METLIKA – Nedelja nas je razvajala z visokimi temperaturami, skorajda že poletno vreme je izkoristil vsak po svoje. Sploh kmetje so že nestrpno čakali na nekaj dni suhega in toplega vremena, da so se lahko lotili košnje, traktorji so brneli na travnikih. Lepo vreme so izkoristili tudi motoristi. A usoda je hotela, da sta se v nedeljo zvečer v Trnovcu v Beli krajini tragično prekrižali poti motorista in traktorista. Žal je bilo trčenje za motorista, 52-letnega Branka Turka z Velikega Slatnika, usodno.
Kot poroča policija, se je nesreča zgodila ob pol sedmih zvečer pri naselju Trnovec v občini Metlika.
»Policisti so ugotovili, da je nesrečo povzročil 70-letni voznik kmetijskega traktorja, ki je zavijal levo, na stransko cesto, in odvzel prednost motoristu, ki je pravilno pripeljal iz nasprotne smeri. Dvainpetdesetletni motorist je ponoči zaradi hudih poškodb umrl v kliničnem centru v Ljubljani.«
Policisti so v skopi vesti pravzaprav poročali o svojem kolegu, policistu, ki pa v nedeljo popoldne ni bil v službi. Branko Turk je bil zaposlen na Policijski upravi Novo mesto, delal je na operativno-komunikacijskem centru, sicer pa je nič koliko kilometrov z motorjem prevozil tudi, ko je delal v prometni policiji. Bil je strasten motorist, izkušen in previden, zato toliko huje boli dejstvo, da je bila zanj usodna nesreča, ki ni nastala po njegovi krivdi. Kot kaže, ga je spregledal traktorist, ki se je vračal s travnika proti domu, in mu zaprl pot.
Branko se je proti večeru vračal z enodnevnega izleta, ki pa se je na poti proti domači Dolenjski končala tragično. Za seboj je v globoki žalosti pustil ženo Ireno, hčerko in dva vnučka. Ter številne prijatelje in sodelavce, ki se ga bodo spominjali kot prijetnega, komunikativnega in dobrega ter vedno nasmejanega človeka, ki je bil vselej pripravljen pomagati drugim.
Nevaren cestni odsek
Zgodilo se je tik ob baru Meli. Kakšnega poka ni bilo slišati, je pa natakarica Katja Bajuk opazila nenavadno dogajanje v križišču. Takoj je stekla tja in motoristu dala prvo pomoč, saj je medicinka po poklicu in tudi članica metliške ekipe prve pomoči. Takoj so poklicali reševalce.
»Reševalci urgentnega centra iz Metlike, črnomaljski gasilci in policisti so bili res hitro na kraju prometne nesreče, vse pohvale,« je naslednjega jutra spomin na pretekli večer, ki je cesto zaprl za štiri ure, obudil domačin Anton Pezdirc, lastnik bara Meli. In hkrati opozoril, kako nevaren je ta odsek ceste, ki iz Novega mesta čez Gorjance vodi v Belo krajino in naprej na Hrvaško. Cesta je ovinkasta in zadnja leta vse bolj prometna.
»Letos se je promet čez Gorjance močno povečal. Veliko je tudi tovornjakov, ki se po tej cesti na poti na Hrvaško izognejo gneči na Obrežju, in tako voznikom osebnih avtomobilov ne ostane drugega, kot da večji del poti vozijo za njimi. Prav tu je edini ravni del ceste, kjer je mogoče prehitevati. In ko opazujem promet na teh nekaj 100 metrih, se čudim, da se ni zgodilo še več nesreč, saj so vozniki prav zaradi vožnje za tovornjaki nezbrani, utrujeni in izgubljajo živce. Resda so policisti pogosto tu, dostikrat tudi samo avto parkirajo, a na tega se ljudje navadijo. Že 20 let govorim o varnosti na tem delu ceste, saj je res pereč problem in kar kliče po nesreči, vse pa izhaja iz hitrosti. In ko razmišljam, kako bi tu umirili promet, vidim edino rešitev v radarju. Ukrep resda ni prijazen, prav tako sem proti kaznovanju in tovrstnemu polnjenju proračuna, a le tako bi lahko zmanjšali hitrost voznikov na tej cesti in s tem povečali varnost,« predlaga Pezdirc.
Sogovornik opozori še na dve hudi prometni nesreči, ki sta močno zaznamovali ljudi v teh krajih, v njih so umrle tri osebe. Najhujša se je zgodila pred približno dvema desetletjema prav na istem križišču, ki je bilo tokrat usodno za Branka Turka. Dva fantiča, stara 14 let, sta se peljala z mopedom od Novega mesta proti Metliki, voznik, ki je peljal za njima, pa ju je spregledal, ko sta želela zaviti proti Trnovcu. Trk je bil tako silovit, da sta oba umrla. Potem se je pred desetletjem zgodila še ena tragična nesreča, v kateri je ugasnilo življenje domačina iz sosednje vasi.
Zgodilo se je celo, da je enkrat avto končal na terasi lokala, se spominja Pezdirc. Še na fasadi so bile sledi trka. Kaj bi bilo, če bi s ceste zletel tako, da bi priletel v goste? Prav zato se je Anton Pezdirc že obrnil na direkcijo za ceste (DRSC) in obljubili so mu, da bodo našli rešitev. Ta bi bila morda v postavitvi ograje, tako bi dosegli tudi občutek, da je cesta ožja, s čimer bi morda vsaj nekoliko umirili promet.
»Na drugi strani ceste je avtobusna postaja, pa niti prehoda za pešce nimamo. Zato smo dosegli dogovor s šolo in šolski kombi zjutraj otroke pobere v naselju, tako da jim ni treba čez prometno cesto, ko se vračajo domov, pa jih avtobus spusti na avtobusni postaji, a takrat jim vsaj ceste ni treba prečkati,« nadaljuje Pezdirc, ki se zaveda, da bi Belokranjce rešila tretja razvojna os, a kaj, ko so še tako daleč od nje.
Dan nesreč Zadnje nedeljsko popoldne so imeli reševalci v občini Metlika res polne roke dela. Nekaj pred peto so v Drašičih težka vrata padla na občana, oskrbeli so ga v zdravstvenem domu v Metliki, zaradi hudih poškodb pa so ga s policijskim helikopterjem prepeljali v ljubljanski klinični center. Helikopter še ni priletel do Ljubljane, ko je dobil klic o hudi prometni nesreči, zato je bil v reševanje hudo poškodovanega motorista napoten helikopter iz Maribora. |