PREISKAVA

Dileme ni več: balonarsko tragedijo zakrivil pilot

Objavljeno 27. oktober 2014 15.40 | Posodobljeno 27. oktober 2014 15.26 | Piše: D. P., STA

V košari balona je bilo 32 ljudi, med temi so na kraju nesreče umrli štirje, dva pa pozneje v bolnišnicah.

LJUBLJANA – Dve leti sta že minili od balonarske tragedije na Ljubljanskem barju. Danes je tudi uradno znan vzrok tragedije, ki se je zgodila 23. avgusta 2012, in to je napačna tehnika pilotiranja v pristajalni fazi, je navedeno v končnem poročilu službe za preiskovanje letalskih nesreč in incidentov. Med posrednimi vzroki preiskovalci navajajo tudi nespoštovanje predpisov in neupoštevanje vremenskih razmer.

Obelodanili poročilo

Služba za preiskovanje letalskih nesreč in incidentov je danes objavila končno poročilo o preiskavi letalske nesreče toplozračnega balona Londstrand LBL 600C na Ljubljanskem barju. Poročilo na 71 straneh podaja podrobne podatke o balonu, letu, nesreči, poškodbah ljudi in balona ter o osebju. Opredeli tudi meteorološke podatke v času nesreče in opiše potek preiskave.

Grozljive posledice

Najhujša balonarska nesreča v Sloveniji se je zgodila 23. avgusta predlani nekaj pred 8. uro zjutraj v bližini Iga. Balon je ob pristajanju večkrat udaril ob tla, vmes pa trčil še v drevo. Več ponesrečencev je popadalo iz košare, druge je zajel ogenj. V košari je bilo 32 ljudi, med temi so na kraju nesreče umrli štirje, dva pa pozneje v bolnišnicah.

Kdo so žrtve nesreče?

Umrli so potniki Erika Ferlan, Ema Zelko in njen mož Peter ter člani družine, 11-letna Alja, oče Izidor Prevodnik in mati Bojana Groznik. Še 12 ljudi je bilo huje ranjenih, 14 pa lažje.

Napačna tehnika

Preiskovalci v danes objavljenem poročilu kot neposredni vzrok nesreče navajajo napačno tehniko pilotiranja balona v pristajalni fazi. Med posrednimi vzroki pa navajajo nespoštovanje veljavnih letalskih predpisov s področja letenja s toplozračnimi baloni, pomanjkljivo meteorološko pripravo na izvedbo leta in neupoštevanje vremenskih razmer v času poleta.

Do požara je prišlo, ker pilot ob pristanku ni zaprl zapornih ventilov na jeklenkah. Pri trku v krošnje dreves je namreč prišlo do poškodbe plinske instalacije in uhajanja plina iz jeklenk, med drugim navaja poročilo.

Deli s prijatelji