POGOVOR

Pujsa Pepa – na luno 
in še dlje

Objavljeno 21. julij 2012 23.13 | Posodobljeno 21. julij 2012 23.13 | Piše: Tina Lešničar

Ustvarjalci animirane serije Pujsa Pepa.

Peppa Pig, Prasátko Peppa, Pipsa Possu, Pepa, la porqueta, Świnka Peppa, Pepa Prase, Pujsa Pepa ... tako ali drugače, poznajo jo otroci po vsem svetu. Priljubljena animirana serija zabava otroke v 180 državah in je prva na lestvici najbolj gledanih predšolskih serij v Avstraliji, Italiji, Grčiji, Španiji in na Poljskem. Slovenski otroci novega tisočletja, ki ne poznajo Pipija in Melkijada, jo obožujejo. Za uspešno, ljubko pujso stojijo ustvarjalci scenarista in režiserja Neville Astley in Mark Baker ter producent Phil Davies iz animacijskega studia Astley Baker Davies. Očetje simpatične pujse so za Vikend spregovorili o svoji varovanki, na katero so očitno zelo ponosni.

V seriji nastopa več različnih vrst živali. Zakaj je glavno vlogo dobila ravno prašičja družina?

Med ponudbo otroških serij nismo videli prav veliko pujskov. Najprej pa smo se navdušili nad idejo, da bi se družina od drugih razlikovala prav po oglašanju, in prašičje riganje je za otroke nekaj grozno zabavnega. Vsi drugi liki v risanki so se razvili pozneje.

Kakšne so še značilnosti pujsov, da so tako primerni, ljubki in zabavni za otroke?

Naše živali so antropomorfne in pri tem smo sledili tradiciji animiranih likov, kot je na primer racman Jaka, ki imajo človeške lastnosti. Tako lahko rečemo, da je naša Pepa malce ukazovalna. Toda včasih se radi osredotočimo ravno na njihove živalske lastnosti in se z njimi malce pozabavamo. Tako smo pred kratkim družino volkov naselili blizu Pepine družine!

Za vami so štiri sezone oziroma 183 petminutnih epizod Pujse Pepe. Ste se kdaj znašli pred težavo, kaj bi Pepa in njena družina sploh lahko še počeli? Ste kdaj doživeli scenaristično blokado? Koliko scenaristov si izmišlja Pepine dogodivščine?

Nikoli nismo imeli nobenih težav v izmišljanju novih situacij in dejavnosti za Pepo, saj se serija vrti okoli vsakodnevnih aktivnosti. Idej tako nikoli ne zmanjka, zadnjo verzijo scenarija pa po navadi spišeta Mark in Nev.

V Pepi ni moralnih podukov, ki so v številnih risankah ameriške produkcije zelo pogosti. Ste se temu izognili po posebnem premisleku?

Ne. Didaktični ali »moralni nauki« pač niso v našem stilu. Naš namen je bil ustvariti zabavo za majhne otroke in njihove starše, ki serijo gledajo z njimi. Upamo, da nam je uspelo ustvariti zgodbe, ki zabavajo in pritegnejo vso družino.

Koliko besede imate pri prevodih in izbiri glasov za sinhronizacije v različnih državah? Katere lastnosti iščete v glasu igralcev, ki interpretirajo Pepo in njene prijatelje? Kako zadovoljni ste s prevodom in sinhronizacijo slovenske različice Pepe, ki jo ustvarjajo najboljši slovenski gledališki igralci (pujsi Pepi glasove posojajo Barbara Cerar, Jernej Šugman, Maja Sever in Gregor Gruden, op. p.)?

To, da so tako znani igralci pripravljeni delati s Pujso Pepo, je za nas velika čast. Večinoma pa prevod in izbor glasov prepuščamo državam, ki Pepo odkupijo. Ker smo tipični Angleži – nihče od nas ni velik lingvist, zato pa moramo biti toliko bolj zaupljivi do lokalnih televizijskih mrež, ki prikazujejo Pepo.

V dobi hitre in agresivne računalniške animacije, ki je večinoma usmerjena na dečke, je uspeh Pepe – nežnejšega ženskega lika – osupljiv. Ste za serijo naredili kakšno študijo trga in ciljne skupine gledalcev?

Nobene formalne študije nismo naredili, to je bila naša prva predšolska serija, zato smo malo pobrskali po vseh obstoječih serijah, ki so bile predvajane na televiziji, in pogledali, kakšno ciljno publiko so imele. Takrat smo že imeli idejo za pujso Pepo, in ko smo ugotovili, da ne obstaja prav veliko predšolskih serij, ki bi vključevale lik »dekletca«, nas je to še opogumilo, da smo idejo razvijali naprej in jo predstavili programskim ponudnikom.

Zakaj »staromodna«, preprosta 2D-animacija nikoli ni zares iz mode?

Misel, da je 2D-animacija staromodna, se nam zdi napačna. Tako kot lahko pri oblikovanju govorimo o slabem in dobrem designu, lahko enako rečemo za animacijo. Radi mislimo, da sta design in animacija Pujse Pepe zelo sodobna, in upamo, da v takem okviru pritegne občinstvo.

Koliko je prodaja franšiznih produktov Pujse Pepe, knjige, igračke, oblačila ... pomagala seriji pri gledanosti? Ali je bilo obratno – da je serija le pripravila teren za vse, kar je sledilo?

Zavedali smo se, da bodo seriji sledili različni produkti, če bo uspešna. Zato smo že zelo zgodaj začeli razmišljati, kako bodo Pepa, George in njuna družina in prijatelji videti v 3D-različici kot plišaste igračke. Naredili smo celo 3D-model Pepe iz mavca, če bi, recimo, kdo dobil idejo za igrače – bili smo pripravljeni. Prve dele serije smo ustvarili, še preden so bili izdelani prvi kosi dodatnih artiklov. Šele ko je postalo jasno, da bo serija uspešna, so tovarne igrač začele izdelovati licenčno blago. Tudi zdaj se skoraj izključno osredotočamo na ustvarjanje serije. To stran Pujse Pepe pa smo prepustili menedžmentu in distributerjem.

Čemu pripisujete uspeh pujse Pepe, ki je leta 2010 postala produkt številka ena na svetovnem trgu igrač za predšolske otroke?

Radi mislimo, da delamo dober program, ki je podprt s prodajnimi artikli, predvsem pa je tu ekipa ljudi, ki jim ni vseeno za kakovost produktov, ki jih prodajajo mladim oboževalcem pujse Pepe.

Koliko delov serije lahko pričakujemo v prihodnje in kam boste Pepo in prijatelje še popeljali?

Pred nami je še veliko epizod Pujse Pepe. Bila je že na luni in v prihodnje bo šla še dlje!

Deli s prijatelji