NESREČE

Inšpektor zagrozil
 z zaprtjem Soče

Objavljeno 25. maj 2013 19.12 | Posodobljeno 25. maj 2013 19.12 | Piše: Mihael Korsika

Če struga reke v enem mesecu ne bo očiščena, jo bo inšpektor zaprl za plovbo.

Vodniki čolnov so nameravali ta konec tedna sami na svoje stroške očistiti reko. Foto: Črt Majcen

BOVEC – Po dveh tragičnih nesrečah na reki Soči, ki sta se zgodili še pred glavno sezono raftinga v Posočju, so se vendarle premaknili tudi odgovorni. Enajst dni po smrti 48-letnega izraelskega turista Avija Cohena, ki je nemočen umrl zagozden pod drevo, je inšpektor za plovbo po celinskih vodah medobčinski upravi občin Bovec, Kobarid, Tolmin in Kanal ob Soči naložil, naj v enem mesecu odstrani čim več drevja in vejevja iz Soče, ki je za raftarje smrtno nevarno. Če tega ne bodo storili, bo reko zaprl za plovbo, to pa bi bil verjetno usoden udarec za tamkajšnji turizem, ki dejansko živi od smaragdne reke.

Izkušeni vodnik rafta Mitja Bernard je po tragični smrti Izraelca dejal, da se je zgodilo zaradi slabih razmer v reki in da bi se to dalo preprečiti. »Žalostno, da ne uredimo Soče tako, da bo varna tako za turiste kot za nas, vodnike. Škoda, da ljudje umirajo zaradi vej v vodi, ki bi jih lahko počistili pred začetkom sezone, a bovškim veljakom je za to malo mar,« je prepričan Mitja, ki še navrže, da licenca rafting zveze ni na ravni, kot bi morala biti, vodniku nič ne pomaga, saj da te ne naučijo nič, samo poberejo denar.

Zapletlo se je pri denarju

Na začetku sezone so vodniki stanje dokumentirali, vendar se prav veliko ni premaknilo. Začeli so sicer čistiti, nato pa se je vodostaj dvignil in preprečil nadaljnje čiščenje struge. Kot vedno se je tudi tokrat zapletlo pri denarju. »Po navadi smo delali zastonj, zadnji dve leti smo sicer dobili plačano, letos pa se je spet zataknilo pri denarju,« je še opozoril Bernard.

Zanimivo je, da je odločba inšpektorata luč sveta ugledala le nekaj dni potem, ko so se vodniki čolnov različnih športnih agencij na svojo roko dogovorili, da gredo ta konec tedna čistit strugo, vendar jim je na koncu ponagajalo vreme. V nasprotju z občinskimi upravami, ki služijo s turizmom, pa mladi fantje v tej z drevjem onesnaženi reki vsak dan za nekaj evrov tvegajo lastna življenja za prevoz turistov. Gre za vzorčen primer gnilega kapitalizma, ko se občinske uprave in športne agencije, ki služijo denar, ne morejo dogovoriti o čiščenju, pa so bili vodnik čolnov kot najnižji člen v hierarhiji pripravljeni to narediti zastonj, da bodo lahko drugi na ta račun še naprej služili.

Občine ob Soči imajo celo možnost, da na podlagi zakona o plovbi po celinskih vodah določijo pravila plovbe po reki, vključno s prepovedjo plovbe na celotni reki ali le na določenih odsekih, vendar tega v Bovcu in Kobaridu še niso naredili. Ob tem se poraja vprašanje: bi vstopnice za plovbo po reki oziroma zaslužek pobirali vsi, kdo bo pa odgovarjal in poskrbel za varnost?

Deli s prijatelji