PO TRAGEDIJI

Policija suvereno: Kolegi so se ustavili upravičeno

Objavljeno 12. junij 2014 21.47 | Posodobljeno 12. junij 2014 21.48 | Piše: Boštjan Celec

Murskosoboški policist Slavko Vukan ni bil sokriv za tragedijo na štajerki.

SLOVENSKA BISTRICA – Ko so v torek popoldne s Policijske uprave Maribor javnost obvestili o najpomembnejših izsledkih preiskave jutranje tragedije na štajerski avtocesti, ki se je v smeri Ljubljane zgodila kak kilometer od počivališča Tepanje, so se v laični javnosti jeli pojavljati pomisleki.

Preiskovalci nesreče, v kateri sta umrla delavca soboške policije, 46-letni Franc Šandor iz Gorišnice in 51-letni Silvin Matjašec iz Radencev, stanje hudo ranjene uslužbenke policije, 49-letne Dragice Slavič iz Dornave, živeče v Lenartu, pa je po zadnjih informacijah še naprej zelo resno, so namreč vso odgovornost za tragedijo naprtili 42-letnemu romunskemu vozniku tovornjaka. Ta namreč ni vozil po sredini prometnega pasu, ampak je zapeljal v desno na odstavni pas, kjer je s sprednjim desnim čelnim delom vozila trčil v zadnji del kombiniranega vozila s sedmimi potniki, ki je stalo na tem pasu.

Zanimalo nas je, zakaj potem ni bilo sporno, da je renault trafic stal na odstavnem pasu, saj je to vendarle prepovedano, če za to ni upravičenih razlogov? Na PU Maribor o tem na dan nesreče niso dajali izjav, ker je za volanom trafica sedel njihov soboški poklicni kolega Slavko Vukan, za preiskave sumov kaznivih dejanj, ki bi jih lahko zagrešili možje postave, pa so pristojni na vrhovnem državnem tožilstvu oziroma njihovem oddelku za preiskovanje in pregon uradnih oseb s posebnimi pooblastili pri specializiranem državnem tožilstvu.

In tam so se, zagotavlja vodja posebnega oddelka Mojca Gruden, ravno zaradi dejstva, da je bil voznik kombija v prometni nesreči policist, vključili v preiskavo. Zato sta bila »na kraju ogleda tudi policista Posebnega oddelka SDT. Ker je bilo ugotovljeno, da je povzročitelj prometne nesreče državljan Romunije, ki je nepravilno vozil tovorno vozilo, prometna nesreča ni v pristojnosti posebnega oddelka in se s primerom ne ukvarja.«

Po takem odgovoru tožilstva je postal nekoliko bolj zgovoren tudi tiskovni predstavnik PU Maribor Miran Šadl. »Niso torej našli odgovornosti v ravnanju voznika kombija, kar so navsezadnje ugotovili tudi naši policisti, ki proti vozniku kombija ne bodo ukrepali. Ocenili namreč so, da je imel razlog, da je stal na odstavnem pasu. Ko je slišal ropot, je ocenil, da bi lahko šlo za okvaro vozila, zato je upravičeno ustavil, šlo pa je za to, da so ropot povzročala prtljažna vrata, ki niso bila dobro zaprta. Sicer pa preiskava še poteka, izvedenci namreč pregledujejo vozili.«

Ob tem se sicer poraja vprašanje, kako to, da je sedmerica v kombiju šele po več kot eni uri vožnje ugotovila, da vrata prtljažnika niso dobro zaprta, konec koncev je med zadnjimi vrati in potniki na zadnjih sedežih v traficu vsega nekaj centimetrov. In še: le zakaj za vraga tega niso storili kilometer pozneje, ko je na Tepanjah za to prostora, kolikor hočeš.

Romuna, ki je napihal 0,00 – Vukan zaradi poškodb ni mogel pihati, zato so mu odvzeli telesne tekočine, rezultati pa še niso znani –, so zaslišali na kraju nesreče, nato ga niso pridržali zaradi morebitne privedbe pred preiskovalnega sodnika in so ga po opravljenih postopkih spustili na prostost. Ker prihaja iz članice EU in ga bo Romunija ob morebitnih zahtevah Slovenije morala izročiti, ni begosumen, zato je smel odpotovati v domovino, ko in če mu bodo sodili zaradi storitve kaznivega dejanja povzročitve smrti iz malomarnosti, za kar mu preti do osem let zapora, pa ga bodo povabili na sodišče. Seveda pa obstajajo med državami EU tudi posebni sporazumi in morda bodo naši organi pregona romunske zaprosili, naj prevzamejo pregon, kar bi pomenilo, da bodo vozniku tovornjaka zaradi greha na štajerki sodili kar v domovini.

Deli s prijatelji