KAZEN

Do smrti zbil voznika, a obdržal vozniško

Objavljeno 28. maj 2013 11.00 | Posodobljeno 28. maj 2013 11.00 | Piše: Boštjan Celec

Alojzij Novak je na avtocesti preveril, ali je kaj narobe s prikolico.

Prizorišče nesreče. Foto: Pop TV

DOMŽALE – Leto in dva meseca pogojnega zapora si je v zameno za izjavo »Kriv sem« med pogajanji s tožilci priboril 57-letni Vinko Baligač iz Šentvida pri Stični, a zanj kot poklicnega voznika je najpomembneje, da mu niso izrekli tudi stranske kazni odvzema vozniškega dovoljenja. »To pa je pri vsem skupaj zelo pomembno, zato smo z izidom zadovoljni,« je pokomentiral njegov odvetnik Benjamin Peternelj.

Prometno nesrečo iz malomarnosti, za katero bi ga lahko doletelo do osem let zapora, je Baligač povzročil na avtocesti pri Domžalah, na kateri je, tako je tožilstvo zapisalo v obtožbi, zbil pešca, da je obležal mrtev.

Kot je pozneje opisovala žena nesrečnega Alojzija Novaka, sta se 7. oktobra 2010 od doma odpeljala proti Domžalam. Na kangooju sta imela pripeto prikolico, na njej pa večji leseni sod. Med vožnjo po avtocesti jima je neka voznica dajala znak, da je s tovorom na prikolici nekaj narobe, zato je Alojzij zapeljal na odstavni pas, ustavil, izstopil ter šel pogledat, ali je kaj narobe. Vključila je vse štiri smerokaze, nato pa tudi ona izstopila. Stala sta na desni strani prikolice, mož pa je ugotovil, da je sod pravilno pričvrščen, le pas je plapolal v vetru, zato ga je popravil. Vrnila se je proti avtu, mož je tedaj stal med prikolico in kangoojem in se tudi namenil do vrat. V tistem je počilo.

Delno priznanje na sodišču ni mogoče

Baligač, tistega dne je okrog 9. ure vozil tovornjak od Domžal proti Šentjakobu, je pripovedoval, da je, ko se je bližal daljšemu ovinku v levo, na odstavnem pasu videl parkiran avto s prikolico, na katerem je bil velik sod. Vozil je za drugim tovornjakom s hitrostjo okrog 80 kilometrov na uro. Ko je to tovorno vozilo odpeljalo mimo, je zagledal moškega, ki je v tistem stopil proti njemu na vozni pas. Volan je zavil v levo, a je bilo že prepozno. Novaka je oplazil s kabino in nato še z vogalom prikolice. Zaustavil se je, in ko je spoznal, da moškemu ni več pomoči, postavil dva varnostna trikotnika. Po njegovem mnenju Novak ni računal na to, da tovornjaki na tem delu avtoceste lahko vozijo skoraj v strnjeni koloni.

Je pa Baligač zanikal navedbe izvedenca cestnoprometne stroke, ki je ugotovil, da je pred začetkom zaviranja vozil 90 na uro, v trenutku reagiranja pa je bil od kraja trčenja oddaljen nekaj manj kot 24 metrov. Za obtoženca je bilo sporno mnenje izvedenca, ki ga je v obtožbi povzelo tudi tožilstvo, ko mu je očitalo, da v za Novaka usodnih trenutkih ni vozil po sredini desnega prometnega pasu, saj je z desno polovico tovornjaka zapeljal prek neprekinjene ločilne črte na odstavni pas in ga tam oplazil s kabino. Tega je odbilo v zadnjo stran kangooja, padel je na tla in bil zaradi prehudih poškodb glave takoj mrtev.

In čeprav se z očitki na svoj račun v resnici ne strinja, je moral voznik tovornjaka kaznivo dejanje priznati v celoti, sicer ga na sodišču ne bi sprejeli, saj delno priznanje ni mogoče. Tako ga je doletela mila kazen.

Deli s prijatelji