KRAJA

Iz salona ukradli ferrarija california

Objavljeno 26. marec 2013 08.02 | Posodobljeno 26. marec 2013 08.03 | Piše: Sebastijan Ozmec

Nepridipravi so čez vikend v Avtu Triglav ukradli prestižni avto. Nov črn ferrari california je vreden okrog 200 tisočakov.

Nobeno varovanje ni dovolj za nepridiprave. Foto: Črt Majcen

LJUBLJANA – Tudi policisti so verjetno debelo pogledali in se čudili, kako je to mogoče, ko so jih poklicali prodajalci luksuznih avtomobilov in sporočili, da so jim neznanci kar iz varovanega salona – pooblaščeni prodajalec je Avto Triglav na Dunajski v Ljubljani – odpeljali prestižnega črnega ferrarija california, za katerega je treba ob nakupu odšteti približno 200 evrskih tisočakov.

Kako je mogoče, da lahko kdo iz strogo varovanega in z nadzornimi kamerami opremljenega salona odpelje avtomobil, smo hoteli vprašati pristojne, a z nami niso hoteli govoriti. Njihov molk ne preseneča, saj ukrasti avtomobil in ga odpeljati ni mačji kašelj, če seveda ne gre za javno parkirišče ali krajo izpred hiše. Gre za človeško malomarnost, neustrezno varovanje ali celo kaj nezakonitega? To je tudi slaba reklama za pooblaščenca ferrarijev pri nas, saj lahko po tej novici zdaj za svoje nesramno drage jeklene konjičke trepetajo vsi tisti, ki jim jih za več dni zaupajo v hrambo zaradi popravil ali servisa. Kraja namreč pomeni, da nihče izmed zaposlenih ni opazil, da jim je nekdo izpred nosa, izza zaprtih vrat in ograje odpeljal zares drag avto.

Ferrarija california so v tovarni v italijanskem Maranellu začeli prodajati po tem, ko so ga leta 2008 predstavili na avtomobilističnem salonu v Parizu. Bil naj bi nekakšna nadgradnja oldtajmerja ferrarija 250 GT iz poznih 50. let preteklega stoletja. Čeprav govorice, ki krožijo v avtomobilskih krogih, pravijo, da so ga pri Fiatu sprva razvijali kot koncept za novega maseratija, a so bili stroški razvoja previsoki, zato naj bi prototip na koncu postal ferrari. V tovarni v Maranellu so jih do takrat izdelali 6000 na leto, a so zaradi modela california za 50 odstotkov povečali proizvodnjo. Maja 2012 so morali odpoklicati avtomobile in pozvati vse kupce, naj jim ga pripeljejo na popravilo, saj se je izkazalo, da lahko motor kadar koli brez razloga zmrzne in zato povzroči nesrečo. To so ugotovili novinarji, ki so ga testirali.

Glede na to, da je vozni park pri nas poln prestižnih avtomobilov, je tudi veliko kraj. Strokovnjaki ugotavljajo, da gredo avtomobili nižjega cenovnega razreda, ki jih ukradejo, med rezervne dele, ko pa iz garaže izgine luksuzni jekleni konjiček, bi bilo greh, da bi ga razstavili, zato jih večina konča na Balkanu pa tudi v Ukrajini in Romuniji. Med krizo se število kraj vozil ni zmanjšalo, v zadnjih letih izgine celo rahlo več prestižnih avtov: leta 2009 so pri nas ukradli 792 vozil, naslednje leto 798, leta 2011 pa že 889. Med izginulimi avtomobili višjega cenovnega razreda so na prvem mestu vozila proizvajalca BMW, zelo iskani pa so tudi audiji, mercedesi in porscheji, tarča je največkrat prestižni terenec BMW X5, sledi mu Audijev model A8.

Čeprav so prestižna vozila opremljena z vsemi mogočimi elektronskimi varovali, so organizirani kriminalci očitno še vedno korak pred proizvajalci. Največkrat se spravijo na tista, ki imajo brezkontaktne ključe za zagon motorja. Ker gre pri tovrstnih podvigih pretežno za dobro organizirane mednarodne kriminalne združbe, imajo na voljo tudi najsodobnejšo tehniko. Z računalnikom se lahko priključijo in skonfigurirajo prazen ključ ter se odpeljejo. V Ljubljani naj bi nekaj dragih avtov ukradli celo tako, da so se pripeljali z zasebnim pajkom, nanj naložili avto in ga odpeljali.

Veliko dragih, predvsem mercedesov, konča v Srbiji in Črni gori, kjer očitno ni težav z registracijo. Znan je primer, ko so se črnogorski policisti kar šest let vozili z ukradenim avtom; v Srbiji ukradenega passata so namreč pri njih že po dveh dneh uradno registrirali in se mirno prevažali naokoli, še več, vsako leto so ga legalno registrirali. Na koncu so ga prodali na javni dražbi vrhovnega sodišča. Ko so policisti čez nekaj časa pri kontroli v Ulcinju ustavili kupca Milorada Đurišića, so mu avto zaplenili, saj so ugotovili, da je bil pred desetimi leti ukraden.

Da gre pri tovrstnih krajah za organizirane združbe, pričata tudi sojenje trinajsterici slovenskih avtomobilskih tatov pred dvema letoma, kjer se je izkazalo, da je imel vsak natančno določeno vlogo v verigi, in Interpolova akcija, v kateri so zasledovali 50 ljudi od Lizbone do Istanbula, ki so se ukvarjali izključno s krajami ultra luksuznih vozil. Samo v kontejnerjih v Neaplju so našli 30 ukradenih lepotcev, vrednih šest milijonov evrov.

Niti slovenski bogataši, ki si privoščijo pregrešno draga prevozna sredstva, niso varni pred kriminalci, avto so ukradli že marsikomu, tudi razvpitemu Alešu Čepinu, ki je ostal brez mercedesa ML, vrednega 60.000 evrov, in direktorju ljubljanskega festivala Darku Brleku, ki so mu ukradli 100.000 evrov vrednega BMW X6. Pred lopovi niso varni niti politiki, kar dobro vesta Anton Rop in Marjan Podobnik, ki sta ostala brez audija A6. Slovenija je ostala tudi brez diplomatskega audija A6 2,5 TDI, s katerim se je vozil takratni generalni sekretar zunanjega ministrstva Borut Trekman. Prava sramota je bila tudi, ko so kriminalci policistom v Novi Gorici iz varovane garaže ukradli dva avtomobila; najprej je izginil novi BMW serije 5, pozneje pa še več deset milijonov tolarjev vredni bentley. 

Deli s prijatelji