OGROMNA ŠKODA

Električni vlak Urban zgorel pri polnjenju

Objavljeno 02. april 2017 19.42 | Posodobljeno 02. april 2017 19.42 | Piše: Jaroslav Jankovič

Vlečno vozilo uničeno, skupne škode je za pol milijona evrov.

LJUBLJANA – S sedeža Ljubljanskega potniškega prometa so pred dnevi sporočili, da je okoli šeste ure zjutraj zagorel električni vlakec Urban, ki je prevažal turiste in sprehajalce po starem mestnem jedru.

Ko smo dopoldne prihiteli na območje remize LPP na Celovški cesti, so ob prostorih Službe vzdrževanja vozil, kjer je tudi električna polnilnica, forenziki še preiskovali nenavaden požar, ki je kljub hitri intervenciji po prvih ocenah povzročil za pol milijona evrov škode.

Zagorelo naj bi že nekaj minut pred šesto uro zjutraj, ogenj je hitro zajel šofersko kabino vlakca in jo v zelo kratkem času povsem uničil. Povejmo, da je vlakec sestavljen iz vlečnega vozila in vagonov, ki skupaj merijo 19 metrov.

Čeprav se na območju LPP, kjer so avtobusi mestnega potniškega prometa in avtomehanične delavnice, vselej, tudi ponoči, poleg varnostnikov zadržuje nekaj zaposlenih, ogenj ni ogrozil nobenega človeka, je pa poškodoval tudi delavnico.

Gasilci so prihiteli na požarišče s tremi vozili in enajst jih je v nekaj minutah ukrotilo ogenj. A od vlečnega vozila priljubljenega vlakca je ostala le skrivenčena in zvita, ožgana pločevina. Jeklena sivkasta škrbina, ki se je zvijala in mučila pod visoko temperaturo.

Kot nam je povedala predstavnica za tisk LPP Tamara Deu, je bil vlakec v trenutku požara priključen na električno polnilnico, a za zdaj še ni znano, kaj natančno je vzrok, da se je zaiskrilo in je vzplamenel ogenj.

Povejmo, da je električni vlakec Urban plod slovenskega znanja, tj. sodelovanja Mira Zoriča iz podjetja Stoja s strokovnjaki Ljubljanskega potniškega prometa. Bil je del trajnostne strategije Mestne občine Ljubljana in Ljubljanskega potniškega prometa, ki vključuje posodobitev flote LPP tudi z vozili na elektriko.

Vagoni so bili pozimi ogrevani, zato je vlakec testno vozil od jeseni do novega leta, letos pa začel redno voziti na krožni liniji Mestna hiša–Ljubljanski grad–Špica–Trnovski pristan–Plečnikova hiša–Križanke–Kongresni trg–parlament –Opera –Ajdovščina–mestna hiša.

Sprejel je nekaj deset potnikov in peljal največ s 25 km/h. Streha vozila je bila opremljena z 12 fotovoltaičnimi paneli, ki so vlakcu pri vožnji pomagali vzdrževati električno energijo. Hkrati je bil naklonjen tudi invalidom na vozičkih, ki so zlahka vstopili po nastavljeni klančini.

Na LPP nimajo nadomestnega vlakca, zato sporočajo, da do nadaljnjega vlakec Urban ne bo vozil. Škoda, pomlad je tu in poletje je pred vrati, ko bo v prestolnico spet pripotovalo na tisoče radovednih turistov z vsega sveta.

 

Deli s prijatelji