NESREČA

Umrl v tovornjaku, ki je zaprl predor

Objavljeno 11. december 2013 00.00 | Posodobljeno 11. december 2013 00.00 | Piše: Mirko Kunšič

Po trčenju vlačilca v steber preučujejo statiko karavanškega predora.

Vozniku ni bilo pomoči. Foto: Hermann Sobe

PODROŽCA – »Davi ob 4.26 smo sprejeli klic o požaru tovornjaka na avstrijski strani predora Karavanke. Naša, četrta izmena je minuto pozneje izvozila na intervencijsko pot, ob 4.40 smo bili že na kraju nesreče, na vstopnem mostu s podpornimi galerijami pred vhodom v predor. Tam je slovenski voznik natovorjenega sedlastega vlačilca zapeljal desno. Trčil je v enega betonskih stebrov galerije. Udarec je bil tako silovit, da je obvisel v kabini nad prepadom. Avstrijski kolegi so takrat že pogasili ogenj,« je povedal Peter Zupan, poklicni gasilec GARS, vodja četrte izmene.

Obvisel v kabini

Po informacijah kolegov celovškega Kleine Zeitunga se je nesreča na avtocesti pred 7864 metrov dolgim predorom zgodila ob 4.10 iz še ne pojasnjenega vzroka. Enainštiridesetletni voznik iz Kranja, ki je le nekaj minut pred nesrečo poravnal cestnino na nekdanjem avstrijskem mejnem prehodu, je nadaljeval pot proti predoru. Nekaj sto metrov pred vhodom v predor, ki so ga gradili od leta 1986 do 1991, je v predelu tako imenovanih galerij trčil v enega podpornih zidov pokrite galerije na mostu in ga zrušil.

Udarec je bil tako silovit, da je pripeti voznik obvisel v kabini nad 25-metrskim prepadom. Najprej so se na pomoč pripeljali prostovoljni gasilci iz bližnjega St. Jakoba v Rožni dolini in drugih okoliških društev. Vodja intervencije Wolfgang Gabrutsch je usklajeval dela skoraj 90 gasilcev, ki so se odzvali klicu na pomoč. Najprej so pogasili ogenj na tovornjaku in nato hiteli, da bi rešili voznika iz kabine, ki je visela čez prebito ograjo mostu.

»Oboji smo naročali dodatno pomoč, gasilske lestve, s katerimi so iz ostankov kabine izvlekli voznika. A mu tudi zdravniška ekipa beljaške bolnišnice ni mogla več pomagati,« doda Zupan, ki je bil na intervenciji s še sedmimi kolegi GARS Jesenice.

Predpraznična gneča

Promet skozi enocevni predor, razdalja med obema portaloma je 8019 metrov, je zaprt. Avstrijska družba ASFINAG je dopoldne s strokovnjaki poskušala priti do odgovorov, kako sanirati statičnost pokrite galerije. Natančnih odgovorov, kako dolgo bo motena povezava avtoceste A 11, ni – včeraj popoldne so promet sprostili izmenično enosmerno.

Eden od tovornjakov, ki se je dopoldne odpravil na slovensko stran po strmi in ovinkasti ljubeljski cesti, je na avstrijski strani za nekaj časa zaprl cesto. Prometni vozel so pomagali razvozlati avstrijski gasilci iz Borovelj.

Vodja intervencije Gabrutsch je za avstrijsko tiskovno agencijo posebej poudaril, da so prostovoljni in poklicni gasilci z obeh strani meje in zdravniške ekipe dobro delali, a žal življenja vozniku niso mogli rešiti.

Gasilci in druge službe z obeh strani meje imajo skupne vaje za reševanje ljudi v nesrečah v predorih. Imeli so jih v kratkem ljubeljskem predoru in daljšem karavanškem, ki je bil sprva načrtovan kot dvocevni predor. Po podatkih Darsa je bil lani dnevni poprečni promet med predorom Karavanke–Hrušica 8155 vozil na dan. V glavni sezoni se to število poveča tudi do 15.000 vozil na dan.

V naslednjih tednih bo avstrijska prometna žila, avtocesta A 11, ki se na slovenski strani nadaljuje z avtocesto A2 do Obrežja, dodatno obremenjena. Začele se bodo vsakoletne predbožične selitve v tujini zaposlenih ljudi iz držav nekdanje Jugoslavije. Vse več se jih odloča, da se bodo na božično-novoletne počitnice odpeljali z osebnimi vozili in avtobusi.

Deli s prijatelji