TRAGIČNO

Pijan vzel Kristjanu (20) prednost in življenje

Objavljeno 28. maj 2016 12.30 | Posodobljeno 28. maj 2016 12.30 | Piše: Aleksander Brudar

Motoristu Kristjanu Boninu je pri Bertokih pot zaprl 62-letni voznik osebnega avta.

KOPER – »Smrt vedno vzame le take prijazne,« je bilo slišati med objokanimi prijatelji in znanci 20-letnega Kristjana Bonina iz Manžana, ki je umrl v četrtkovi prometni nesreči blizu pokopališča v Bertokih.
»Bil je zelo pošten, njegova strast so bili motorji. Prav nihče si ni mislil, da se bo to zgodilo,« so nam še povedali na mestu tragedije ob prižganih svečkah in drevesu, na katerem se vidijo sledi Kristjanovega motorja suzuki GSX. Potem ko je trčil v avtomobil 62-letnega povzročitelja nesreče iz Ankarana, se je namreč zaletel še v drevo. 
Kristjan je s sopotnico, svojim 17-letnim dekletom, ob petih popoldne po glavni cesti pripeljal iz smeri Bertokov proti Bivju do križišča s cesto iz pokopališča Bertoki. Tam mu je 62-letni Ankarančan z avtom zaprl pot, ko se je vključeval na prednostno cesto, in motorist je trčil vanj. 
»Motorist je na kraju nesreče umrl, njegova 17-letna sopotnica se je huje poškodovala in so jo odpeljali v bolnišnico,« so zapisali na PU Koper in izpostavili, da je pri vozniku avta preizkus alkoholiziranosti pokazal 0,56 mg/l oziroma 1,2 promila. Zato sledi kazenska ovadba.

»Tega, če ti kdo izsili prednost, ne moreš predvideti,« so se strinjali Kristjanovi prijatelji, ki so nam še zaupali, da je nesrečni mladenič z motorjem vedno vozil previdno. Dobro je vedel, kako se mora vesti na cesti. Poleg tega je bil kljub mladosti izkušen motorist. »On je bil za motor. Že od mladih nog ga je vozil. Nanj se je prvič usedel že, ko je bil star dve leti,« nam je povedala njegova prijateljica, ki je komaj zadrževala solze. »Ves čas je bil vesel, nasmejan, živahen in res nikoli slabe volje. Poleg tega pa je bil tudi zelo ambiciozen,« so prijatelji naštevali njegove dobre lastnosti. Kristjan je lani končal Srednjo tehnično šolo v Kopru, pred nekaj meseci pa je začel delati kot mehanik.

V četrtek se je Manžančan odločil sončno popoldne izkoristiti za krajši izlet do znane okrepčevalnice na Črnem Kalu, kjer je prelep pogled na morje. S seboj je vzel tudi svoje dekle. »Greva samo na kavo na Črni Kal,« je navrgel sosedu. Z dekletom se je odpravil na en džiro. Žal je bil zadnji. Kristjan je pot dobro poznal, saj se je nanjo podal vsak vikend. Motor, s katerim se je ponesrečil, pa je dobil, ko je dopolnil 18 let, in je zanj seveda tudi opravil izpit.

Izjemno
 nevaren odsek

Nekateri mimoidoči, ki so si včeraj ogledovali kraj nesreče, kar niso mogli verjeti, kako je motor pristal na travniku za drevesom in kako je več metrov stran od Kristjana v jarku ob cesti obležala njegova sopotnica. Potem ko je motor trčil v zadnji del avtomobila, ga je odbilo v drevo in ga pri tem prepolovilo. Tako je v jarku pristal sprednji del motorja, drugi del je obležal na travniku ob cesti. 
Kristjanovi prijatelji so se zgražali nad neuradnimi informacijami, češ da je po trku povzročitelj nesreče peljal naprej po cesti. Šele čez čas se je ustavil in se vrnil. To je potrdil starejši možakar, ki je bil tam le nekaj trenutkov po nesreči. »Čakali smo v koloni in na cesti je ležal motorist,« se je spominjal in dodal, da mu bo res grozljiv prizor še nekaj časa ostal v spominu. »Na cesti je ležal kot kakšen otrok. Na glavi je imel čelado in bil je ves krvav,« nam je še povedal in glede avtomobilista dodal, da je videl, kako je parkiral avto kakšnih 100 metrov od prizorišča nesreče in šel peš nazaj.

Prizorišče četrtkove tragedije je zelo nevarno križišče. Gledano iz smeri Bertokov naredi tam cesta rahel ovinek, ob cestišču so visoka drevesa, ki voznikom zastirajo pogled pri vključevanju na glavno cesto. O nevarnosti odseka smo se prepričali tudi sami, saj smo bili skoraj priča novi prometni nesreči: voznik avta, ki je preveč globoko zapeljal na cesto, da bi se prepričal, ali lahko varno spelje, se je za las izognil trčenju z motoristom. 
Odgovorni bi lahko za varnost na tem odseku vsekakor naredili veliko več. Med drugim, menijo domačini, bi lahko prekinjeno sredinsko črto spremenili v neprekinjeno, pred križiščem pa namestili opozorilne table, ki bi opozarjale na odcep. Postaviti pa bi morali tudi ogledalo. 

Deli s prijatelji