LJUBLJANA – Ekspresno hitro in brez zaslišanj tožnikov se je na ljubljanskem okrožnem sodišču končalo pravdanje v zadevi Heliport. Kot smo že poročali, je družina Jaklič, med katerimi je kot prvi tožnik naveden Ladislav Jaklič, kirurg v UKC Ljubljana, proti največji slovenski bolnišnici oziroma njegovemu delodajalcu vložila tožbo za 135.000 evrov, in sicer zaradi hrupa, ki jim ga v neposredni bližini povzročajo helikopterji. Ti nad ljubljansko urgenco pristajajo vsega skupaj 80 metrov zračne linije od njihove stanovanjske hiše.
Sedem tožnikov zahteva odškodnino za nepremoženjsko škodo, za pretrpljene duševne bolečine in tudi zaradi zmanjšanja vrednosti nepremičnin. »Konkretne tožbe ne želimo komentirati,« so bili kratki na UKC Ljubljana, kjer so poudarili, da so v preteklosti podobne tožbe že imeli. Hkrati so spomnili, da njihov heliport pomeni pridobitev tako za osrednjo slovensko bolnišnico kot celotno državo, pomemben je tudi za povezavo prek meja, saj omogoča optimalno povezavo do UKC Ljubljana za vse urgentne primere helikopterskih prevozov.
Je UKC Ljubljana sploh pravi naslov za tožbo?
Sodnica Suzana Ivanič Lovrin bo najprej izdala vmesno sodbo, saj mora presoditi o tem, kdo sploh je prava tožena stranka. UKC Ljubljana, kot smo lahko slišali na sodišču, trdi, da niso upravljavec letališča, ampak je to država. V spis so vložili sodbo, ki se prav tako nanaša na ljubljanski heliport in v kateri je bilo razsojeno v prid bolnišnice. Nasprotna stran je seveda prepričana, da bi moral odškodnino plačati UKC Ljubljana. Tožniki so prek pooblaščenca poudarili, da nasprotujejo zaključku omenjene sodbe, ker je po njihovem mnenju UKC Ljubljana nesporno upravljavec heliporta in da ima vpliv na njegovo delovanje in obratovanje ter na to, na kakšni višini in koridorju lahko helikopterji letijo.
Pri tem so izpostavili javno dostopni dokument glede delovanja vzletno-pristajalne helikopterske steze na vrhu ljubljanske urgence, ki pravi, da koridorji potekajo v oddaljenosti 600 metrov od heliporta na nadmorski višini 390 metrov in se spuščajo na višino heliporta, ki je 318 metrov. »To pomeni, da letijo manj kot 100 metrov nad tlemi,« so prepričani tožniki in še, da je v tem primeru UKC Ljubljana upravljavec heliporta, tako kot je to za svoj heliport Splošna bolnišnica Jesenice. Tam so predpisali značilne postopke in razmere za varno vzletanje in pristajanje helikopterjev ter zapisali splošna pravila, tudi glede postopkov za zmanjšanje hrupa. Na spletni strani jeseniške bolnišnice najdemo dokument, v katerem glede hrupa piše, naj se piloti izogibajo letenju nad gosto naseljenimi stanovanjskimi objekti na višinah približno 300 metrov, kolikor je to mogoče, upoštevajoč preostali promet in vremenske razmere, ter naj čim dlje vzdržujejo čim večjo (praktično) višino v prihodu. »Po odletu naj se čim hitreje vzpenjajo na najvišjo (praktično) višino,« še piše v dokumentu. No, po mnenju družine Jaklič takšnih postopkov tožena stranka ni predvidela oziroma predpisala.