PO TRAGEDIJI

FOTO: Odprli bodo nov most, a za Laro in Miho prepozno

Objavljeno 28. september 2017 11.07 | Posodobljeno 28. september 2017 11.07 | Piše: Mojca Marot

Potok Bolska je 2014. porušil že prej načet most, v avtu AMZS utonila dva mlada, Projekte za novega pridobili že pred desetimi leti, dokončujejo ga šele zdaj.

Lara Safran je bila obetavna igralka.

VRANSKO – Trinajstega septembra pred tremi leti je Slovenija obmolknila ob tragediji, ki se je zgodila na Vranskem. Po močnem deževju je potok Bolska do jutra tako narasel, da je spodkopal vozišče in povsem uničil most v Čepljah, ki je bil do takrat že večkrat poškodovan in ki je vodil do centra varne vožnje na Vranskem. Občina je imela zanj že več let pripravljen projekt za novega, a ga zaradi birokracije in denarja ni mogla realizirati. A prav ta most, ki ga je spodjedla deroča in podivjana Bolska, je vzel dve mladi življenji. Nanj je namreč v zgodnjem jutru, ko je bila vidljivost zelo slaba, s specializiranim službenim vozilom AMZS zapeljal 30-letni Miha Baloh, z njim pa je bila tudi njegova sestrična, še ne 18-letna Lara Safran. Ko je Baloh zapeljal na most, ki ga praktično ni bilo več, je vozilo odnesel močan tok, nobene možnosti nista imela, da bi se rešila.

Tisti dan sta bila Miha, ki je bil specializiran za reševanje iz prevrnjenega vozila, in Lara, sicer perspektivna igralka, ki je kot študentka delala za AMZS, namenjena na Brdo, na Triglavov tek, kjer je AMZS organiziral aktivnosti v okviru programa Pomagaj prvi. »Nesreči je botrovalo presenečenje, slaba vidljivost, jutranja ura. Ko v takih okoliščinah vozilo pade v vodo, je dejstvo, da bi ju težko kdo rešil. Pasovi pa so bili odvezani, kako sta se reševala, sta odnesla s seboj,« je po tragediji dejal inštruktor varne vožnje Brane Legan.

Prestavitev struge po tragediji nič več nujna

A spomin na tragedijo je med ljudmi še kako živ. Sploh v teh dneh, ko občina Vransko končuje dela na novem mostu, ki so ga po desetletju od takrat, ko so pridobili projekt, končno lahko zgradili. In to na istem kraju, kjer se je zgodila tragedija. In bodo čezenj spet lahko vozili vsi, ki jih izkušeni inštruktorji na poligonu centra varne vožnje vsak dan usposabljajo, kako se odzvati na cesti ob najbolj nenavadnih situacijah.

Župan Vranskega Franc Sušnik pravi, da bi se tragediji verjetno izognili, če bi jim uspelo most postaviti že pred desetimi leti, ko so zanj pridobili vse projekte.

Župan Vranskega Franc Sušnik pravi, da bi se tragediji verjetno izognili, če bi jim uspelo most postaviti že pred desetimi leti, ko so zanj pridobili vse projekte. A začetek gradnje so ovirali številni postopki in pridobivanje različnih dovoljenj. Tudi gradbeno, ki jim ga je uspelo pridobiti šele julija letos. Hidrotehnično poročilo družbe Hidrosvet, ki je bilo sestavni del projekta, je namreč prvotno predvidevalo tudi regulacijo in prestavitev struge Bolske v dolžini 500 metrov. »Slednje, torej prestavitev struge, ki je bila izključno v domeni države, konkretno takratne Agencije RS za okolje (Arso), pa so pogojevali z gradnjo mostu, čeprav je bila to čista neumnost. Po tragediji so to celo zanikali, a pogodba, ki jo še hranim in so mi jo takrat poslali v podpis, to dokazuje. Po tragediji pa so rekli, da prestavitev struge le ni potrebna. Takoj smo dali vlogo za izdajo gradbenega dovoljenja, a je bila smola, da je Arso ​ravno takrat pristojnosti v zvezi z vodami prenesel na direkcijo za vodo, zato je spet trajalo nekaj časa, da smo lansko jesen končno lahko začeli sanacijo vodotoka Bolske v dolžini 120 metrov in obnovo ceste,« pojasnjuje župan Sušnik. Zdaj so dela tik pred koncem, pričakujejo, da bo most za tehnični pregled pripravljen čez dober mesec.


Oba na pragu življenja

Dober mesec po tragični smrti Petrovčanke Lare Safran, 23. oktobra 2014, je na platna kinematografov prišel mladinski celovečerni film Vloga za Emo, v katerem je prav ona nastopila v glavni vlogi. Igrala je povsem obupano najstnico, ki v življenju neuspešno išče vlogo pri starših, prijateljih, v šoli in ljubezni. Ko se udeleži avdicije za novinarko šolske televizije, pa se zdi, da bo končno našla prostor pod soncem in morda tudi ljubezen... Larin bratranec Miha Baloh se je družinici AMZS pridružil leta 2006, ko so začeli izvajati tako imenovane učne ure preventive. Miha, ki si je z izbranko šele začel urejati skupno gnezdece, je vedno vse izvedel brezhibno. Reševanja je učil druge in v usodnih trenutkih reševal tudi Laro in sebe, odpasal se je in vse naredil po pravilih, a to tokrat ni bilo dovolj, smo takrat slišali iz ust enega od sodelavcev, ki so Mihu v grob položili tudi njegovo UKV-postajo za inštruktorje, naravnano na inštruktorskem kanalu številka 7.

Kot so nam povedali na direkciji za vode, so že marca 2015 izdali vodno soglasje, in to tako za ureditev mostu kot vodotoka. »Ker pa je imela občina težave s pridobivanjem zemljišč in posledično ni mogla pridobiti gradbenega dovoljenja, smo se dogovorili, da projekt razdelimo na dva dela. Za most smo prejeli vlogo 26. junija in že 4. julija izdali soglasje,« odgovarjajo na direkciji za vode.

Zahteva za preiskavo

Spomnimo, da so celjski policisti maja lani spisali kazensko ovadbo zoper pravno in dve fizični osebi zaradi povzročitve splošne nevarnosti. Šlo naj bi za koncesionarja, ki bi moral poskrbeti, da bi most čez deročo Bolsko pravočasno zaprl in ne bi mogel usodne noči nihče zapeljati nanj. Pravna oseba je družba Energetika projekt, ki je imela z občino Vransko sklenjeno koncesijsko pogodbo za upravljanje cest, a njihov vzdrževalec, ki je bil na mostu okoli druge ure zjutraj, ni ocenil, da bi ga bilo treba zapreti. A do vložitve obtožnice bo preteklo še nekaj vode, saj so nam na celjskem tožilstvu pojasnili, da je bila konec februarja letos vložena zahteva za preiskavo zoper dve fizični in eno pravno osebo. Neuradno gre za direktorja in vzdrževalca družbe Energetika projekt.

Deli s prijatelji