TRAGIČNO

Hitel je v službo, zapeljal pred vlak

Objavljeno 14. januar 2015 22.36 | Posodobljeno 14. januar 2015 22.36 | Piše: Aleksander Brudar

Podpečan je obvozil polzapornice na železniškem prehodu v Notranjih Goricah.

NOTRANJE GORICE, PODPEČ – Še vedno je živ spomin prebivalcev Notranjih Goric na tragedijo konec avgusta lani, ko sta na tamkajšnjem železniškem prehodu po trčenju z vlakom umrla 21-letna Špela z Brezovice in njen 25-letni fant Jan iz Ljubljane. »Sin je bil takrat na balkonu in povedal je, da je samo slišal, kako je zabobnelo, kako je šmercalo, kot da bi vlak nekaj mlel pod seboj,« pravi domačin, ki živi le nekaj metrov stran od takratnega in tudi ponedeljkovega mesta nesreče. Vlak je namreč tistega avgustovskega večera po trčenju po progi več metrov pred seboj potiskal rdečega clia, ki ga je vozil Jan. Zakaj se je takrat odločil, da bo spuščene zapornice obvozil, ne bomo nikoli izvedeli, kajti ravno v tistem trenutku je vanj trčil kopalni vlak za prevoz potnikov, ki je pripeljal iz njegove leve strani oziroma iz smeri Borovnice. Če gre verjeti opozorilom tamkajšnjih krajanov, je morda delno kriva signalizacija na prehodu, saj so, kot pravijo, zapornice velikokrat zaprte še kar dolgo potem, ko so vsi vlaki že mimo. Marsikdo se zato naveliča čakanja in se odloči, da bo obvozil polzapornice, ter tako tvega življenje.

Ali je bil tudi to razlog za včerajšnjo jutranjo nesrečo na istem prehodu, v katerem je bil huje ranjen 27-letnik iz Podpeči, ni znano. Kot so pojasnili na PU Ljubljana, je s svojo opel corso okoli 6.20 iz smeri Podpeči prispel do nivojskega križanja železnice s cesto, kjer so bile polzapornice že spuščene, prav tako so na prihod vlaka opozarjali svetlobni znaki. »Voznik je kljub temu obvozil polzapornice in zapeljal na nivojsko križanje. V tistem trenutku je iz smeri Primorske pripeljala lokomotiva in trčila v osebno vozilo. Tega je potiskala še nekaj sto metrov, nato se je ustavila,« so sporočili s policije. Voznik je pri tem utrpel hude telesne poškodbe in je bil z reševalnim vozilom odpeljan v UKC Ljubljana. »Ob pol sedmih zjutraj sem še ležal, in ko sem slišal sirene reševalnega vozila, sem mislil, da so te namenjene v bližnji dom ostarelih. Nato sem vstal nekaj čez sedmo in žena mi je povedala, da na progi stoji mašina,« se spominja prvi sogovornik. Pravi, da je proga v preteklosti že večkrat zahtevala krvni davek, tako na železniškem prehodu kot tudi na drugih delih, kjer prečkanje ni dovoljeno. Pravi, da je prav zaradi tega v eni od hiš ob progi družina ostala brez treh članov.

Čas se je ustavil

Družine, ki zaradi nesreče preživlja težke trenutke, v času našega obiska ni bilo doma. Pred blokom v Podpeči, v katerem imajo stanovanje, smo srečali njihove sosede, ki so nestrpno čakali na informacije o njegovem zdravstvenem stanju. »Kar naenkrat se je vse ustavilo,« njihovo skrb ponazori sogovornica. Pogled na kraj nesreče le nekaj minut po trčenju, kot pričajo fotografije, je bil zares grozljiv. Od avtomobila ni ostalo skoraj nič, saj ga je lokomotiva dobesedno zmečkala. Težko delo so zato imeli tudi gasilci GB Ljubljana, PGD Vnanje Gorice in Brezovica pri Ljubljani, ki so morali s tehničnim posegom poškodovanega fanta izvleči iz vozila.

Po zadnjih podatkih naj bi bil Podpečan še pri zavesti, tako da upanje, da preživi nesrečo, še vedno obstaja. Njegovi prijatelji so nam povedali, da se je zjutraj s svojim avtomobilom odpravil v službo v Ljubljano, in si niso znali predstavljati, zakaj je prevozil polzapornice. Upajo le, da ga bodo lahko kmalu spet videli in da jim bo spet pokazal kakšen boksarski trik, saj si, tudi kot boksarski trener, življenja brez tega športa ne zna predstavljati. »Sreča, da je borec,« je tako na facebooku zapisal njegov bivši sošolec in prijatelj.

Zapornice pregledane 3 dni pred nesrečo

Na Slovenskih železnicah nesrečo obžalujejo in hkrati vse udeležence v prometu opozarjajo, da naj nikar ne gredo mimo zapornic, ko se te spuščajo, ali jih celo obvozijo, ko so že spuščene, saj je to izjemno nevarno in tudi strogo prepovedano. »Pri pregledu delovanja nivojskega prehoda, na katerem se je včeraj zgodila nesreča, smo ugotovili, da so vse tehnične naprave delovale pravilno. Vse naprave na prehodu so delovale pravilno tudi ob drugih rednih pregledih prehoda. V preteklih letih nismo na prehodu zaznali nobenih posebnosti v delovanju naprav, ki bi lahko vplivale na varnost v prometu,« pa odgovarjajo na očitke krajanov in dodajajo, da je bil zadnji pregled na tem nivojskem prehodu 9. januarja letos. »Zapornice na nivojskem prehodu so zaprte v povprečju minuto in pol. Lahko so zaprte dlje, če so na progi nepravilnosti ali če po voznem redu nivojski prehod prepelje več vlakov drug za drugim,« še opozarjajo na Slovenskih železnicah.

 

Deli s prijatelji