ANGAŽIRALO TUJCA

O balonarski nesreči še Anglež

Objavljeno 13. december 2017 20.39 | Posodobljeno 13. december 2017 20.39 | Piše: Gordana Stojiljković

Od tragedije je minilo že več kot pet let. Sodišče bo angažiralo tujca.

Pilot Miro Kolenc zavrača krivdo za nesrečo. Foto: Igor Mali

LJUBLJANA – Zdi se, da se le po polžje premika sojenje pilotu Miru Kolencu za najbolj tragično balonarsko nesrečo v zgodovini Slovenije, ki se je zgodila avgusta 2012 in v kateri je umrlo šest ljudi. Sodišče je namreč kmalu ugotovilo, da strokovnjaka s področja balonarstva v Sloveniji ne bo mogoče najti. Kot je pojasnila sodnica Sinja Božičnik, ki je narok speljala v nenavzočnosti obdolženega Kolenca, namerava izvedensko delo zaupati Philu Dunningtonu iz angleške družbe Gone With The Wind.

6 potnikov je umrlo v balonarski nesreči.

»Gre za v okviru angleškega pravnega sistema priznanega strokovnjaka na področju balonarstva in letenja, ki je pripravljen narediti izvedensko mnenje tudi za naš primer,« je pojasnila Božičnikova. Dunnington je s svojim znanjem že pomagal oblastem v Veliki Britaniji, Egiptu, Turčiji ter na Novi Zelandiji in v Hongkongu, ima licenco za pilota neomejene velikosti, je inšpektor za letenje z baloni in tudi predsednik komisije za letenje. »V svoji 40-letni karieri ima za seboj več kot 2500 ur letenja v več kot 100 državah po svetu,« je še dodala sodnica, ki je tožilko Nikolajo Hožič in Kolenčevega zagovornika Borisa Grobelnika pozvala, da morebitne zadržke glede postavitve prav tega izvedenca sodišču sporočijo v osmih dneh.

No, angažiranje tujega izvedenca bo sodni postopek, ki se je začel novembra 2016, upočasnilo pa tudi podražilo, saj bo moralo sodišče poskrbeti še za prevod izvedenskega mnenja.

Tragedija se je zgodila v zgodnjih jutranjih urah 23. avgusta 2012. Kolenc je z največjim balonom v Sloveniji opravljal komercialni polet. S travnika na ljubljanskem Brdu je vzletel ob 6.50, na krovu oziroma v košari pa je bilo 30 potnikov ter pilot in kopilot. Ko je malo pred osmo uro pristajal ob Ižanski cesti, je najprej treščil ob tla, pri čemer so iz košare popadali trije potniki. Balon je nato odbilo in znova dvignilo, preletel je Ižansko cesti in znova udaril ob tla, nato pa trčil v drevo. Nato je izbruhnil požar, katerega posledice so bile katastrofalne. Umrla je tričlanska družina, tudi 11-letna deklica. Reševalci so na kraju dogodka oživljali deset potnikov, prav vsi so v nesreči utrpeli poškodbe, seznam zlomov in opeklin je zelo dolg. Preiskava nesreče je trajala več kot dve leti, veliko je bilo razprav o tem, ali je bil polet v danih vremenskih razmerah tvegan ali ne.


Uprava RS za civilno letalstvo je le štiri dni po nesreči izdala začasno prepoved komercialnih poletov s toplozračnimi baloni, prve licence pa podelila točno leto dni pozneje.

Preiskovalci so v poročilu konec oktobra 2014 zapisali, da je bila neposredni vzrok nesreče napačna tehnika pristajanja. Tudi krivdo za požar so pripisali pilotu, ker ni zaprl zapornih ventilov na jeklenkah. Plin je zaradi poškodbe instalacije ob trku začel uhajati in se vnel. Poleg tega so posebej navedli nespoštovanje predpisov in neupoštevanje vremenskih razmer kot posredna vzroka. Tožilstvo je tako zoper Kolenca spisalo obtožnico, v kateri mu očita povzročitev splošne nevarnosti. Kolenc krivdo oziroma odgovornost za tragični dogodek zavrača. 


 



 

 

Deli s prijatelji