DEKANI – Znova je nedelja pod večer odela družine v črnino, otroci so izgubili starše. Zgodilo se je na vožnji motorja, na katerem sta bila 32-letni Marino Mezgec in sedem let starejša Karmen Škerjanc. Peljala sta se po regionalni cesti iz Rižane proti Kopru, ki sta jo oba najverjetneje dodobra poznala; ura je kazala nekaj čez 18., ko je pri Dekanih počilo.
Iz tiste strani Dekanov, ki meji na Prade in Čežarje, je s stranske makadamske ceste na glavno hotel zaviti 64-letni voznik v terenskem vozilu znamke Kia. Vse se je pripetilo pri križišču, ki je na videz pregledno, a je bilo to očitno le smrtonosna motoristična prevara. »Policisti so na kraju dogodka ugotovili, da sta trčila osebni avto, ki ga je vozil 64-letni domačin, in motorno kolo, ki ga je peljal 32-letnik iz okolice Kozine. Devetintridesetletna sopotnica na motorju je na kraju dogodka umrla,« je žalosten epilog nesreče javnosti sporočila Anita Leskovec s koprske policijske uprave. V ljubljanskem kliničnem centru so se v nedeljskem večeru borili za Mezgečevo življenje. Žal zaman.
Vzrok nesreče še ugotavljajo
Po nesreči je nastal prometni zamašek, regionalna cesta med Dekani in Črnim Kalom je bila zaprta več ur, številni pa so v nedeljskem večeru le nemo opazovali razdejanje, ki ga je povzročil trk dveh vozil. Včeraj dopoldne je bilo že vse očiščeno, o tragediji je govorilo samo še veliko drobnih koščkov plastike, stekla. In tri sveče.
Zadnjo je prižgal Stipe Vincek, predsednik motorističnega kluba MK Kondor. Marina in Karmen je poznal bežno, a pojasni: »Smo motoristi, ko se kaj takega zgodi, te prizadene – ne glede na to, ali je domačin ali tujec.« Motor je parkiral malce naprej od tiste stranske ceste, s katere je voznik kie zavijal na glavno: »Možakar z džipom je hotel tja čez, pa ga je motor pobral,« pojasni dogodke ob tleh, na katerih so vidne sledi zaviranja, ki ni preprečilo najhujšega.
Vincek pojasni, da že dolgo sledi nesrečam motoristov; zaznava, da precej voznikov dvokolesnikov umre v krogu 50 km od doma: »Sklepam, da zato, ker poznamo ceste in ovinke. Ampak enkrat je drugače, enkrat se kaj zgodi.«
Karmen se je v svojem življenju nastanila v Kopru, izvirala naj bi iz Gradišča; pri najboljšem sosedu je prodajala krušne izdelke in pripravljene jedi. Marino je bil varnostnik, pred leti se je na Kovčicah poskušal kot samostojni podjetnik. Marino in Karmen naj bi bila znanca oziroma prijatelja. Odšla sta, za seboj pustila otroke, policisti – ki so opravili ogled kraja nesreče v nedeljo – pa vzrok in okoliščine prometne nesreče ugotavljajo še v tem tednu.
Hitrost ali odvzem prednosti?
Najverjetnejša vzroka za nesrečo sta lahko dva – bodisi da je prednost odvzel avtomobil, ki se je vključeval na cesto, bodisi je bila hitrost motorja, s katero bi lahko v avto prihitela ponesrečena motorista, prevelika. Vincek pove neposredno: »Pogosto nas izsilijo: ali nas ne vidijo ali nas imajo za manjvredne. Če te izsili z zmerno hitrostjo – pa tudi če sam voziš nad dovoljeno hitrostjo –, se da izogniti, preprečiti. Če pa se kdo zapiči brezglavo, ni rešitve,« pojasnjuje Vincek verjetnost in tehnike preživetja, ki jih s svojimi motoristi precej vadijo spomladi: »Dosti motoristov zamrzne: ko vidijo problem, brezglavo stisnejo zavoro in ne upravljajo motorja. Oviri pa se je treba izogniti, se rešiti, ne iti direktno.«
A glede na silovitost trka je bila hitrost precejšnja; motor na grobišču koprskega avtomobilskega pleha Sermin je izmaličen, da ni mogoče prepoznati znamke. Tudi kia deluje, kot bi jo obžagali okoli sprednjih koles.
Za ljudi, ki so Marina in Karmen poznali, je bolečina ob nenadnem slovesu velikanska: »Draga moja roža, kot da te vidim zdaj pred sabo, to je bilo včeraj, ko si naglas pozdravljala Čaoooo. Ne morem verjeti, zapustila si nas prezgodaj,« je zapisala Jana, pretresena prijateljica pokojne Karmen. »Ja zdaj si in čez par minut te ni več... groza... uboga otroka,« pa je na novico o Marinovi smrti reagirala ena od njegovih prijateljic. Ostali bodo le spomini na lepe trenutke in večer, ki jih je grdo končal.