TRAGEDIJA NEKDANJEGA VRHOVNEGA SODNIKA

FOTO: Po mami je Drava vzela tudi Vikija

Objavljeno 08. marec 2017 09.49 | Posodobljeno 08. marec 2017 09.57 | Piše: Aleš Andlovič

Na Lentu iz reke potegnili truplo znanega pravnika in upokojenega vrhovnega sodnika. Kot kaže, je pred tragično nesrečo 80-letnemu Viktorju Planinšcu postalo slabo.

Vikijevo kolo na dravskem bregu. Foto: Aleš Andlovič

MARIBOR – Smrt 80-letnega znanega Mariborčana Viktorja Planinšca je prizadela številne v mestu pod Pohorjem. Kot smo že poročali, so truplo nekdanjega sodnika predvčerajšnjim nekaj minut po pol drugi uri popoldne gasilci potegnili iz reke Drave na Lentu, dobrih sto metrov od mesta, kjer so ga na gladini reke opazili očividci. Ker mrtvoglednica na kraju najdbe ni mogla ugotoviti vzroka smrti, je odredila sanitarno obdukcijo. Ker je bil znan mariborski pravnik, ki je vrsto let delal tudi na vrhovnem sodišču, sta si kraj najdbe trupla ogledala tudi dežurni preiskovalni sodnik in tožilka.

Med preiskovanjem primera so mariborski kriminalisti naleteli na sivo-modro kolo, ki je ležalo le nekaj sto metrov stran. Ker je bilo na bregu reke Drave, so sklepali, da bi lahko bilo povezano s smrtjo Viktorja Planinšca. Menda so kaj kmalu izvedeli, da je bil tistega res na poti s kolesom, svojci pa naj bi potrdili, da je bilo najdeno kolo last upokojenega sodnika.
Prve domneve so bile, da se je Planinšec, ki je v pravniških krogih veljal za izjemnega poznavalca gospodarskega prava, vračal z mariborske tržnice.
»Dvomim, da je bil na tržnici, saj ni imel te navade. Imel pa je navado, da je vsak dan sedel na kolo,« nam je povedala soseda v bloku na Ruški cesti 11.

Novica o smrti prijaznega in dobrosrčnega soseda je njegove prijatelje in znance zelo prizadela. »Vsak dan je kolesaril in vsako leto naredil na tisoče kilometrov. Tudi tokrat je sedel na kolo, a nihče ne ve, kaj se je zgodilo,« je nadaljevala šokirana soseda. Nato je še pristavila: »Morda mu je postalo slabo. Toda glede na njegov zdrav in vitalen življenjski slog doslej težav z zdravjem ni imel.« Da je bil Viki, kot so ga klicali prijatelji, športnik od glave do pet, je znal povedati vsak, ki ga je malo bolje poznal.

Viktor se je utopil

O okoliščinah smrti Viktorja Planinšca je včeraj ugotovitve kriminalistov posredoval Miran Šadl z mariborske policijske uprave: »Opravljena sodna obdukcija pokojnega je pokazala, da je moški umrl zaradi utopitve. Do zdaj zbrana obvestila in ugotovitve ogleda kraja nesreče kažejo na to, da je tuja krivda za smrt 80-letnika izključena. Policisti nesrečo obravnavajo kot prometno nesrečo IV. kategorije.« Kljub vsemu policisti morebitne očividce vedno prosimo, da se javijo na telefonsko številko 113 ali na anonimni telefon 080 1200 in pomagajo pojasniti vse okoliščine te nesreče

Planinšec je dvakrat pretekel celo znameniti 90-kilometrski tek na smučeh Vasaloppet na Švedskem. »Spominjam se, kako smo se pred nekaj leti peljali na silvestrovanje na Tri kralje. Snežilo je, a nekaj kilometrov pod vrhom smo sredi snežne idile naleteli na smučarja tekača. Takoj sem vedel, da je Viki, saj si drug ne bi upal,« nam je anekdoto o Viktorju Planinšcu povedal prekaljeni mariborski odvetnik Viktor Osim.

Priljubljena družina Planinšec je imela tako med sosedi in drugače veliko prijateljev. »Veliko časa smo preživeli skupaj, saj smo bili pravzaprav dobri prijatelji. Še na dan tragedije zjutraj mi je ob sedmih pozvonil in dejal: 'Viki tukaj. Danes zvečer se dobimo na pijači.' Ko me je opoldne klicala soseda in mi prenesla tragično novico, da Vikija ni več med nami, sem bila šokirana,« nam je še razkrila soseda, ki živi na sosednjem vhodu bloka na Ruški cesti. Planinšec je bil tudi strasten hribolazec, povzpel se je na številne vrhove v domovini in tujini, menda celo na osemtisočaka, zdaj pa se je njegova življenjska pot končala med valovi reke Drave, ki je že pred leti vzela tudi njegovo mamo.