KRIV?

FOTO: Smrt 22-letnika pri Domžalah, voznika dirkala s 165 km/h

Objavljeno 25. maj 2016 10.47 | Posodobljeno 25. maj 2016 10.47 | Piše: Aleksander Brudar

Elbasan Destani, ki je septembra 2014 trčil v vozilo Jordana Latasa, krivde ne prizna.

LJUBLJANA – »Rekord na tej cesti je 215 km/h. S ferrarijem ob enajstih ponoči,« so se po hudi prometni nesreči 13. septembra 2014, v kateri je umrl 22-letni Jordan Latas, za glavo držali krajani Vira pri Domžalah. Govor je bil o Papirniški cesti, ki vodi skozi kraj in ki naj bi jo usodne sobote kot dirkališče uporabljala Elbasan Destani in Ardit Ademi. Slednja sta se kot povzročitelja nesreče, v kateri je umrl Latas, po več kot letu dni in pol končno znašla na sodišču. Destani krivde ni priznal, čeprav mu je tožilstvo v zameno za priznanje ponudilo pet let zapora ter prepoved vožnje z avtomobilom v trajanju enega leta in pol. Ademi, ki ga na sodišče ni bilo, pa se bo o krivdi izrekel 14. junija.

Po prepričanju tožilstva naj bi oba skupaj storila kaznivo dejanje nevarne vožnje v cestnem prometu, posledica katerega je bila smrt mladega voznika, in sicer zaradi prehitre, predrzne in brezobzirne vožnje.

Po cesti dirjala s 165 km/h

Okoli 15.38 sta na Viru pri Domžalah vsak s svojim audijem vozila po Papirniški cesti od Bukovčeve ulice proti Količevemu. Na omejitev sta se požvižgala, saj naj bi, kot izhaja iz obtožnice, dirjala z okoli 165 kilometri na uro oziroma kar 115 kilometrov na uro več, kot je dovoljeno. Prav nič ju ni motilo niti dejstvo, da je bila ob dežju cesta mokra in spolzka. Še več. Vozila sta vštric oziroma naj bi, kot je prepričano tožilstvo, tekmovala, kdo bo hitrejši. Medtem ko je Ademi vozil po desni, Destani pa po levi strani vozišča in ga poskušal prehiteti, sta se pripeljala v bližino trgovine Tuš v križišču s Tolstojevo ulico. Takrat se je s parkirišča nasproti trgovine na prednostno Papirniško cesto s hondo vključeval Latas, v katerega je, ko je že bil na pasu, po katerem je iz nasprotne smeri drvel Destani, slednji silovito trčil. Destanijev audi A6 je zadel levo bočno stran Latasove honde, nakar je hondo odbilo levo in trčila je v cestni hidrant, prometni znak in betonsko ograjo. Latasovo vozilo se še ni ustavilo, ampak se je po trčenju v ograjo odbilo, dvignilo v zrak in zadelo zadnji del Destanijevega avtomobila.

Ademiju se je uspelo izogniti trčenju z Latasom, saj je najprej zaviral, nato pa zavil v levo in zapeljal na pločnik ter trčil v hidrant, v drog prometnega znaka in betonski zid stanovanjske hiše, zapeljal prek Umekove ulice in z desno stranjo vozila trčil v hidrant, nato pa še v podporni zid in steber žičnate ograje stanovanjske hiše. Nesrečni Latas je padel iz vozila, pri čemer se je tako hudo poškodoval po vsem telesu (možgani, jetra ter drugi trebušni organi in zlom številnih kosti), da je na kraju dogodka umrl.

Sta tekmovala ali ne?

Glede na predlagane dokazne predloge Destanijevega zagovornika Kristijana Prostrana bo sojenje vse prej kot lahko. Med drugim je predlagal zaslišanje izvedenca obducenta, ki naj bi pojasnil, kako je neuporaba varnostnega pasu vplivala na Latasovo smrt, ter postavitev izvedenca toksikološke stroke, »ki se bo izrekel o vprašanju, kakšen je bil vpliv najdenega THC v krvi pokojnika na njegovo vožnjo«. Sicer pa se očitki, da naj bi fanta tekmovala in se večkrat prehitevala, po besedah zagovornikov obeh obtoženih, kot smo že pisali, v preiskavi niso potrdili. Vse zaslišane priče so, kot je povedal Prostran, potrdile le to, da je eno vozilo prehitevalo drugo. »Če sta se prehitevala, še ne pomeni, da je bila to formula ena,« je dodal.

Deli s prijatelji