VLOM

FOTO: Železnicam ukradli 
za 50.000 evrov orodja

Objavljeno 13. februar 2017 22.00 | Posodobljeno 13. februar 2017 22.00 | Piše: Tomica Šuljić

V noči na torek vlomili v hale Slovenskih železnic v Divači.

Foto Dejan Javornik

DIVAČA – V Divači je ena od izpostav Slovenskih železnic, točneje d. o. o. za vleko in tehniko SŽVIT, ki bližnjemu koprskemu pristanišču ponuja logistično podporo na tirih. Več kot 50 delavcev oskrbuje Luko Koper z vozili, skrbijo za tehnično podporo ter popravilo lokomotiv in vagonov. V torek okoli druge ure zjutraj so bili v Divači še dežurni delavci, ki so od tam odšli v nočno intervencijo. Dobre štiri ure je bila intervencija pri njih.

Vlomljeno v dve hali

»Okoli šeste ure zjutraj je prvi delavec, ki je prišel na delo, ugotovil, da so vrata na dveh delavnicah zlomljena,« pripoveduje sogovornik iz divaškega obrata, ki ni hotel biti imenovan; sklepa pa, da se je vlom v delavnico za popravilo lokomotiv ter belo ključavničarsko delavnico zgodil med drugo in šesto zjutraj. Takoj so obvestili policijo, ta je nekaj ur pozneje javnosti sporočila: »Ponoči so v Divači vlomili v dve hali. Ukradli so večjo količino orodja, strojev in naprav, po prvi oceni vrednih približno 100.000 evrov,« je zapisala Anita Leskovec iz koprske policijske uprave, ki je prevzela preiskovanje primera.

Naš vir navaja, da so vlomilci najprej vstopili v delavnico za popravilo lokomotiv: »V njej so pregledali omare in predale, odnesli pa niso kaj dosti.« Glavnino so odnesli iz ključavničarske delavnice v beli hali, modra vrata so krepko zvili, na vratih je manjkal le še cilinder ključavnice, ki je bil očitno uničen med vlomom. V zraku se je ob škripanju vagonov slišalo klepanje kovine. Delavci so vrata obeh hal jeli popravljati še med našim obiskom, da odprta vrata ne bi še naprej mamila dolgoprstih zmikavtov.

»Točno določene omare so bile odprte, natančno so vedeli, po kaj so prišli,« je prepričan naš sogovornik pred ključavničarsko delavnico: »Manjka večje število varilnih strojev, rezkarjev, nekaj agregatov je šlo. Pretežno gre za novejše stroje, namenjene varjenju.« Varnostnih kamer pri velikih halah ni bilo mogoče videti; do hal vodi pot tudi za avtomobile, in po njej naj bi se vlomilci pripeljali; ker gre za velike stroje, ki (skupaj) zasedejo veliko prostora, je sogovornik prepričan, da so se vlomilci pripeljali »s kamionom ali kamiončkom«.

Plen že v Italiji?

Čeprav so odnesli ogromno, so pred vrati ene od delavnic ostali še en varilni aparat pa jeklenke in še ena naprava. »Morda so hoteli še enkrat priti po to, morda jih je kdo zmotil,« ugiba naš sogovornik. Dober kilometer od kraja zločina je izvoz za avtocesto, deset minut od njega pa je že italijanska meja, in sogovornik meni, da so varilne aparature Slovenskih železnic končalo v laških rokah. Kljub temu je policija opravila svoje delo, forenziki so na kraju kaznivega dejanja na nekaterih točkah sicer zavarovali sledi, sledi preiskava.

Pozneje, v torkovem popoldnevu, so informacije o vlomu v dve njihovi hali uradno potrdili še na Slovenskih železnicah: »Vlomljena vrata je opazil zaposleni, o vlomu je obvestil policijo. Policisti so pregledali hali in popisali škodo. Vlomilci so odtujili varilne aparate, električne in baterijske vrtalnike, plazemski rezalnik in druge aparate v vrednosti okrog petdeset tisoč evrov,« je pojasnil Janez Krivec iz Slovenskih železnic. Dodal je še, da hali nista bili tehnično varovani, premoženje v njih pa da je zavarovano.

Delavci in vzdrževalci so sprva ostali brez orodja za sprotno popravilo lokomotiv in vagonov, na pomoč jim bodo najprej priskočili ljubljanski kolegi, ki jim bodo za prvo silo posodili orodje iz svojih delavnic. Tako vsaj ne bo zastalo delo vzdrževalcev in popravljavcev, za naprej pa bodo morali dobro razmisliti, ali velikega območja, kjer so pregrade žičnate in bolj navidezne, vendarle ne bodo zavarovali s profesionalnimi sredstvi. Nemara bi bila takšna investicija cenejša od petdeset tisočakov, za kolikor so jih najmanj olajšali v torkovi noči. 

Deli s prijatelji