NA HLADNEM

Do smrti zbil Domna, na sodbo bo čakal v zaporu

Objavljeno 12. februar 2015 16.31 | Posodobljeno 12. februar 2015 16.31 | Piše: Aleksander Brudar

Savo Mikić, ki naj bi junija 2011 do smrti zbil Domna Novaka, bo pred koncem sojenja že v zaporu.

Mikić je v zagovoru kot neresnične označil navedbe nekaterih prič, da je divjal. Foto: Dejan Javornik

LJUBLJANA – Vse kaže, da bi bil lahko konec tega meseca, če se ne bo še kje zapletlo, znan sodni epilog v primeru 29-letnega Sava Mikića, ki je, kot mu očita tožilstvo, 18. junija 2011 na križišču Slovenske in Dunajske ceste v Ljubljani povzročil prometno nesrečo iz malomarnosti, v kateri je umrl takrat 27-letni kontrolor letenja Domen Novak. Slednji je z motorjem na omenjenem križišču pri zeleni luči zavijal levo proti glavni avtobusni postaji, ko je sredi križišča vanj trčil Mikić, ki naj bi po divjanju po Slovenski cesti prevozil rdečo luč. Izvedenec za analizo prometnih nezgod Janez Kopač je v izvedeniškem mnenju ugotovil, da je Mikić v križišče iz središča mesta pripeljal s 140 kilometri na uro.

Mikić je v četrtek na sodišče prišel vklenjen in v spremstvu pravosodnih policistov, saj je bil, kot je šele na koncu sojenja povedal sodnici, na ljubljanskem okrajnem sodišču zaradi kaznivega dejanja prikrivanja obsojen na eno leto in devet mesecev ždenja za rešetkami. V zapor bo šel, kot je še povedal, prihodnji teden, do tedaj pa je zaradi ponovitvene nevarnosti v priporu.

Priča Domna videla na notranjem pasu

Na prostor za priče je kot zadnja stopila Špela J., ki je takrat ob križišču štela promet. Ker se je zaradi strahu pred pričanjem izogibala sodišču, so jo morali tja pripeljati kar policisti. Da je še vedno prestrašena, je bilo mogoče opaziti tudi zdaj, ko se ji je ob spominjanju na nesrečo večkrat zatresel glas. Povedala je, da je v križišče najprej zapeljal Novak, in sicer šele potem, ko se mu je na semaforju prižgala zelena luč. Nato je od daleč slišala, kako se križišču nekdo približuje z veliko hitrostjo. Obtoženi Mikić je, kot je dodala, motorista zbil le pet metrov po vstopu v križišče. »Motorista je nato vrglo v zrak...,« je pretreseno povedala in še, da je bil Novak z motorjem na notranjem prometnem pasu in da je bilo na sosednjem, ki prav tako usmerja promet proti avtobusni postaji, še eno vozilo. Kakšno je bilo to, se ni spomnila.

Glede na to, da se je njena izpoved o položaju motorista v križišču razlikovala od ugotovitev izvedenca Kopača, ki je ugotovil, da je šel motorist po desnem pasu, se je sodnica Irena Škulj Gradišar odločila, da bo sodišče še enkrat pregledalo posnetek nadzornih kamer v križišču, ki bi lahko morda dale odgovor na to vprašanje. A ker te niso posnele tistega dela križišča, v katerem bi lahko videli, na kateri vozni pas se je uvrstil Novak, je sklenila, da bo na naslednjo obravnavo še enkrat povabila tako izvedenca kot Špelo J., »da bi razčistili okoliščine glede razvrstitve motorista pred samim križiščem«. Nato bi lahko primer že končala.

Mikić trdi, da mu je kombi zakrival pogled

Spomnimo, Mikić, ki je takrat vozil BMW X5, vseskozi trdi, da je iz smeri, po kateri je prihajal motorist, vozil tudi kombi, ki je speljal prezgodaj, a ga je opazil in ustavil. »Motorista nisem videl. Oziroma je, ko sem bil tik ob kombiju, že počilo,« je v zagovoru povedal Mikić. Od sodišča je zato zahteval, da poskuša pri različnih javnih službah pridobiti posnetke kamer iz križišča, s pomočjo katerih bi lahko potrdili njegove navedbe. Sodišče je to storilo, a posnetkov, ki bi križišče prikazovali v celoti, torej tudi v delu, kjer bi se videlo, kako se je Novak razvrstil pred semaforjem, ni.

Če bodo Mikića spoznali za krivega, mu grozita do osem let zapora in prepoved vožnje. Sodišče vsaj z zadnjim ne bo imelo težav, saj je iz podatkov ljubljanske upravne enote, kot je povedala sodnica, razvidno, da je bil Mikiću zaradi prekrškov 6. oktobra 2012 za pol leta izrečen ukrep prenehanja veljavnosti vozniškega dovoljenja. »Do danes ni pridobil novega vozniškega dovoljenja,« je razložila na prejšnji obravnavi. Kot izhaja iz njegovega kazenskega lista, so ga na sodiščih obravnavali zaradi različnih kaznivih dejanj, prikrivanja, tatvin, velikih tatvin ter ogrožanja varnosti, zaradi česar je bil enkrat obsojen na 10 mesecev zapora, drugič pa na štiri mesece. Nič kaj vzorno se ni vedel niti na cestah, saj je bil zaradi prekrškov že kaznovan, nazadnje marca lani zaradi vožnje brez vozniškega dovoljenja in neregistriranega vozila, na katerem so bile nameščene registrske tablice drugega vozila.

Deli s prijatelji