BIZARNE ZAHTEVE

Ukazal ji je, naj mu liže čevlje

Objavljeno 11. julij 2016 14.59 | Posodobljeno 11. julij 2016 15.00 | Piše: T. P.

Knjiga razkriva številne umazane skrivnosti največjih modnih fotografov. Terry Richardson si je bojda zaželel skodelice čaja iz rabljenega tampona.

Zadnja leta igralkinega življenja so zaznamovali zasebne težave, bolezni in boj z odvisnostjo od mamil.

Svet mode je na prvi pogled morda zapeljiv, skoraj čaroben, vsekakor pa omamno lep. A zgolj na bleščečih straneh modnih revij, medtem ko je v zakulisju fotografskih seans nemalokrat prepojen z nadlegovanjem, perverzijo in manipulacijo, daleč od sfer umetnosti in globoko v svetu napihovanja fotografovega ega. Kar v knjigi Focus: The Secret, Sexy, Sometimes Sordid World of Fashion Photographers (Skrivnostni, seksi, včasih umazani svet modnih fotografov), ki je te dni prišla na knjižne police, razkriva Michael Gross. Vse in brez dlake na jeziku. Od tega, kako je fotograf Helmut Newton zadovoljeval svoje sadomazohistične težnje tako, da je med fotografiranjem pripravil Jerry Hall, da manekenu poliže čevlje. Do tega, kako je Bert Stern napil Marilyn Monroe, jo spravil v posteljo in jo nato v komatoznem stanju lovil na fotografski trak.

Danes skoraj ni večjega, bolj razvpitega in bolj iskanega v svetu modne fotografije, kot je Terry Richardson, čigar objektivu so se nastavljale največje zvezde, od Beyonce, Miley Cyrus, Charlize Theron in Rihanne do kraljice pogovornih oddaj Oprah Winfrey in celo prvega moža Amerike Baracka Obame. Ob tem, da se le malokdo lahko pohvali s tako zvenečim seznamom strank, saj so njegov čut za estetiko, četudi pogosto preveč provokativen za bolj konservativne, v svoje kampanje vnašali že Dolce & Gabbana, Procter & Gamble, Bulgari.

Seks lutka

Toda najsi je še tako talentiran, zasluženo si je pridobil sloves enega največjih kretenov modne fotografije. Pogosto je med seanso z eno roko namreč pritiskal na sprožilec, z drugo pa se samozadovoljeval, včasih pa mu tudi lastna roka ni več zadostovala. Kar dobro ve nekdanja manekenka Charlotte Waters, ki ji je ukazal, naj mu iz hlač izvleče penis. »Fotkanje se je spremenilo v spolni akt. In nato v drugega. In tretjega. A vse zelo počasi, da naju je lahko slikal njegov pomočnik. Bila sem njegova seks lutka.« Nič kaj mikavnejša ni bila izkušnja Jamie Pack, študentke, ki jo je zmamil na fotografiranje, a ji zamolčal, kaj vse ima v mislih. Pri njuni tretji seansi, tako piše vsaj Gross, naj bi ji namreč predlagal, naj iz rabljenega tampona pripravi čaj, nato pa ji je razgalil svoje moško bogastvo. Čeprav Richardson nikakor ni edini, ki je med snemanjem iz profesionalnih okvirov prešel v precej intimnejše vode. Majhen, nič kaj privlačen in momljajoči francoski fotograf Gilles Bensimon, ki je pred oltar popeljal tudi supermanekenko Elle Macpherson in bil dolgih 33 let prvi mož fotografije za modno revijo Elle, ni slovel le po svojem izurjenem očesu, ampak tudi – tako se je vsaj govoričilo – po »ogromnem moškem orodju«, ki ga je nič kaj sramežljivo in z največjim veseljem rad razkazoval. »Rad je naokoli hodil gol in kazal penis. Videl sem ga in bil je res velikanski,« naj bi o njem dejal stanovski kolega, fotograf Oliviero Toscani. Drugi so pridali, da se ni ustavil le pri razkazovanju, svoj moški podaljšek naj bi »vrtel kot helikopter« ali ga potegnil skozi zadrgo in oponašal slona. Seveda si ni mogel pomagati, da ga ne bi malce ozaljšal – nanj naj bi si vtetoviral morskega psa.

Bensimon naj bi se ponašal z zavidljivim orodjem, njegovo popolno nasprotje pa naj bi bilo orodje Pierra Houlesa. »Imam le majhnega, ne bo te bolelo. Še opazila ne boš,« naj bi začel seanso z manekenko in skakalko v višino Patty Owen. A mu je vendar nekaj štelo v prid. Bil naj bi privlačen in neizmerno šarmanten, s čimer je v mreže ujel tudi lepotičko Christie Brinkley. Vendar jo je hitro zamenjal za drugo, ker naj bi stasita Brinkleyjeva, model za kopalke, imela za njegov okus prekratke noge.

Omamno hollywoodsko lepotico Marilyn Monroe bi si pred objektiv verjetno želel postaviti vsak. Zvezdnica se Bertu Sternu v fotoaparat ni le smehljala, pred njim se je celo povsem razgalila. »Nikoli ji nisem rekel, naj se sleče. Le ena stvar je privedla do druge, enemu kosu oblačila, ki ga je odvrgla, je sledilo drugo, dokler se ni igrala skrivalnic razkrivanja in zakrivanja, igre zapeljevanja le še s prosojnim šalom,« je dejal o večdnevni fotografski seansi, ki sta jo pridno zalivala z igralkinim najljubšim šampanjcem, vinom in vodko. »A nato je na tla spustila še šal. In sem slikal. In slikal. Le zase.« No, to je bila vsaj njegova začetna verzija, ki jo je še istega leta, malce po njeni smrti, dodatno zabelil, češ da ga je poskušala na vse pretege zapeljati. »Nimam slabih prsi za 36-letnico, kajne?« ga je spraševala, dokler ga ni zvlekla med rjuhe. Kjer pa je omedlela. »Njena zadnja fotka jo prikazuje golo, ranljivo, pijano, vabljivo. Videl sem, kar sem želel, in jo slikal,« je o svoji »ultimativni seksualni osvojitvi s kamero« dejal Stern, ki tedaj še ni vedel, da bodo dnevi njegove slave že čez desetletje pošteno mimo. Deset let pozneje je bil namreč odvisnik, zaradi skokov čez plot ga je pustila žena, dvakrat je pobegnil iz psihiatrične ustanove. Enkrat celo tako, da je pred policijo bežal z vodno pištolo v roki.

Deli s prijatelji