PEŠCI NA AVTOCESTI

Po dveh žrtvah Dars svetuje, kako ravnati ob okvari vozila

Objavljeno 23. marec 2013 18.40 | Posodobljeno 23. marec 2013 18.42 | Piše: STA, Mo. S.

Vozniki naj pritisnejo na pedal za sklopko, saj lahko le tako ohranijo dovolj hitrosti, da vozilo umirjeno preusmerijo na rob vozišča oziroma odstavni pas, kjer se ustavijo.

LJUBLJANA – Ob dveh prometnih nesrečah na slovenskih avtocestah v tem mesecu, ko je vozilo do smrti zbilo pešca, v Družbi za avtoceste v RS (Dars) uporabnike avtocest in hitrih cest ponovno opozarjajo na pravilno vedenje na avtocesti v primeru okvare vozila ali drugega nepredvidenega dogodka.

Dve hudi nesreči

Na dolenjski avtocesti v bližini predora Leščevje pri Trebnjem je tako tovorno vozilo 7. marca zbilo pešca, ki je izstopil iz osebnega vozila. Tri dni pozneje se je na primorski avtocesti med Postojno in Uncem zgodila prometna nesreča s smrtnim izidom, v kateri je umrl voznik osebnega avtomobila, ki je ustavil na počasnem pasu avtoceste in izstopil iz vozila. Med hojo po avtocesti ni uporabljal odsevnega jopiča in je bil oblečen v črna oblačila. Na pasu za počasna vozila ga je zbil voznik tovornega avtomobila s polpriklopnikom, so danes spomnili v Darsu.

Vozniki, ki se jim vozilo pokvari med vožnjo po avtocesti, lahko brezplačno uporabijo obcestni telefon SOS, pokličejo prometnoinformacijski center (1970) ali pa o tem obvestijo operativnokomunikacijski center (112).

Če se vam vozilo pokvari ...

V Darsu opozarjajo na pravilno obnašanje v primeru okvare vozila ali drugega nepredvidenega dogodka, do katerega lahko pride na avtocesti. Če se vozilo med vožnjo naenkrat pokvari, nemudoma stisnemo varnostne utripalke. Namesto takojšnjega obračanja ključa in pritiskanja na plin naj vozniki pritisnejo na pedal za sklopko, saj lahko le tako ohranijo dovolj hitrosti, da vozilo umirjeno preusmerijo na rob vozišča oziroma odstavni pas, kjer se ustavijo. Nikakor pa naj vozniki ne znižujejo hitrosti na voznem pasu.

Umaknite se za ograjo

Ob izhodu iz avtomobila si morajo vsi potniki v vozilu nujno nadeti odsevni telovnik. Brez telovnika so namreč – zlasti v megli, ob sneženju in ponoči – slabše vidni, zato obstaja resna nevarnost, da vanje trči vozilo. Zaradi tega jih lahko policisti oglobijo. Po zaustavitvi morajo voznik in potniki vozilo čim prej zapustiti in pri tem biti zelo pazljivi, saj preostali promet nemoteno poteka. V vzvratnih ogledalih se je treba prepričati, da je vozišče prazno, medtem pa naj v roke primejo odsevni telovnik, ki si ga bodo nadeli ob izstopu.

Kot še navajajo v Darsu, je treba iz vozila izstopiti kar se da hitro in se umakniti za njegov zadek. Morebitni sopotniki morajo izstopiti na svojih desnih vratih in se umakniti za zaščitno ograjo, nato pa obleči jopič in ob tem ves čas aktivno spremljati promet.

Ne pozabite na trikotnik

Šele po tem sledi namestitev varnostnega trikotnika, ki naj bo vedno pri roki za hitro uporabo. Priporočljivo je, da se sestavljanja trikotnika vozniki naučijo že doma. Trikotnik morajo postaviti najmanj 100 metrov od vozila. Pri postavljanju trikotnika naj se voznik ne giblje po odstavnem pasu, ampak naj hodi le za varnostno ograjo.

Kako ravnati v predorih?

V daljših predorih, ki imajo odstavne niše, je postopek enak kot na avtocesti. Ob uporabi utripalk in sklopke naj se vozniki pomikajo desno in s tem opozarjajo druge, da se dogaja nekaj neobičajnega. Če je le mogoče, naj ustavijo v odstavni niši, kjer je nameščen tudi telefon SOS. Če to ni mogoče, naj poskušajo zapeljati vozilo k najbližjemu robu vozišča. Enako velja tudi za cesto brez odstavnega pasu, ki ima odstavne niše ravno tako na primerni oddaljenosti, so še zapisali pri Darsu.

 

Deli s prijatelji