico in Dovjem, policisti so ga takoj začeli iskati – tudi s pomočjo helikopterja, ki je v nočnih urah preletaval območje Tržiča, da bi nemara našel pogrešanega zmajarja. In Iztok Jarc ni kateri koli slovenski zmajar: »On je med našimi najboljšimi tremi zmajarji, je član zmajarske reprezentance ter med najbolj izkušenimi,« ga opisuje Srečko Jošt, predsednik Zveze za prosto letenje Slovenije. Jarc je bil leta 2013 celo zmagovalec odprtega prvenstva Slovenije! Kar nekaj nervoze je bilo zaznati v Joštovem glasu, kljub dejstvu, da je Jarc v dobri telesni pripravljenosti in kos zmajarskim izzivom.

Napetost pod Krimom

S podobno nervozo smo se soočili pred hišo Jarčevih, ko je slabih 24 ur po izginotju pred hišo pripeljal eden izmed sinov. »Nimam nič časa, prosim, da me ne vznemirjate,« je bil prijazno odločen, nato pa je sestopil z motorja in stekel v hišo. Akcija je sredi dneva tekla naprej tudi na Gorenjskem, pri Jarčevih je kmalu spet vse potihnilo, ko je motor odhrumel proti goram.

Barjanski staroselci, ki jih zmotimo sredi kmečkih opravil, vedo povedati, da so se Jarčevi v Kamnik pod Krimom priselili pred desetimi leti ali nekaj več, sinovi so bili še majhni, ko se je gradila hiša. Tisti, ki Jarca poznajo na videz, ga opisujejo z eno besedo – adrenalinski. To naj bi veljalo tako zanj kot za njegove štiri sinove, ki jih ima z ženo Brigito.

Soseda Irena ga opisuje kot prijaznega ter nevsiljivega človeka: »Ima štiri sinove in z njimi se ogromno ukvarja. Pisal je tudi knjige za otroke. Če bi kaj potrebovala, bi najprej šla k njim,« opisuje. Podoživlja mučne trenutke: »Prej mi je sin povedal, da enega iščejo, potem pa smo se pogovarjali, ali bi to lahko bil on …« Policija je objavila opis: 183 cm višine in 90 kg teže, zelene hlače, črna vetrovka. Otroci so pozivu na pomoč na facebooku dodali: »Njegov zmaj je črne barve z belim repom.« Reševalna akcija se je včeraj pozno popoldne končala. Pogrešanega Jarca so našli mrtvega.