VRANSKO – Kot vse kaže, se bo po skoraj dveh letih od tragične nesreče na Vranskem, ki je terjala dve mladi življenji, in sicer 30-letnega Mihe Baloha in 17-letne Lare Safran, vendarle končal predkazenski postopek, ki je bil zaradi zahtevnega primera dokaj dolgotrajen. Kot smo neuradno izvedeli, so zaradi tega ovadili dve odgovorni osebi Energetike Projekta z Vranskega, saj je prav ta družba imela z občino podpisano koncesijsko pogodbo za upravljanje in vzdrževanje cest. Ovadbo so v tem času dali še v dopolnitev. Po neuradnih podatkih naj bi osumili direktorja Marka Krajnca in še enega zaposlenega, ki je bil v usodni noči na soboto, 13. septembra pred dvema letoma, ko je na Vranskem in okolici divjalo hudo neurje, zadolžen za pregled cest in mostov. Preglednik naj bi med drugo in tretjo uro zjutraj prišel do ceste in mostu čez potok Bolska v Čepljah, ki je vodila proti Centru in poligonu varne vožnje AMZS na Vranskem, a se mu vodostaj ni zdel toliko kritičen, da bi ukrepal in pred most postavil znak, da je ta neprevozen. Pozneje se tja ni več vračal, saj naj bi se odpravil spat. Neuradno pa se postavlja vprašanje, ali je sploh imel ustrezno znanje za delo, ki ga je opravljal, zato so ovadili tudi direktorja kot odgovorno osebo. Oba sta ovadena zaradi suma kaznivega dejanja povzročitve splošne nevarnosti. Če jima bo krivda za nesrečo dokazana, jima grozi do osem let zapora.
Preglednik bi cesto moral zapreti
Le dobre tri ure za tem, ko se je preglednik še mudil pri mostu čez deroči potok Bolska, se je zgodila tragična nesreča. Izkušeni inštruktor varne vožnje pri AMZS Miha Baloh iz Žalca ter njegova sestrična Lara Safran iz Petrovč, ki je prav tako delala za AMZS, sta se v službenem vozilu do mostu pripeljala okoli šestih zjutraj. Most je prekrivala voda, a Baloh ni slutil, da ga je že spodjedla. Zapeljal je nanj, močan tok pa je vozilo odnesel. Most je pred tem domnevno zabilo številno vejevje in debla, ki jih je prineslo do njega, zato se je pretok povsem ustavil, voda pa si je utrla novo pot po levi in desni strani. Po nesreči se je med občino Vransko, Arsom ter AMZS vnela prava mala vojna tudi glede mostu, češ, da ta ni bil ustrezen. A po naših neuradnih informacijah v izvedenskem mnenju gradbene stroke ni mogoče najti napak, ki bi bile v tem primeru lahko usodne. Kriv je bil človeški faktor. Če bi bile pred most pravočasno postavljene ustrezne oznake in signalizacija, ki bi prepovedovala nadaljnjo vožnjo, se nesreča ne bi zgodila. Sicer pa do centra varne vožnje AMZS na Vranskem vodi še ena pot, in ta je v uporabi tudi še danes, saj novega mostu čez Bolsko še ni. »Dve osebi sta opustili dolžno ravnanje in nadzor nad izvajanjem nadzora cestišča, saj bi cesto na tem delu morali zapreti in tako onemogočiti promet na njej,« je po nesreči dejal tudi Milan Vogrinec, vodja Oddelka splošne kriminalitete v Sektorju kriminalistične policije na Policijski upravi Celje.
Laro in Miho iskali gasilci in policisti
Spomnimo, da sta bila Miha in njegova sestrična Lara, ki je bila vsestransko aktivna in je prav tako pomagala pri številnih akcijah AMZS, tistega dne namenjena na Brdo pri Kranju, na Triglavov tek, kjer je AMZS organiziral aktivnosti v okviru programa Pomagaj prvi. To je bila skupna akcija AMZS in Rdečega križa, namenjena ozaveščanju ljudi o tem, kako v primeru nesreč pristopiti k ponesrečenim in jim pomagati. Ironično je, da sta umrla v specializiranem avtomobilu, ki ga je AMZS uporabljal za snemanje in analiziranje varnosti cest. Vozilo so domačini v potoku opazili šele po nekaj urah, a v njem ni bilo pogrešanih. Še istega dne popoldne so v vodi opazili truplo Lare Safran, naslednji dan dopoldne pa tudi truplo Mihe Baloha, ki je bilo zagozdeno med veje, nedaleč stran od mesta, kjer so našli vozilo. Kot je takrat dejal inštruktor varne vožnje Brane Legan, so bili pasovi odvezani, kako sta se reševala, pa sta odnesla s seboj. »Nesrečo so povzročili presenečenje, slaba vidljivost, jutranja ura. Če v takih okoliščinah vozilo pade v vodo, je dejstvo, da nista imela možnosti, da bi se rešila,« je dejal Legan. Pogrešana je vse do Vranskega do Tremarij iskalo 141 gasilcev iz 23 prostovoljnih gasilskih društev in ene poklicne gasilske brigade, pa seveda tudi policisti.